• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo
    MissMe83 Ja så tänker jag också, då är bara frågan vad som gäller när eller om han blir borta från jobbet medans jag föder, det beror ju lite på vilken tid på dygnet bebbe tänker komma ut. 
  • MissMe83

Nhpo: man kan ju få falslarm också . Och då kommer han ju vara borta utan att det blir bebis. Tror arbetsgivare ser mellan fingrarna på det. Eller så ger dom en sjukdag eller liknande. I vilket fall vet ju folk hur det funkar med fl likaså försäkringskassan. Det kan gå undan och det kan dra ut på tiden. Inte snällt att de tio dagarna tickar när ingen bebis kommit

• mhpo
    MissMe83 skrev 2013-04-08 12:39:47 följande:
    Nhpo: man kan ju få falslarm också . Och då kommer han ju vara borta utan att det blir bebis. Tror arbetsgivare ser mellan fingrarna på det. Eller så ger dom en sjukdag eller liknande. I vilket fall vet ju folk hur det funkar med fl likaså försäkringskassan. Det kan gå undan och det kan dra ut på tiden. Inte snällt att de tio dagarna tickar när ingen bebis kommit
    Okej, då förstår jag. Man får vänta och se hur det blir.. Inte min starka sida direkt ;) 
  • Zora
    Hjärtat3 skrev 2013-04-08 11:24:11 följande:
    Får du oxå den där känslan att det "krafsar" i ljumskarna, typ nästan vid äggstockarna? Ibland rör det sig så mycket så jag försöker lyfta upp magen, men det går inte så bra. :P

He he, ja. Har en hel del krafsande i dom krokarna och väldigt ofta sparkar eller krafsar det "neråt", mot utgången så att säga. Sparkar och andra rörelser känns absolut tydligast nästan nere vid blygdbenet, eller typ där håret börjar om ni ursäktar beskrivningen
  • Hannathu
    mhpo skrev 2013-04-08 11:38:15 följande:
    Är det någon som vet hur det fungerar med pappans första 10 lediga dagar? Räknas dem från det att inte kommer till jobbet alltså när jag bestämmer mig för att han inte får gå till jobbet eller måste komma hem från jobbet för att det känns som om det är dags? Eller räknas de från den dag ungen är ute? I så fall hur gör man då om jag föder i 24 eller 48 timmar eller så och inte vill att han ska åka till jobbet? Måste han ta ut semester eller obetald ledighet eller? 

Frågan blev lite rörig men jag hoppas att ni förstår den? 

min man tog kompledigt innan sonen föddes och startade inte sina tio dagar förrän sonen var född.
  • Zora
    Madelen21 skrev 2013-04-08 11:21:56 följande:
    min bäbis ligger redan me huvudet ner och har gjort några v.. ja känner sparkarna uppåt.

Vad skönt Jag bara går och hoppas på att min ska ta sitt förnuft till fånga och vända på sig den med. Ska till BM på ons, så får se vad hon säger då.. senast hotade hon med vändningsförsök om den inte vänt på sig till v 35.
  • sofie och laura
    MissMe83 skrev 2013-04-08 09:37:10 följande:
    Sofie och Laura: min man tjatar på mig redan att vi ska packa bb väskan ha ha! Han har börjat bli lite nervös tror jag
    Jag har sagt till honom att han gärna får planera vad som ska med. Det gör han nu, skriver listor på datorn. Ha ha
    Men i v 34, 35 tror jag vi packar den

Vill någon hjälpa mig med namn. Vi står fortfarande och stampar! Min man tycker Anton och jag tycker Sam. Men vi har inget vi kan enas om
    Ett hyfsat kort namn. Vi har ett jätte långt efternamn

hahahahha Ja du dessa män blir allt mer oroliga när det närmar sig.

Det kanske är bättre att packa ner i v 34 eller 35 då? Vet inte direkt när man bör göra det  
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-04-08 09:46:59 följande:
    sofie och laura: haha jag har redan börjat plocka ner bäbis kläder i bb väskan :) har dock en del saker å köpa till bb väskan som kommer så småningom...

men ja kommer packa om flera ggr... men jag ska se till att den är packad och klar om några veckor iaf. typ v 34. 

HAAHHAHAHA ja vi kommer troligtvis packa om den ett antal flera ggr innan det e dags men jag bör nog göra en lista iaf..
    Det har  ju gått himla fort shit det e ju inte ens lååångt kvar
  • Madelen21

sofie och laura: jaaa men önskar att en dag kunde vara 2 ibland:) alltså ja menar att tiden gick fortare till bf :)
    ja sitter å ska beställa lite på nätet åt bäbis :) 

• Kickilina

Och så har vi hittat ett ruckel....en underbar tomt med en gammal sommarstuga på...knappt en fungerande toa...

Budgivningen startar imorgon och vi vill vara med det enda är att då är vi tvungna att flytta in i detta ruckel med ett nyfött barn och två andra rackare. Hm...jag är delad...tänker på avslag och läckande pattar och nätter fulla av barnskrik...blir inte lika sugen då men samtidigt är det en dröm!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~