• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Gladskiten

Jo men mitt barn kommer att vara 2,5 år 6 jag kan inte ränka mej att han vill gå nånstans! Inte så där efter vägen iaf

• mammaE

Jag tycker självklart att du ska skaffa en syskonvagn. Men det finns ju många som väljer att aldrig skaffa någon. Har tex en kompis som valde att inte skaffa syskonvagn och hon hade 2, 5 år mellan sina. Nu ett år senare så ångrar hon sig jättemycket. Bara att gå hem från dagis blir jättejobbigt för den stora som är så trött och oxå vill sitta i vagnen. problemet för mig är inte om jag ska skaffa en syskonvagn utan vilken

• Gladskiten

Precis. Jag har en bit att gå till dagis oxå , finns inte en chans att han skulle kunna gå så långt!

• Julius

Gladskiten: Du fårväl köpa en ståbräda då istället så kan syskonet stånär det blir för jobbigt att gå längre sträckor

• Norahs mamma

Var och kände på EL och Brio idag och satan vad tunga dem är!!!

Jag provkörde en tom EL cerox (den med svängbart styre) och höll knappt på att orka svänga med den! Hur fan är det då med 2 barn?? det blir ju 20kg extra sen...

Nu är jag helt säker: det blir babytravel!!

• Julius

Noahs mamma: det tror jag du gör rätt i. Den har vi & den är hur enkelsomhelst att svänga med. Har du tänkt köpa ny eller har du hittat en beg 05:a? Vet du vad det ärför skillnadmellan 05 & 06?

• Norahs mamma

Hittar jag en billig 05a så köper jag nog den, men jag bor mitt i norrland så den chansen är liten Blir nog en ny...

Skillnaderna, vad jag har hört (inte alls säkert!), är att dragkedjorna byts ut mot remmar som på UJ, plasten/gummit vid fötterna byts delvis ut mot metall, nya färger, och är inte säker med hjulen ska visst inte svänga 360gr utan bara lite eftersom de hakar fast annars...
    Å så höjs priset till 4500...

• Norahs mamma

Det är ju många som köpt babytravel förra året som troligtvis kommer sälja till sommaren (jag ska ha i september) då äldsta blir för stor så man kanske hittar begagnat

• kristinah

ang vikt och mått är P&T´n bara 10 kg tung och 68cm bred

en sån blev det för oss...även billigare än UJ...men så har vi bara plats för en smidigare variant som P&T i våran lilla lägenhet

• erical

Ingen här som har en TeutoniA Team Alu syskonvagn som mig??????????????????
    Skulle vara kul och höra vad ni tycker om den!?

Svar på tråden Syskonvagn