• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Kookaburra
    loka skrev 2012-09-04 12:53:29 följande:
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.

Småfnittrar du lite nu när du skriver sånt här?
  • joråsatt2012
    loka skrev 2012-09-04 11:21:14 följande:
    Men hon kunde få EGNA barn och hon fick det också, men istället för att försöka igen ( som är det mest naturliga när man skaffar barn) så adopterar människan utan att ens FÖRSÖKA bli gravid igen. Vem säger att ingarma har bett om att få komma till henne? Onöand kan kag undra pm det inte var meningen att dottern skulle dö, men inte fan lan de då varteningen att hon skulle köpa sig nya barn. Hon borde ha varit utan om hon nu inte ville vara gravid igen. De som tycker att man gör em sån god gärning när man adopterar är oftast bara dom som adopterar..
    Har aldrig hört någon som har adopterat säga att de har gjort det som en god gärning. Aldrig.
  • loka
    Core skrev 2012-09-04 12:45:59 följande:
    jag skulle vilja se utredningen och personnumret men det lär man väl inte få för det existerar väl inte.

Tyvärr så gör den det
  • joråsatt2012
    loka skrev 2012-09-04 12:00:26 följande:

Skillnaden är att du har ku verkligen kämpat och försökt i åtta år eller vad du skrev. Jag tycker att det är starkt av dig . Men den här människan "gav upp" efter ETT dött barn.
    Jaså, det finns ett minimiantal döda barn man måste komma upp till innan man får fatta sina egna beslut om sina egna livsval?
  • Fenrisulven
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.
    Kanske avundsjuka för att du vet att du själv ALDRIG hade blivit godkänd som adoptivförälder?
  • Fenrisulven
    joråsatt2012 skrev 2012-09-04 12:57:34 följande:
    Jaså, det finns ett minimiantal döda barn man måste komma upp till innan man får fatta sina egna beslut om sina egna livsval?
  • jennyb

Adoption är BRA med tankte på vad barnen annars går igenom! Om man nu själv riskerar att få barn under tiden så får man ju räkna med det.

Lättvindigt? Efter 2år och tester är det inte lättvindig....

Jag kan dock egentligen inte säga något då varken jag eller nära släkt adopterat då vi inte haft så svårt att få barn. 

• Naniismamma
    loka skrev 2012-09-04 09:12:13 följande:
    Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?
    Många vill hjälpa barn från andra länder också. dom som adopterar tycker jag är helt underbara människor.
    även om dom kan få egna barn så valde dom att hjälpa ett barn som har ett jobbigt liv.
    dom kan alltid bli gravida senare.

tummen upp för dom som adopterar
  • fortsätt paddla

Jag förstår att det kan vara kul att röra om lite ts men man ska inte gå över gränsen!
    Nu sitter jag med appen men kanske kan någon anmäla inlägget 12:53... kanske?

• Plutteli

Möjligen att DU blir förlåten den dag du dör, men jag betvivlar det skarpt.
Svar på tråden Varför adoption så lätt