• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Ulle C

Jag har också Babyproffsens vagn. Kanon tycker jag betalade fullt pris för min dvs 4700 inkl en hårdlift. Ja, den påminner om UJ... men så mycket billigare. Köpte en svart i dec, och nu såg jag att den kommit i beige... typiskt.

• Smultronblomman

Ang Babytravels syskonvagn? Ingår myggnät, regnskydd mm när man köper vagnen eller måste det köpas till? Finns det något slags "vindskydd" för den sittande att ha över benen?

• Ulle C

Avgörande för oss var att den klarar 36 kg, många vagnar klarar bara 25 kg. Vår son fyller tre i maj och väger 15 kg, då är det viktigt att ha en stabil vagn...

• Ulle C

Inget vindskydd för det sittande barnet, men regn + vindskydd för liften och ett dubbelt regnskydd (som inte fungerar när man har lift) ingår i priset...

• AnnikaL

Jag tycker att ligginsatsen verkar så smal på Babytravel, annars hade jag nog köpt den meddetsamma när vi var och tittade på den. Nu kommer minstingen vara liten under sommarmånaderna så det är inte så stort behov av varma täcken eller åkpåsar - men jag tycker den ser så liten ut. Vad säger ni som har köpt en Babytravelvagn (och gärna också har använt den)?

• Ulle C

Jag har fårskinnsfäll, fleeceåkpåse och overall på mina tjej när hon ligger i den. Men hon föddes ju lite tidigt, skulle kommit idag! Men det funkar... och till sommaren räcker det ju med en tunn filt, om ens det... Något som är smart är att det finns en suflett på hårdliften + en på vagnen. Fäller man upp båda när det blåser ligger de helt skyddade...

• Norahs mamma

Har oxå tänkt på det där med 2 suffletter... kanon ju!
    Är det soligt så fäller man bara upp den ena och byter man riktning så tar man den andra!

Vi ska ha babytravel...
    Nån som vet EXAKT vilka skillnader det är på 05an och 06an?

• Norahs mamma

Ulle:
    läste i en annan tråd att sittytan är ca 27cm verkar det stämma?
    det är ju ett par cm mer än EL och brio

• Ulle C

Har inget måttband tillgängligt just nu, men det ser ut att stämma... vagnen är 73 cm bred, men hjulen är ju under sittdelen (inte utanför som på många andra) så den är smal och smidig. Jag har varit ute och promenerat i snöslask med den och det funkar bra eftersom den har stora lufthjul. Men jag har märkt att när jag spärrar hjulen fram så drar den lite åt det hållet storebror sitter (men han väger ju 15 kg!!!).

Svar på tråden Syskonvagn