• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Åh vad bra med en lista för BB väskan! Jag känner mig ganska borta när det gäller vad man ska ha med sig.

Sitter på jobbet och räknar dagar tills jag ska sluta. 21 arbetsdagar kvar, sen 2 v kvar tills bebis "ska" komma!

Hade väldigt ont i rygg och bäcken igår kväll efter att ha kutat upp och ner till tvättstugan + rensat ur skrivbordet och försökt lyfta och stuva in grejer där det får plats. Men nu finns det äntligen plats att montera upp spjälsängen! Så det får bli ett kvällsprojekt här framöver

• Hjärtat3

Haha, jag kommer bli tvungen att införskaffa en ny väska att ha som BB. Min store son spydde ner den jag hade när han va magsjuk sist så den va inget att spara på. :)

V 30 för mig nu. Och jag tycker magen är sååå i vägen! Kan inte minnas att jag tyckte det va så jobbigt sist. Jag kan knappt ta på mig skorna utan hjälp. Sen är min mage rätt låg och lillfröken envisas med att ligga på tvären, kankse därflör den känns extra klumpig. 

• Madelen21

hjärtat3: alla jag träffar tycker att min mage har sjunkit och jag går in i v 31 på torsdag!! Tycker de känns tidigt att magen redan sjunkit.... kanske blir före för min del denna gång :)  hoppas de! vågen visar på +  13 kg ungefär.

• Hannathu

Åh bb-väskan är ett kapitel för sig. Förra gången slängde vi ner saker i sista minuten innan vi åkte in pga havandeskapsförgiftning men vi lyckades få med det mesta ändå.

Den här gången är necessären packad men inte resten, kläderna är ju ganska enkelt men attkomma ihåg alla laddare och kamera samt matlådor till maken underhållning mm känns svårare

Bebiskläderna börjar bli dax att tvätta upp och få ordning på så att det går att packa ner dom med.

Kommer försöka ha det packat senast v 35 i alla fall

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2013-04-08 10:31:50 följande:
    hjärtat3: alla jag träffar tycker att min mage har sjunkit och jag går in i v 31 på torsdag!! Tycker de känns tidigt att magen redan sjunkit.... kanske blir före för min del denna gång :)  hoppas de! vågen visar på +  13 kg ungefär.

Min mage har varit låg hela tiden. (typiskt tjejmage har jag fått göra). Låg o bred är den. Fördelen med att bebisen ligger på tvären e att riskken är minimal att nånting sätter igång på tryck iag. :)
    Men det känns så otroligt obehagligt när jag känner rörelser lång nere i ljumskarna. 
  • Zora

Min mage är nog också ganska låg, tror jag. Jag känner bara rörelser (sparkar) lååångt ner, så jag är ganska van hur det känns även om det är lite obehagligt ibland. Känner aldrig något ovanför

naveln (och har aldrig kännt) förutom något enstaka bump uppe vid högra revbenen (bebis har huvudet där). Är i v 34 (33+3) nu.

• Hjärtat3
    Zora skrev 2013-04-08 11:08:54 följande:
    Min mage är nog också ganska låg, tror jag. Jag känner bara rörelser (sparkar) lååångt ner, så jag är ganska van hur det känns även om det är lite obehagligt ibland. Känner aldrig något ovanför
    naveln (och har aldrig kännt) förutom något enstaka bump uppe vid högra revbenen (bebis har huvudet där). Är i v 34 (33+3) nu.

Får du oxå den där känslan att det "krafsar" i ljumskarna, typ nästan vid äggstockarna? Ibland rör det sig så mycket så jag försöker lyfta upp magen, men det går inte så bra. :P
  • mhpo

Är det någon som vet hur det fungerar med pappans första 10 lediga dagar? Räknas dem från det att inte kommer till jobbet alltså när jag bestämmer mig för att han inte får gå till jobbet eller måste komma hem från jobbet för att det känns som om det är dags? Eller räknas de från den dag ungen är ute? I så fall hur gör man då om jag föder i 24 eller 48 timmar eller så och inte vill att han ska åka till jobbet? Måste han ta ut semester eller obetald ledighet eller? 

Frågan blev lite rörig men jag hoppas att ni förstår den? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~