• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • FebruariVals

....öh, hjälp....?

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • loka
    Kookaburra skrev 2012-09-04 12:55:49 följande:
    Småfnittrar du lite nu när du skriver sånt här?

Inte det minsta, snarare tvärtom. Att hon kallar sig mamma är BARA tragiskt.
  • aldrigmer

Loka, kära hjärtanes så förtvivlat dåligt du måste må som är så fruktansvärt otrevlig mot en adoptivmamma bara för att du inte tycker att hon gjorde rätt. Visst, du har rätt till din åsikt men du har inte rätt att tvinga på henne vetskapen om att du tycker som du gör!!

Skäms!

• Fenrisulven
    fortsätt paddla skrev 2012-09-04 13:01:14 följande:
    Jag förstår att det kan vara kul att röra om lite ts men man ska inte gå över gränsen!
    Nu sitter jag med appen men kanske kan någon anmäla inlägget 12:53... kanske?
    japp,fast hade kanske varit bättre om TS gick en rättstavingskurs, så kanske han/hon kan läsa sig stava sina fula ord rätt iaf
  • Plutteli

Lägger in detta igen:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras. TS är alltså en mycket skadad människa som egentligen behöver hjälp även om hon inte inser det själv.

Jag kan inte säga 100% att TS är den jag skriver om ovan, men de har iaf samma åsikter,samma argument, samma sätt att skriva och uttrycka sig på.

• Fenrisulven
    Plutteli skrev 2012-09-04 13:01:41 följande:

Möjligen att DU blir förlåten den dag du dör, men jag betvivlar det skarpt.
  • Naniismamma
    loka skrev 2012-09-04 12:53:29 följande:
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.
    Du är helt sjuk som säger så, och måste ärligt talat vara rasist på riktigt!!!
    alla bryr sig inte om hudfärg. och hon kan visst kalla sig för mamma. hon kan alltid skaffa egna barn längre
    fram om hon vill det, men just nu ville hon adoptera och vara solskenet som dom barnen behöver.
    varför skulle hon ångra det just för att dom är mörka??

Att vara mamma innebär mycket mer än att ha klämt ut barnet själv.

Detta inlägg är anmält!!
  • aldrigmer
    fortsätt paddla skrev 2012-09-04 13:01:14 följande:
    Jag förstår att det kan vara kul att röra om lite ts men man ska inte gå över gränsen!
    Nu sitter jag med appen men kanske kan någon anmäla inlägget 12:53... kanske?

Uppdraget utfört!
  • loka
    jennyb skrev 2012-09-04 13:00:47 följande:
    Adoption är BRA med tankte på vad barnen annars går igenom! Om man nu själv riskerar att få barn under tiden så får man ju räkna med det. Lättvindigt? Efter 2år och tester är det inte lättvindig.... Jag kan dock egentligen inte säga något då varken jag eller nära släkt adopterat då vi inte haft så svårt att få barn. 

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????
  • pigglo

TS: hur många döda barn ska man ha fått för att få tillåtelse att adoptera då enligt dig?

Svar på tråden Varför adoption så lätt