• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

MissMe83: Misstänkte nästan det, fast jag tror inte att det står någonstans i monteringsbeskrivningen.. Fast jag har iof bara skummat igenom den än så länge.

• Solrosen82

Theresejohansson: Jag hade nog också blivit väldigt rörd av att höra på förlossningar. Tårarna sprutar när jag ser förlossningsfilmer. ;)

Idag har jag varit till min nya Bm. Det gick bra och jag upplevde att hon var väldigt noggrann. Bebis ligger i tvärläge nu. Tror inte den har legat med huvud neråt speciellt många ggr. Men den har ju några veckor på sig att lägga sig tillrätta. Sf-måttet var 30, hb 114 och hjärtljuden 144. Glukosbelastningen som jag gjorde igår var normal också. :)

• MissMe83

Någon mer än jag som har ett humör från helvetet? Det är riktigt jobbigt. Å värst e det mot min man! Är så irriterad på honom att jag inte vet var jag ska ta vägen. Kvittar vad han gör å säger! Jag e bara så sur!
    Ush avskyr mig själv sån här

• Premismamma

I dag har jag varit på mvc. 
    Allt var bra och min bm sa att jag var en tickande bomb.

När jag väntade min sista son såg allt bra ut innan jag blev dålig i HELLP.

Krypningarna i benen kunde bero på att jag hade dålig cirkulation på kvällarna. 

Det onda i magen kunde vara en kombination av stress och att magen växer. 

• mmikaela

Imorgon ska vi på tillväxt-ultraljud pga mitt sf-mått inte ökat tillräckligt, håller tummarna för att allt ser bra ut!

• Etangen
    ThereseJohansson skrev 2013-04-04 19:41:48 följande:
    Etangen: konstigt att de inte säger åt dig att komma in...jag hade ju inte känt våran bebis från söndagskväll till måndag eftermiddag och fick komma på en gång och blev ordentligt kollad, de kollade fostervattnet med ul så jag tänker att det borde de ju kunna kolla på dig!?
    Ja man börjar ju undra när dom inte är säkra själva, och sedan så känner man sig dum när man ringer igen...vilket man inte ska göra egentligen.

Plus att min första graviditet startade i v.30 men det kunde dom "stoppa",  var inne två gånger och stoppade så man är ju extra orolig nu när man är i de veckorna. Hoppas att lill*n kan hålla sig inne en stund till. :)
  • Sagolina

Städa, städa varje fredag sjunger väl Pippi? Så blir det för mig idag i alla fall.. Om inte hostan tar koll på mig först! Kan inte sova, hostar så jag får ont i både mage och huvud och orken har jag tappat någonstans på vägen. Nåja, bara att bita ihop nu under förmiddagen och få städningen fixad, så ska jag hitta på någon belöning åt mig till kvällen. Tips på något gott (och lättlagat) att mysa med framför brasan ikväll? Eller en god middag?

Annars har lill*n börjat ha mera tydliga tider då han/hon är vaken och när det är lugnt i magen. Ibland kan det vara riktigt långa lugna stunder under dagen, så jag nästan hinner börja oroa mig. På natten brukar det vara 1-2 vakna stunder, så det skulle ju vara en passlig vana att hålla kvar tycker jag:P 

• Madelen21

sagolina städning för mig å jag har gjort en lista.. först ska sängen renbäddas å tvättmaskinen köras å sen resten.. vi ska äta hembakad pizza ikväll :)

• Sagolina

Pizza låter som en bra plan! Måst bara fundera ut vad jag skall ha på:)

Har också gjort lista, med inplanerade pauser. Annars blir det att jag jobbar på och sen till kvällen har såå sjuka fogar. Hoppas på att ca 45min arbete och sen 15min paus gör att jag mår bättre efteråt! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~