• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • MissMe83

Hur fan kan du kalla det att köpa ett barn?
    Du betalarför omkostnaderna så som överättning av dokument, legalisering, tolk osv. Inte ett enda jävla öre går till barnets föräldrar eller barnhemmet. Det går till juridisk hjälp under processen för att adoption är en mycket svår juridisk process. LÄS PÅ!! 

• Dragonball

Vad är det för fel på att ta hand om barn andra inte kan ta hand om? Vissa adopterar för att de vill adoptera hellre än att ha biologiska barn!

• Plutteli
    Den vita staden skrev 2012-09-04 12:35:39 följande:
    Jasså, det är så det ligger till. Synd .

Ja, jag har ett väldigt distinkt minne av en medlemm iaf som verkligen hatar adoptioner och helst skulle se det förbjudet med argumentet att om ett enda barn av 1000 far illa av att adopteras så är det skäl nog att inget barn alls ska adopteras. Hon uttryckte sig iaf precis som TS, samma språkbruk, samma åsikter och samma innehållslösa argument...
  • fjånkan
    loka skrev 2012-09-04 12:22:52 följande:

Jag har också fått ett dött barn, men jag FÖRSÖKTE och blev gravid igen. Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.
    Det vore patetiskt att inte kalla sig mamma/förälder när man adopterat ett barn.

Jag finner det mycket _onaturligt_ att som förälder döma ut andra människors önskan till barn och tillvägagångssättet att skaffa dessa barn (på laglig väg), när man omöjligtvis kan veta vilka tankar och känslor som fått dessa personer att välja adoption före vidare försök till biologiska barn. Onaturligt! 

• molly50
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:35:14 följande:

Varför skulle ett adopterat barn få ett helvete och sit tliv förstört av att adopteras av din vän men ett biologiskt barn få det bra?
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Fennyxx

Nu kan det ju vara en fördom, men jag tror verkligen det är extremt sällsynt att folk adopterar lättvindigt utan att tänka efter ordentligt. Vad jag vet är det en ganska jobbig, långdragen och dessutom dyr process. Tror det är betydligt vanligare att folk skaffar barn på det vanliga sättet lite väl lättvindigt och utan att tänka efter ordentligt..

• Dragonball
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:32:02 följande:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.
    Misstänker också att det är samma person. Sök hjälp, stackars människa, vill jag tyvärr säga.
  • loka
    MissMe83 skrev 2012-09-04 12:37:32 följande:
    Hur fan kan du kalla det att köpa ett barn? Du betalarför omkostnaderna så som överättning av dokument, legalisering, tolk osv. Inte ett enda jävla öre går till barnets föräldrar eller barnhemmet. Det går till juridisk hjälp under processen för att adoption är en mycket svår juridisk process. LÄS PÅ!! 

för MIG är det ett köp och hon fick igenom det för lätt!
  • Core

jag skulle vilja se utredningen och personnumret men det lär man väl inte få för det existerar väl inte.

• Plutteli
    Dragonball skrev 2012-09-04 12:43:52 följande:
    Misstänker också att det är samma person. Sök hjälp, stackars människa, vill jag tyvärr säga.

Jo, samma här, men frågan är om det skulle hjälpa en så skadad människa utan självinsikt... :/
Svar på tråden Varför adoption så lätt