• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Kicklina: är det fungerade i övrigt detta ruckel?? Annars hade ni kunnat bo i en husvagn undertiden som ni fixar till det
    Billigt att hyra och funkar utmärkt på sommaren. Man ska följa sina drömmar

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-04-08 13:59:10 följande:
    Kicklina: är det fungerade i övrigt detta ruckel?? Annars hade ni kunnat bo i en husvagn undertiden som ni fixar till det
    Billigt att hyra och funkar utmärkt på sommaren. Man ska följa sina drömmar
    Nja, inte så värst fungerande...ruskigt slitet och allt är utrivet pga fuktskada. Toan är sprucken, finns ingen diskbänk i köket, vägarna går i vågor, elen är till viss del i väggen, till viss del utanför mm. på den nivån är det...Vissa saker måste såklart åtgärdas innan inflytt men ändå. Är tudelad som attan!

Har nu också börjat tveka på namnet till min lille bebis som jag haft som självklart från början. Är inne i en ambivalent fas

Så nu en fråga; Vad gillar ni bäst? Vide, Sigge eller Bill. Syskonen heter Alma och Ebbe...
  • MissMe83

Kicklina: då hade jag hyrt en husvagn och ställt på tomten. Planerar bi att renovera söker bygga helt nytt?

Sigge tyckte jag va bäst :/)

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-04-08 14:08:48 följande:
    Kicklina: då hade jag hyrt en husvagn och ställt på tomten. Planerar bi att renovera söker bygga helt nytt?

Maken vill renovera, jag vill bygga nytt. Men det är visst en kostnadsfråga det där, kan spara in på nybyggnadsavgifter om man renoverar...men samtidigt kanske det aldrig blir riktigt bra då...

Maken är mest inne på Sigge och jag på Vide...men nu börjar jag tveka
  • Hannathu
    MissMe83 skrev 2013-04-08 14:08:48 följande:

Håller med - det finns ju sånadär rejälare typ amerikanska husvagnar som går att hyra. I dom finns det till och med sovrum

Gillar Sigge jag med
  • Hannathu
    Kickilina skrev 2013-04-08 14:23:10 följande:
    Maken vill renovera, jag vill bygga nytt. Men det är visst en kostnadsfråga det där, kan spara in på nybyggnadsavgifter om man renoverar...men samtidigt kanske det aldrig blir riktigt bra då...

Maken är mest inne på Sigge och jag på Vide...men nu börjar jag tveka

Det beror ju väldigt mycket på vad det är för hus.
    Är det en bra riktig timmerstomme och vettig grund så kan det vara jättebra att renovera - men annars kan det vara bra att bygga nytt.

Har en kompis som byggde till ett befintligt hus - de behöll stugan som en vinge ut och byggde ett U format hus med garage i andra vingen och gamla stugan öppnade de upp i nock och har som vardagsrum
  • monika84

Vad tycker ni om Leticia eller Zofia? Leticia hittade min mamma uppe på internätt det var ju väldigt fint det med

• ledarsuggan

Kickilina: vi håller på och renoverar ett hus där allt måste göras, har bytt ut en yttervägg, tak, panel, fönster, en utbyggnad måste rivas pga fukt och att golvet är obefintligt. Vi ångrar oss idag att vi valde att renovera. Allt tar 10 gånger längre tid än man kan tänka sig. Tyvärr är det försent att ångra sig nu, då utsidan snart är klar. Vi köpte huset förra våren och trodde vi skulle flytta in hösten -12. Men nu räknar vi med tidigast hösten som kommer...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~