Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Vi har lagt handpenning på en UB !
Den verkar så otroligt smidig, och hört enbart gott om den !
Tindra kommer vara ca 21 månader !
// Erica
MammaE: Varför tror du Teutonian blir svårkörd på landet? Om man tar den med lite större däck fram, är det samma då? Funderar nämligen... bor själv på landet
Vill också ha en så lätt vagn som möjligt men ändå av traditionell modell
EL Cerox går därför fetbort, klart tyngst! (över 20 kg som sagt) Känner flera som har den och ingen är nöjd! Har då hellre en "tung" vagn med svängbara framhjul, klart mer lättmanövrerad.
Har också kikat lite på den här, men vågar inte köpa utan att känna och klämma först...
www.babystugan.com/product_info.php&products_id=530
Nä lutar fortfarande åt Teutonian... Det ingick inte insektsnät osv som jag förstod det om man beställde från mypram.com men det kan man ju köpa billigt i märket Tulsa (passar "alla" vagnar) som finns på bla Barnens Hus. Jag tänkte köpa till ett smart solskydd däremot som passar till Team Alu.
www.mypram.com/teutonia/
Avvaktar fortfarande svar på totalvikten på Team Alu med de stora hjulen, men den infon som någon tidigare la ut låter rimligt men det jag tidigare hört...
Men spelar det egentligen så stor roll hur tung den är när det är svängbara framhjul? Man behöver ju inte hänga på handtaget för att svänga då, som med EL's hangarfartyg...
Då behöver man ju bara känna tyngden när man lyfter i och ur bil...
Vi har svängbara hjul på vår sittvagn och tycker den är betydligt mer svårmanövererade än vår Emmaljunga duo sittdel när det är lite blandad terräng. Svängbara hjul är svårt på grusväg, tycker jag.
EL citycross väger 15,5 +hjul. Det är väl inte någon större skillnad mot tetunian och brio, eller vad väger dom?
men då har man ett val att låsa framhjulen
Det valet har man itne med en EL eller brio...
Och jag tycker att det endast i djupsnö blir problem med svängbart framhjul, på grusvägar, skoterspår och ängar går det smidigt och bra...
Tycker bara som det känns som det blir hoppigt för den lilla som ligger i mjukliften.
men man kan ju låsa hjulen då!
Vill rekommendera Babytravel Easy Ride Syskonvagn. Påminner om UB, dvs stora syskonet sitter framåtvänd medan det lilla barnet ligger vänd mot föräldern i hårdlift. (Obs endast nyare modellen som kom sommaren -05) Den är endast 73 cm bred och kostar ca 4700 ink lift. Vi är helnöjda, stora lufthjul som är svängbara och kan spärras om man tex går på grusväg.