Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Bella B: Vet du om myggnät, vindskydd och regnskydd är något som ingår? Eller måste man köpa till allt sådant?
Teutonia team alu väger inte så mycket mer än e-ljunga och brio.
Brio double wava 16kg exl hjul.
Teutonia team alu hittade jag en uppgift om att den väger 18,6kg inkl alla tillbehör.
"Babyborn.se
Teutonia Team Alu ... Vikt inkl, alla Tillbehör : ~18.6 Kg. Integrerat myggnät i suffletten. Kugghjulsbroms på båda sidor (alla hjul) ...
www.babyborn.se/barn/product_info.php - 28k - Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor"
Fick upp det när jag sökte på Google.
I barnbutiken.net sa det att urban junglen vägde 14 kh, så den torde vara den lättaste av syskonvagnar då.
Twin Cerox väger tex 17,4 kg och lufthjulen 3kg...så det blir 20,4kg...
En svensk pansarvagn
För er som undrade om Team aluns mått...från www.pingpong-online.com/
"At the same outside measures, the team provides most inner space - real 66,5 cm (Hartan ZII 58,5 cm, Emmaljunga Twin Crossway 52cm) You can use the team with 2 standard set insert carrycots or soft sided carrycots. 2 separat adjustable back and footrests so also usable as siblings pram. 2 swivable fron wheels. Available with wheel 45 and 50. Measures: wide outside: 79,5 cm wide inside: 66,5 cm foldet: wide 80cm long: 107cm high: 40cm - windcover and seat extension available as accessory now also available as Team S4 wit 2 single swivable front wheels. Available in 4 colors and with 2 different wheels. "
Hittade den här också - nån som hört nåt om den?
Tycker den ser fin ut.
vagn.nu/twin.htm
Men Teutonian var tung
Kände en markant skillnad. Men den var oxå den rymligaste och säkert bäst om det äldre barnet är större än min Astor.
Det bästa är väl att testa de olika vagnarna i affären. Svårare om man bor på landet kanske. För mina behov så står det mellan twin ceroxen och DW, beroende på hur den är i verkligheten och när den kommer. Tänkte vänta tills efter UL med att bestämma.
Jag tycker tvärtom, E-ljunga å de e klumpiga som tusan men Teutonian e underbar med de hjulen å så.
Men smaken e ju som baken
Vi har köpt en P&T och tro det kommer funka fint.