• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • jelt

Har varit och tittat på Teutonian idag, då jag insett att vi måste beställa en annan vagn (har beställt en Double wave). Gillade den, men sen kom vi självklart till det där med att kunna lyfta in den i bilen... Fick knappt upp den från golvet. Ska åka och prova imorgon igen.
    Har alltid varit emot framåtvända vagnar för små bebisar. Nu är dilemmat att det bara återstår framåtvända. Klämde på Phil&Theds känndes bra, gillar dock inte sättet att fälla ryggen på den.
    Någon med erfarenhet av framåtvända syskonvagnar?
    De är ju faktiskt lättare och smidigare utan att inkräkta på sittbredden! Jag vet varken ut eller in och om en månad kanske hon tittar ut!!!

• AnnikaL

Det har snackats en om tyngden och sittbredden, men hur breda är de egentligen? I katalogenerna för tex Brio och Emmaljunga står det mellan 77-79.5 cm men är det med eller utan hjul. Vikten är ju utan hjul i regel. På en del vagnar sitter säkert hjulen så att de inte gör vagnen bredare (ex en Emmaljunga), men det är väl inte alltid så?
    Vårt dörrhål är 78 cm så för oss är det en lite kritisk parameter...

• Tingilya

det e med hjul....teutonian e 79.5 med hjul.

• mammaE

Annica L: Det finns ju nått som kallas för stockholmsmodell, något smalare. Tror den är 77 cm. Brios DW har 77 cm, EL twin cerox ligger på 79,5 cm tror den sk twin cerox city ligger på 77 men det kan jag inte svära på. Sen finns det ju ORA vagnar med 77 cm.

• Kadorran

Fräckt med en rosa del o en blå del...*L*

• Smultronblomman

Ulle C: Vet du något om Babytravels syskonvagn? Du kanske har en själv tom Vill höra positivt och negativt!!

Är de svängbara hjulen "låsbara"?

Någon som har denna vagn eller har kikat på den och vill skriva ett par ord?

• AnnaOnIce

Vad kostar de, jag hittar inget pris? Det ser inte löjligt ut med en blå och en rosa?

• Naimiez

Babyproffsens hjul går enkelt att låsa.

• donton

Jag har köpt en! Ja, hjulen är låsbara. Vi fick betala 4190,- för vagn + ligginsats. De säljer ut förra årsmodellen nu. (Svart eller marin)

Den verkar väldigt jämförbar med UJ tycker jag. Den enda nackdel jag kan se är att ryggstödet fälls ner med hjälp av dragkedjor i sidorna men det kan ju vara ändrat till de nya modellerna.

Svar på tråden Syskonvagn