• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KäRinGa2

På tal om BB-Väskan:
    Sysselsättning t pappan! Kan bli dryg väntan med ctg på magen....
    Jag tänker packa soduko t min sambo, o nå ätbart t hnm med.. 

En morgonrock e mys att hasa runt i de första h efter babyns ankomst.. 

BF130622 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • KäRinGa2

Blir en bra pocketbok t mig oxo i väskan.. :)

• Madelen21

nån mer än ja som gått å blivit sådär trött igen?
    jag är sjukt trött och har noll ork just nu... vill bara sova :(

ska försöka dammsuga lite mm idag.
    just nu känns allt tungt å tröttsamt.. bm besök 15 april... gruvar mig lite... tror blodvärdet gått ner :/ 

• KäRinGa2
    Madelen21 skrev 2013-04-08 08:23:42 följande:
    nån mer än ja som gått å blivit sådär trött igen?
    jag är sjukt trött och har noll ork just nu... vill bara sova :(

ska försöka dammsuga lite mm idag.
    just nu känns allt tungt å tröttsamt.. bm besök 15 april... gruvar mig lite... tror blodvärdet gått ner :/ 

Yes, men inbillar mig att järntabletterna hjälper litegrann, dock är en powernap mitt på dan nästan ett måste..
  • Kroa

Ska vi ta namndiskussionerna här istället för i bildtråden? ;)

Vi har själva lite problem att bestämma oss.. Jag tycker inte om de äldre namnen, och inte heller dom här söta namnen som de flesta ska envisas med nu. Ex, saga, Astrid osv.
    Vi väntar en tjej kanske jag ska säga ;)
    Sambon vill ha något enkelt och jag vill ha något annorlunda men ändå inte för "konstigt".
    Vi pratade om Danielle, men tvekade när vi sa det till en släkting och fick till svar "skulle ni inte ha en tjej?".
    Jag har kommit med massa förslag som jag gillar, typ Sabina, Dahlia, Novalie osv, men sambon säger absolut nej :/
    Nu har han fastnat för två namn som han inte får ut ur huvudet - fiora och natascha.
    Visst kan jag hålla med om att det är fina namn, men är inte fiora lite väl ovanligt i Sverige? Och tyvärr är ju natascha lite stereotypiskt som en rysk hora, åtminstone i mångas ögon :/
    Uscheeee

• Madelen21

namn ja... jag å sambon satt här me varsin dator en kväll när barna sov... så tog vi fram namngeneratorn.... jag fick ihop 8 eller 9... han fick ingen på svenska....

mina förslag till vår kommande är

-Elias
    -Lukas
    - Linus 
    - Gustav
    - william
    - Arvid
    -Edvin
    -Måns
    -Anton
    -Liam
    -Hugo

men mest gillar jag Elias faktiskt.. men vi får se :) 

• sofie och laura

När hade ni tänkt att packa den där BB väskan egentligen ?

När är rätt läge, Jag tänkte att i v 36 eller 37 kommer jag att packa den, ser lite fram emot den men samtidigt nervös för att då inser man att snart e sin lilla bäbis här=)

Tackade planerings sköterskan för KS i morse, då jag fick snitt samma dag min dotter har sin första skolavslutning, och det betyder stort för både henne och oss. Så sköterskan planerade in mig dagen efter avslutningen istället så vi får /hinner vara med på Laura´s avslutningen.

dessa 2 månader kommer att gå segt, vi längtar ju som bara den efter bebisen men skall planera in en hel del istället så man har något att göra!!!       

• MissMe83

Sofie och Laura: min man tjatar på mig redan att vi ska packa bb väskan ha ha! Han har börjat bli lite nervös tror jag
    Jag har sagt till honom att han gärna får planera vad som ska med. Det gör han nu, skriver listor på datorn. Ha ha
    Men i v 34, 35 tror jag vi packar den

Vill någon hjälpa mig med namn. Vi står fortfarande och stampar! Min man tycker Anton och jag tycker Sam. Men vi har inget vi kan enas om
    Ett hyfsat kort namn. Vi har ett jätte långt efternamn

• Madelen21

sofie och laura: haha jag har redan börjat plocka ner bäbis kläder i bb väskan :) har dock en del saker å köpa till bb väskan som kommer så småningom...

men ja kommer packa om flera ggr... men jag ska se till att den är packad och klar om några veckor iaf. typ v 34. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~