Syskonvagn
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Kan ni tipsa mig om syskonvagn?
Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
Ska man köpa en vagn eller vänta`?
Vill ha en smidig vagn...
Hur mycket väger syskonvagnar i Sverige?
Siamesen: några sidor tidigare finns en beskrivning. De vanligaste märkena Brio, El och Teutonias ligger mellan 18-20 kg. Ul ligger väl på 15 men det vet jag inte om det är med däcken eller inte.
Erical: De flesta här har inte bestämt sig men endel har med Teutonias Team Alu på listan. När jag provade den i affären så va den så grymt tung. Jag skulle aldrig lyfta den i min bil. Annars verkade den jättebra. Rymlig för båda barnen
Siamesen, de flesta syskonvagnar utom UJ här i sverige e ganska tunga..
Hur e det hos dig?
Den tyngsta jag sett väger 15 (inglesina), de andra ligger runt 9 kg.
Den tyngsta jag sett väger 15 (inglesina), de andra ligger runt 9 kg.
siamesen:
vad är det för sorts syskonvagnar?
siamesen: Är inte det mer som syskonsulkys? De finns det här med som är lättare men de har ju inte fullt liggläge etc.
Och vart bor du siamesen, varmare breddgrader eller?
Låter som lätta vagnar, vore ju inte dumt... Här i Svedala med vinterkyla och snö "krävs" det oftast en annan typ av vagn än i "varmare" länder annars hade man ju klarat sig på en icke så ombonad parasollvagn á la syskon/tvilling...
Jag är också fortfarande skeptisk till UJ (och liknande) trots att den är förhållandevis lätt och "smal". Vill verkligen inte ha min lilla sittande framåt innan halvåret. Vill dessutom ha en mer ombonad vagn där barnen sitter mer skyddat och inte ser ut som att de skall trilla ur närsomhelst
Vill också ha en vagn med reglerbart fotstöd och fullt liggläge. (bättre sovkomfort lixom)
Lutar fortfarande åt en Teutonia Team Alu S4 trots vikten. Den har ju i alla fall svängbara framhjul vilket gör den betydligt mer lättmanövrerad än andra vagnar i den viktklassen. Jag har ingen bil när jag är hemma själv om dagarna så det blir mest promenader för min del så jag kommer nog inte behöva lyfta den så mycket. Ska jag åka buss finns det en sk citybuss som går här i närheten som jag kan ta. (De bussarna med bara ett lågt trappsteg och breda dörrar alltså)
Helst skulle jag vilja ha en traditionell modell med stora svängbara framhjul som inte väger så mycket, och där jag kan ha ett barn sittande framåt och det andra mot mig, men någon sådan vagn har jag ännu inte stött på!
www.bebeconfort.com
tex..fullt liggläge pa den och pa inglesinan ocksa. Finns även en som heter Jane supertwins med fullt liggläge för bada som väger 8 kg nagonting.
De andra, PegPerego, en annan Jane variant och sa nagon mer som jag inte minns namnet pa har fullt liggläge för den ena men bara viloläge för den andra.
de är inte sulkys nagon av dem..Kanske gar att beställa över nätet?
Siamesen: kikade in länken! De har alldeles för små hjul för snömodd! Annars var de rätt fräck design