• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

V 31 idag! Aaaaah det går fort. Min man har börjat tjata om bb väskan. Hi hi han har börjat bli nervös tror jag

• Sagolina

Min plan är att packa bb-väskan i sista stund:P Alla i min släkt har gått över /blivit igångsatta, så tänkte att om jag inte packar något kanske lill*n sätter fart på så att vi i all hast måst slänga sakerna i en kass och åka iväg:P

• Sonaten
    MissMe83 skrev 2013-04-04 21:35:51 följande:
    Någon mer än jag som har ett humör från helvetet? Det är riktigt jobbigt. Å värst e det mot min man! Är så irriterad på honom att jag inte vet var jag ska ta vägen. Kvittar vad han gör å säger! Jag e bara så sur!
    Ush avskyr mig själv sån här
    Ja det är jobbigt både för en själv och familjen när ens humör kör berg- och dalbana med en. Jag har världens kortaste stubin och blir provocerad av precis allt min man säger, eller det sätt han säger det på. Inget kul att tänka på hur jag låter, och vår dotter tror att vi bråkar. Jag tänker att jag ska bli bättre på att gå undan när jag inte orkar med, eller att komma överens med min om en subtil signal som betyder: "Nu säger du något som retar mig och jag är på dåligt humör, så du kan väl prata om något annat istället eller bara ta det lite lugnt med mig, eller så får någon av oss byta rum."

Har du några knep som funkar? 
  • ThereseJohansson

Välkomnar v33 (32+0) och 48dagar till snitt...som jag längtar nu, vill bara hålla våran lilla kille i våra armar :)

På tisdag är det dags för det andra ultraljudet, blir kul att se lilleman och få veta hur han växer...enligt min BM så är han ingen pytte bebis och ingen jätte bebis så helt "normal" i storleken :) har dock ont på vänster sida sedan hon tryckte och klämde

Kan även tillägga att han ligger i säte men eftersom jag har planerat snitt så spelar inte det någon roll..finns plats för han att vända sig men hon trodde inte han skulle det..

• mhpo

Vecka 31 idag! Woho nu är det bara 9 veckor kvar! Gud vad jvi längtar, dör snart av nyfikenhet om det är en tjej eller kille som ligger där inne! 

Hoppas ni alla får en skön helg :) Här ska pluggas iaf

• MissMe83

Sonaten: har inga knep tyvärr. Tidigare när jag hade PMS gick jag på ett tufft träningspass. Nu får jag ju inte träna så det e svårt.
    Jag går undan och kan jag inte det så får jag 99% ett utbrott

• Sagolina

Det jag varit rädd för hela vintern hände idag: jag föll ute! Foten sjönk ner i snön och jag föll ner på knä. Magen trycktes mot benen, så nu oroar jag mig för att lill*n ska ha tagit skada. Försöker lugna mig med att det inte var ett hårt fall, men går väl sådär... Hoppas på lite bök och sparkar snart, så jag märker att allt är bra!

• ThereseJohansson

Sagolina: är säkert ingen fara, de ligger ju rätt skyddade...bökar den inte så skulle jag ringa så jag fick komma och kolla...

Barnmorskorna trycker ju rätt hårt när de känner hur bebisen ligger så de verkar tåla mer än man tror :) jag är fortfarande öm av att BM tryckte och kände igår...

• mmikaela

Litet sf-mått men lillkillen var normalstor för den här tiden enligt ultraljudet i fredags, skönt att få bekräftat att allt är bra :)

• Sagolina

ThereseJohansson: En massa bök i magen den senaste timmen!:) Sparkar mot revbenen och ett huvud som rör sig nere i bäckenet, inte så skönt, men lugnande!

Flunssa, hosta och för lite sömn har gjort att jag nu bara känner mig tung, otymplig och allmänt jobbig i min gravid-kropp... Hittills har jag trivts så bra, så hoppas på att jag får gå tillbaka till de känslorna när jag blir lite piggare! Annars blir det 9 låååånga veckor innan bf och kanske ännu mer om lill*n vill vara "fint folk" och komma försent.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~