• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Tingilya

Ah tack, men heter det inte UJ?
    Nåja..nu vet jag ju va folk menar iaf..tack.

• Europa

Tror jag på matpausen skall gå på body building, dvs provlyfta hela barnvagnssortimentet Det tänkte jag inte på senast, dvs hur tung den blir att lyfta in i en bil (märks säkert att vi ännu inte har någon bil, utan rör oss med buss och därför vill ha en rätt stabil men enkel körd vagn).

Vilken vagns typ man tycker är bäst hänger ju också mycket på hur man tror att man kommer att använda den mest. Promenader i stadsmiljö? Promenader på landet? Shoppingvagn? Köra en del, dvs behöver lyftas? Åka buss eller tåg med vagnen? Hur stor åldersskillnad + hur stort det äldre barnet är? Behöver man få in den i hissar? Var förvara vagnen?

Har skrattande meddelat min man att jag kommer att fortsätta ha två favoriter tills vi köpt bil och hus, dvs vet hur vagnen transporteras och var uppbevaras... Eller så köper vi vagn först och passar hus och bil enligt vagnen

• Ulle C

Sorry... lite förvirrad... givetvis är det UJ... Urban Jungle jag menade

• Kadorran

Hej

Denna gillar jag...
    http://vagn.nu/twin.htm#

• mammaE

Smultronblomma: menade att testa vagnarna i affär inte att de skulle vara svårare att dra teutonian på landet Om man bor på landet så är det ju jättebra med stora däck och ofta så har man ju mer utrymme för en stor vagn.

Vikten är av intresse för mig när det gäller att lyfta den i och ur bilen ej för att svänga den. Det kommer bli tungt att dra vilken syskonvagn som helst i snömodd. Får hoppas på en snöfri vinter nästa säsong.

Alla har väldigt olika behov så det går ju inte att säga att en vagn är bäst. Beror ju på vart man rör sig och hur man bor. Jag åker aldrig kommunalt, bor i hus i stockholms förort, har en rätt liten kille så för mig är det viktiga att den är lätt att fälla, lyfta ur och i min bil (åker nästan varje dag) och att de får plats. Svängbara hjul har jag ingen åsikt om, spelar ingen roll.

• Smultronblomman

mammaE: Ok då missförstod jag dig helt *fniss*

• MajansMamma

Europa: tack för infon om Double Waves trånghet, det ska jag tänka på när det är dags!

• mammaE

Var idag i affären igen för att kolla att jag inte hade missuppfattat vikten på Teutonian. Men när jag kom dit så va den såld! Ingen broschyr hade de heller. Jämförde dock en Teutonia Team Alu-05 (6 st hjul) med EL city twin cross och teutonian var mycket tyngre att lyfta. Vet ju inte om de gjort några förändringar till 06 dock. Nu ska jag sluta tjata om vikten

Svar på tråden Syskonvagn