• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • monika84
    sofie och laura skrev 2013-04-08 23:39:56 följande:

zofia var ju jätte fint ju!!!!!
    det hade vart rätt fint Zofi också tänkte jag faktiskt 
  • Kickilina
    KäRinGa2 skrev 2013-04-09 06:25:54 följande:
    Här existerar bara ett enda namn Skrattande Samma namn som yngsta skulle fått, om han varit en tjej ;)
    MY är det namnet.

BB-väskan har jag varit ganska snar med att packa varje ggn, åtminstone efter förste sonen.. Han behagade komma 18dgr för tidigt, o den ggn hade jag inte ens plockat fram en väska att packa i... 
    Det svåraste varje ggn är att få med rätt sorts kläder t bebin.. 
    Dock blir det enklare denna ggn, tänker nämligen packa tre sovpåsar fr Lindex, o det är väl typ allt.. Ngt att fara hem i oxo, en byxa o body i väldigt neutral färg. Men vilken strlk.. 50 eller 56? :) Eller tom 62? Har en body i strlk 44 som får åka med oxo..

Sött med My! Hade tagit strl 56...

Nu börjar det närma sig! Dag 213 av 280. (76,1%). 67 dagar kvar!!!
  • LillStrumpan82

Hej tjejer! Hoppas ni alla mår bra nu när vi har mindre än 3 månader kvar! Jag ligger hemma i soffan och är genomförkyld.. Tredje gången under graviditeten som jag måste vara hemma från jobbet pga sjukdom. Annars är jag sjuk kanske 1 gång per år så det känns sådär. En fråga, har någon av er fått ordentlig värk på höger sida, typ i höjd med naveln fast längre ut till höger? Fick så igår och jag kunde knappt stå upp! Det strålade bak på ryggen också så först trodde jag nästan det var blindtarmen. Värken höll i sig 30-40 min och sen började det släppa när jag tog två Alvedon. Har ingen aning om vad det kan ha varit, är det nån som känner igen sig?

• Sagolina

Här är det 61dagar kvar! Känns som om tiden bara flyger fram! Var på koll till rådgivningen idag och allting såg bra ut med både mig och lill*n. sf-måttet låg på 29, så precis över normalkurvan väl. Skönt så det senast var uppe i överkant!

För några veckor sedan fick jag höra efter min sockerbelastning att mitt värde var lite för högt, så jag sku vara försigtig med socker osv. Idag frågade jag om det på rådgivningen och fick en konstig blick till svar. Tydligen hade läkaren som jag pratade med senast sett fel på mina resultat, för de var jättebra enligt rådgivningssköterskan! 4,2 (0h), 6,5 (1h), 4,1 (2h). Fick sån energi av att höra detta, så nu äter jag mellanmål och sen ska jag ta storkok och baka lite gott till frysen! Gäller att utnyttja dessa energitoppar, gissar på att de kommer bli mer och mer sällsynta ju större jag blir:P

• ThereseJohansson

Då har vi vart på andra ul och sett våran lilla prins...6v 3dagar till snitt...som vi längtar efter han nu :)

• Solrosen82

Kickilina: jag tycker Sigge passar bäst ihop med syskonens namn, men Vide är också fint :) Angående huset så röstar jag på nytt. En kusin till maken renoverar ett gammalt och utgifterna rusar i höjden, plus att det tar enormt lång tid. Gamla hus kan stå på en dålig grund och oftast är väggarna snea. Många överraskningar kan det bli! ;)

• Solrosen82
    ThereseJohansson skrev 2013-04-09 11:08:58 följande:
    Då har vi vart på andra ul och sett våran lilla prins...6v 3dagar till snitt...som vi längtar efter han nu :)

Härligt! :) Vi ska på UL nästa vecka, längtar jättemycket :)
  • sofie och laura

hej på er !!

hoppas alla ni mår bra.
    Namn är mer än svårt men för oss bor det en liten vanessa imagen och vi när nöjda. Alvin den minsta kallar henne för nessa min nessa bor i magen SÅÅÅÅ söt.

Är det fler som kommer att ha en babyshower?
    Visserligen är ju traditionerna i usa att vännerna skall göra men här e det tvärtom =)

någon som haft en innan          

• Kickilina

Babyshower hade varit grymt mysigt! Men man vill ju att det skall vara någon annan som drar i det. Hade varit kul att hålla i någon annans babyshower...till någon som väntar sitt första...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~