• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Bella B

Nu har jag fått svar från Teutonia ang. vikten på Team Alu S4 -06. (den nya med 2 st större framhjul) Den väger 17 kg plus hjul 2,4 kg dvs totalvikten är 19,4 kg. Förstår att den är tung att lyfta men det skiljer verkligen inte mycket mellan de "traditionella" vagnarna.

Gör en liten sammanställning:

Teutonia Team Alu S4 19,4 kg 79,5 cm bred Sittmått 66,5 cm
    Brio Double Wave 19,0 kg 77,0 cm bred Sittmått 50,0 cm
    EL Twin Cerox 20,4 kg 79,0 cm bred Sittmått 52,0 cm
    EL Twin City Cross 18,5 kg 79,0 cm bred Sittmått 52,0 cm

De tre sista har alla en hjulvikt på 3 kg. Snälla rätta mig om jag skrivit fel nånstanns! Ni som har alla mått på de andra vagnarna tex Babytravel får gärna fylla på listan,kul att jämföra... *älskar listor*

Ja man kan ju lugnt konstatera att alla vagnarna är stora & tunga, bara att köpa läget lixom. Man får väl satsa på den som bäst uppfyller ens behov och verkar minst sämst typ...

Får ge mig ut o klämma lite till i affären tror jag...

• Mallan76

Kika in i mitt bildgalleri på vår fina I´coo Duo Platon. Barnen sitter inte bredvid varandra utan bakom/framför varandra så man kommer in genom alla dörrar. Vagnen kan göras om till en enkelvagn med en enkel handvändning. Jag tycker denna vagn har allt! Snygg är den också!

Köpt på www.babystugan.com

• Norahs mamma

Bella:
    Så sittmåtten är för heeela sittytan?

• Norahs mamma

Glömde ju...
    Hur mycket blir det kvar när man tryckt in en lift oxå?

• Gladskiten

Mallan76 : Jättesnygg vagn!!! Kan man ha en bebis i den? Så att den funkar med en mjuklift?

• Tingilya

Norahs mamma, jag vet bara med Team alu:n, men där tar liften upp lite mindre (nån cm) än den ena sitt platsen..det e säkert nåt liknande för de andra vagnarna med.

• Julius

har köpt en babytravel syskonvagn medlift bättre beg som bara väntar på att få bli använd. Vet att Babyproffsen har ett regnskydd särskilt anpassat till vagnen när man har en liggdel på. Det ska kosta 385:- har jag hört. Nästa helg ska jag hämta mitt undanlagda regnskydd iallafall i Munkedal

• Julius

Har oxå hört att 06:an inte alls är likasmart & bra som05:orna såska man köpa sågör det nu!!!

• Smultronblomman

Julius: Får jag bara passa på att fråga vart i Munkedal Babyproffsen ligger? Här noll koll Förresten vilka ändringar är det mellan 05: orna till 06:orna som inte gör dem lika bra?

• jelt

Vi bestämde oss för en UJ idag! har betalt handpenning. Den är dyr, men den orkar man iallafall lyfta, till skillnad från Teutonian.
    Den kändes faktiskt jättebra och jag kan äntligen pusta ut!!! Känner mig riktigt nöjd. Bra andrahandsvärde har den också.

Svar på tråden Syskonvagn