• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Är så trött så jag känner mig fullständigt bedövad! Somnar vid ett på nätterna å sen ränner jag på toa å vänder mig en gång i timmen. Ändå vaknar jag vid 7 varje morgon och kan omöjligt somna igen. Är så trött!!! Gnäääääääll!!

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-04-10 10:43:53 följande:
    Är så trött så jag känner mig fullständigt bedövad! Somnar vid ett på nätterna å sen ränner jag på toa å vänder mig en gång i timmen. Ändå vaknar jag vid 7 varje morgon och kan omöjligt somna igen. Är så trött!!! Gnäääääääll!!
    Känner igen det där...man vill ju inte vara stentrött redan innan lilleman kommer ut...
    Kan du inte sova lite på dagen? Jag är som en klubbad säl kl 12 (dagarna då jag inte jobbar dvs.)
    ThereseJohansson skrev 2013-04-10 10:08:20 följande:
    Våran kille ligger nu med huvudet neråt och boxar för fullt så det riktigt ilar till ibland...de är riktigt starka nu våran små hjärtan :)
    Härligt! Min är runt åt alla håll, ligger mest på tvären...
    cindy03 skrev 2013-04-10 08:42:19 följande:
    Någon mer som har som jag?

Jag får en konstig tryckande som rivande känsla ner mot öppningen, som gör sååååå ont att om jag är uppe och går så måste jag stanna upp men det kan även komma när jag bara ligger i soffan.

Det känns som om hinnorna rispas. Jätte konstigt har aldrig haft det tidigare.

Någon som vet? eller känner igen sig eller gissar vad det kan vara? 
    Det är inte från urinvägarna/urinröret som du känner den rivande känslan?
    idab91 skrev 2013-04-09 23:51:52 följande:
    Jag har då vart med och ordnat två babyshower till mina vänner så hoppas att de fixar åt mig ;)
    Fuskigt!

• Kickilina

Nu har vi lagt bud på den gamla sommarstugan på underbara tomten...får se hur det går. Satt igår och skissade på hur vi skulle kunna göra ombyggnaden. Hemskt roligt men samtidigt hoppas jag att det inte blir något så jag bara kan lägga mig i soffan ända tills midsommar

• sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-04-09 21:52:13 följande:
    Babyshower hade varit grymt mysigt! Men man vill ju att det skall vara någon annan som drar i det. Hade varit kul att hålla i någon annans babyshower...till någon som väntar sitt första...

Kul kommer det bli oavsett om det är första barnet andra tredje eller fjärde eller femte. För jag tror Inte att du syftar på att det kommer bli mindre kul för att jag håller i den själv åt mitt fjärde barn? eller?
     Jag tycker att det gör väl inte så mycket om jag ordnar en babyshower själv eller om mina vänner gör det.

Detta är planeringen till min babyshower:
    Stafetter kommer att hållas lekar så roliga lekar att jag tycker synd om dem som kommer hihi och en stor korg med presenter till vinnarlaget det blir 2 i varje lag.   Alla skall få en shamballa i en ask med en rosaglitter sten Vilket tycker jag är så gulligt, som ska symbolisera delandet i vår glädje! Det kommer vara 12 personer som kommer och tårta är bokad (våningstårt) kycklingsallad, skall göra en melon till en barnvagn med olika frukter i, kakor, cakepops, taccos det 
    idab91 skrev 2013-04-09 23:51:52 följande:
    Jag har då vart med och ordnat två babyshower till mina vänner så hoppas att de fixar åt mig ;)

Vad för slags lekar höll ni? jag har 4 lekar som jag tänkt vill dock inte att det bara ska bli en massa lekande=) Hoppas du får din babyshower som du tänkt
  • sofie och laura

Idag var jag hos BM och inser att jag har bara 7 veckor kvar.

Mätte magen som låg på 28,
    Hb låg på 105 tog om det och då vart det 98 =( hjälp så i 2 veckor skall jag ta c-vitamin  samt 3 niferx om dagen och dricka med apelsin juice!

Sedan strosade jag runt och bara myste i affärerna köpte en ny hårfärg, dekoration till Babyshowern, emla salva till sonen som skall sövas imorgon för en tandoperation.

sedan har dottern blivit erbjuden att vara med i svt1 barnkanalen ganska coolt och laura lyser upp verkligen av valet av kvalet hahahaha, blir ett litet inslag om ngn kändis som skall vara barnvakt åt henne i skolan under en hel dag       

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-04-10 09:37:00 följande:
    nu räknar jag inte månader mer för då känns det  långt, jag räknar veckor de känns bättre, dagar känns fortfarande långt.. 70 dagar... 9 veckor låter mindre :) v 31 i morgon. jag är väldigt trött av å till och får sammandragningar av å till..

någon som vet hur långt innan förlossning som slemproppen brukar lossna? kom inte ihåg riktigt.. 

samma här v 31 imorgon. Angående slemproppen brukar d inte vara innan förlossningen
  • Madelen21

ja slemproppen ska ju gå innan förlossningen, men en del märker aldrig av nån slempropp..
    fick veta idag att en gammal barndomsvän fått barn förra v  2 mån för tidigt, åå va ja oxå vill få bäbis nu... men om 1 månad isf :)

• sofie och laura

Madelene21: om ett tag hoppas vi på bebis lite tidigt än ;0) ja man längtar usch så man längtar ! Kul att följa dig på instagram

• MissMe83

Kicklina: kvittar hur trött jag är å hur lite jag sovit jag kan aldrig somna på dagen helt omöjligt är det. Vet inte varför det är så men jobbigt är det

• Zora

Jag ska till BM idag. Ska bli intressant att se om bebis har snurrat nåt överhuvudtaget.. jag misstänker att den inte gjort det, utan ligger ganska exakt som den alltid har gjort.. huvudet upp och fötterna ner. v 33+5 idag (shit, går snart in i v 35 ju!!)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~