• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Premismamma

Jag har ont i överdelen av magen. Har sammandragningar i bland. Sitta rätt upp och ner är jätte svårt. Måste sträcka på mig och gärna liggande. 

Någon som har liknande?  

• ThereseJohansson

Kickilina: jag har bara ätit de i 2v och sedan i helgen får jag kramp i magen så har faktiskt hoppat över några dagar sedan detta satte igång...ska till BM på fredag så då ska jag ta upp det...

Har sedan vi var inne i måndags och kollade våran lillakille blivit mer och mer nojjig...allt var ju bra och han rör sig som innan...men är så sjukt rädd att nått ska hända honom! Har som sagt BM tid på fredag och på tisdag är det dags för andra ultraljudet, som jag längtar!! Fler än jag som nojjar??? Vill bara att tiden ska gå nu så att vi får hålla han i våran famn...50dagar kvar imorgon!

• sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-04-03 20:53:50 följande:
    Ja, nu börjar det närma sig för oss. Längtar så! Har 5 nätter kvar att jobba, det känns tufft med nattjobb nu och kroppen är sliten.
    Började igår kväll med att ta järntabletter igen efter typ 1 månads paus...inget bra! Var vaken i stort sett hela natten med magkramper, diarré och kräkningar och hela dagen har det varit soffläge...suck! Någon annan som inte fixar järntabletterna?

Godmorgon kickilina, jag får rejäla sömnproblem när jag väl hade  börjat med dom igen!!
    helt sjukt ingen aning varför det blivit så???
    Sedan har jag ett riktigt tryck under vänster bröst läkaren tog lite lever prover men tror inte heller som doktorn att det bör vara levern, just in case

Och godmorgon till er  alla andra.
    Imorgon så skall jag få se min bebis På 4d ul fick det i present av min man igår kväll bara så där hihihihi
    Han överlämnade det och sa ja på fredag kl 10.00 ska du vara på tittut ultraljudsklinik och ska se vår andra dotter!!
    Fattar ni att jag längtar tills imorgon!!         
  • sofie och laura
    lovea01 skrev 2013-04-02 22:36:28 följande:
    Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)

lovea01 skrev 2013-04-02 22:36:28 följande:
    Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)
    Välkommen Lovea01.
    Ja sparkarna känns verkligen av och förstår vad du menar med sura uppstötningar!
    Har själv ett Ks som skall invänta skall den 10 juni och därefter blir det nog den 11e på morgonen som regel!!  
  • Aries81
    Premismamma skrev 2013-04-03 21:23:21 följande:
    Jag har ont i överdelen av magen. Har sammandragningar i bland. Sitta rätt upp och ner är jätte svårt. Måste sträcka på mig och gärna liggande. 

Någon som har liknande?  

Japp jag har samma lika. Känner mig nästan som bortdomnad precis under brösten och ungefär 10 cm neråt. Sammandragningarna är också där men det är väl som det ska va så länge dom inte gör så ont antar jag.
  • Madelen21

men gud jag är helt sanslös... jag var på ica å jag kunde inte låta bli å köpa jordnötter igen :( jag tror ja ätit 2 kg på 2 veckor men det är ju så jäkla gott :)

• monika84

Jag har uppdaterat min inköpslista, det är mer eller mindre klart nu

Babykläder  

- Kortärmade & långärmade body √

- Koftor √

- Byxor √

- Shorts/klänning √

- Pyjamas √

- Strumpor √

- Tunn bomullsmössa √

- Tunna vantar för nyfödda √

- Filt √

Sköta

- Skötbord eller skötbädd √ 

- Blöjor 

- Mjuka tvättlappar

- Inotyol salva

- Babypuder √

- Babyolja√

- Milt babyshampo & tvål √

- Badbalja & badtermometer √ 

- Badställ 

- Små handdukar √

Åka

- Barnvagn √

- Regnskydd & myggnät till vagn √

- Bilbarnstol 

- Vagnmobil √

- Skötväska √

- Mugghållare 

- Parasoll √

- Vagnlås √

Sova

- Spjälsäng √

- Madrass √

- Spjälsängsskydd √

- Sänghimmel √

- Täcke + kudde  √ 

- Påslakanset  √

- Madrasskydd √ 

- Mobil √

- Gosedjur √

Mamma

- Amningsbh (Har kvar sen Kaylee)

- Amningsinlägg √

- Salva för bröstvårtor √

- Stora bindor √

- Sköna trosor √

- Bröstpump √

Övrigt baby

- Babyvakt √

- Bärsele / Bärsjal √

Är ni klara med allt? 
  • Etangen
    Meoow skrev 2013-04-03 20:02:04 följande:
    Hur har det gått Etangen?
    Bm tyckte inte jag behövde åka in och kolla hon heller utan hon trodde också det var vattniga flytningar. Så sitter här hemma och hoppas på att det inte är något. Men man blir ju orolig...
  • ThereseJohansson

Etangen: konstigt att de inte säger åt dig att komma in...jag hade ju inte känt våran bebis från söndagskväll till måndag eftermiddag och fick komma på en gång och blev ordentligt kollad, de kollade fostervattnet med ul så jag tänker att det borde de ju kunna kolla på dig!?

• Zora

Funderar lite på det här med montering av bas i bilen (till babyskyddet). Kan stödbenet stå på gummimattan som ligger på golvet, eller ska man plocka bort gummimattan? Den typ av gummimattan som vi har sitter inte fast i golvet, utan ligger lösa ovanpå.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~