• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 12:44:11 följande:

för MIG är det ett köp och hon fick igenom det för lätt!

Vad är mer ett köp för dig? Sjukvård? Skola? Säljer du dig själv om du arbetar?
  • Kookaburra
    loka skrev 2012-09-04 12:22:52 följande:

Jag har också fått ett dött barn, men jag FÖRSÖKTE och blev gravid igen. Vill man inte ens försöka är det kanske inte meningen att man ska ha barn. Det som är patetiskt är att hon har mage ett kalla sig mamma.

Är du uttråkad och vill "röra om i grytan" lite månne

Tycker ett citat från JR i Dallas är på sin plats - Never miss a good opportunity to shut up!
  • Den vita staden
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:38:41 följande:

Ja, jag har ett väldigt distinkt minne av en medlemm iaf som verkligen hatar adoptioner och helst skulle se det förbjudet med argumentet att om ett enda barn av 1000 far illa av att adopteras så är det skäl nog att inget barn alls ska adopteras. Hon uttryckte sig iaf precis som TS, samma språkbruk, samma åsikter och samma innehållslösa argument...
    Tack. Missat detta.
    God never performed a miracle to convince an atheist, because his ordinary works provide sufficient evidence.
  • Deborah ll

Sök hjälp. Dessa tankar och känslor måste vara jobbiga att bära.
  • kaffe

Om att adoptera är att köpa barn så borde nog mitt barn som mina, och alla andra ivf-barn också räknas som köpta barn?

• Fru Sveden

Förstår inte din poäng TS. vi uppmuntras ständigt att skänka pengar till organisationer som hjälper föräldralösa barn är det då inte bättre att personer som är villiga att ta till sig barnen och älska dom gör det? Jag har själv 2 biologiska barn som jag fått utan att ens försöka, men jag skulle om mitt liv varit annorlunda och om det funnits läge kunna tänka mig att adoptera. Blodsband är inte allt.

• Kookaburra

Det förändrar inte det faktum att det inte ÄR ett köp.
  • Zchimla

Är det ett litet köp för dig oj oj oj då.. Nu är det ju som så att du har ju inte med det att göra, faktiskt inte ens litegrann.
    Stackars dej Buhu - du kan bara tycka lite och starta en provocerande tråd på FL.

Stackars stackars dig.

Du får väl anmäla detta lätta köp då och tala om att DU minsann tycker att det var för lätt. De kommer nog ta barnen från dem då. Eller inte låta folk adoptera så lätt i fortsättningen *nickar klokt och rättar till brillorna*

• elmadumle

Uppenbarligen tycker inte läkarvetenskapen att tre år är en lång tid att försöka få barn då man efter ett år har rätt att få en utredning. Och hur fan kan du påstå att man köper sig ett barn?!!! Det man betalar vid adoption är resor, pappersexercis hit och dit, inte sjutton har ett barn en prislapp på sig!  Vi har kunnat få barn utan hjälp men jag är glad att det finns möjlighet att adoptera när man inte på egen hand lyckas få ett barn. usch vad arg jag blir när jag läser sånt här!!!

• Fenrisulven
    Plutteli skrev 2012-09-04 12:32:02 följande:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.

aha, det förklarar en hel del Förvånad
Svar på tråden Varför adoption så lätt