• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    sofie och laura skrev 2013-04-10 11:59:32 följande:
    Idag var jag hos BM och inser att jag har bara 7 veckor kvar.

Mätte magen som låg på 28,
    Hb låg på 105 tog om det och då vart det 98 =( hjälp så i 2 veckor skall jag ta c-vitamin  samt 3 niferx om dagen och dricka med apelsin juice!

Sedan strosade jag runt och bara myste i affärerna köpte en ny hårfärg, dekoration till Babyshowern, emla salva till sonen som skall sövas imorgon för en tandoperation.

sedan har dottern blivit erbjuden att vara med i svt1 barnkanalen ganska coolt och laura lyser upp verkligen av valet av kvalet hahahaha, blir ett litet inslag om ngn kändis som skall vara barnvakt åt henne i skolan under en hel dag       

Ät blodpudding om du gillar det - en portion ger samma järnupptag som 7 niferextabletter
    Upptaget ur niferex och liknande är bara 1-3% medan hemjärn (som i blodpudding, kött mm) tas upp mycket mycket lättare (25-40%)
  • Hannathu
    sofie och laura skrev 2013-04-10 12:01:11 följande:

samma här v 31 imorgon. Angående slemproppen brukar d inte vara innan förlossningen

Min slempropp släppte i omgångar 1-5 veckor före förlossning
    Den kan tydligen växa tillbaka oxå
  • Madelen21

sofie och laura:  jag tycker att min bäbis får komma om 1 månad typ 19 maj istället för 19 juni :) men det lär nog inte hända :)

ja slemproppen kan ju släppa i omgångar och återbildas har jag oxå hört..
    alla säger att min mage sjunkit redan. min bäbis ligger iaf me huvudet ner, ska bli spännande å se om han är fixerad lr inte nästa vecka hos bm. känns som att magen hänger ner nu :) känner mig som ett hängbukssvin kan jag säga.  titta själva :)

det är tuuungt nu :)

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-04-10 13:03:18 följande:
    Kicklina: åh missade ju att ni lagt bud på huset. Håller tummarna
    Tack!
    sofie och laura skrev 2013-04-10 11:53:55 följande:

Kul kommer det bli oavsett om det är första barnet andra tredje eller fjärde eller femte. För jag tror Inte att du syftar på att det kommer bli mindre kul för att jag håller i den själv åt mitt fjärde barn? eller?
     Jag tycker att det gör väl inte så mycket om jag ordnar en babyshower själv eller om mina vänner gör det.

Detta är planeringen till min babyshower:
    Stafetter kommer att hållas lekar så roliga lekar att jag tycker synd om dem som kommer hihi och en stor korg med presenter till vinnarlaget det blir 2 i varje lag.   Alla skall få en shamballa i en ask med en rosaglitter sten Vilket tycker jag är så gulligt, som ska symbolisera delandet i vår glädje! Det kommer vara 12 personer som kommer och tårta är bokad (våningstårt) kycklingsallad, skall göra en melon till en barnvagn med olika frukter i, kakor, cakepops, taccos det 

Vad för slags lekar höll ni? jag har 4 lekar som jag tänkt vill dock inte att det bara ska bli en massa lekande=) Hoppas du får din babyshower som du tänkt
    Såklart det blir kul oavsett vilket barn i ordningen det är och om man håller det själv. Men jag syftade bara på att jag gärna skulle vilja hålla en babyshower för en nära vän. Tycker det är grymt kul att ordna partaj och ännu mer när det är för någon annan

Madelen: Vilken underbar babykula du har! Du bär verkligen dina barn framåt!

• Madelen21

kickilina: Tack snälla du :) Känner mig som jaaa....  ja vet inte vad... men alla säger att min mage sjunkit... vad betyder det om ja får fråga... ju tidigare magen sjunker, kan förlossningen bli före bf då?
    ska bli spännande å se om han är fixerad nästa v..min bäbis har ofta hicka.. å hickan känner jag nere i magen.

en gammal barndomsvän fick en bäbis förra veckan 2 mån för tidigt å han vägde 2050
    tänk er en mjölpåse :) så liten då :) 

• idab91

Babyshower lekar vi hade: En var att alla skulle klippa en bit snöre och gissa hur "stor" magen på den blivande mamman var (inte för alla kanske). Alla fick en lapp där
    de skulle gissa kön, leveransdatum, vikt och längd. En annan lek var att matcha kändisar med deras barn, enbart på namnen då. "Gissa bajset" 10 blöjor som man smetat olika choklader i. Alla får lukta och smaka och gissa choklad tex. Toblerone, mars, nougat.

• regnskogen

Här sparkar bebis på som sjutton. Har börjat känna av vad jag tror det är förvärkar. Mensvärk som kommer då och då under dagarna, men går oftast över om jag ligger ner och tar det lugnt. Jag var hos BM förra veckan och allt var bra med bebis. Jag ligger lite under normalkurvan på sf måttet, men det var ingenting att oroa sig för.

Tror han ligger med huvudet neråt då jag känner hans huvud röra sig i sidled ibland, och sparkarna är oftast uppe vid revbenen. Jag älskar att känna hans rörelser, så himla mysigt, men jag gillar absolut inte när han har hicka... Det irriterar mig något enormt!

Hoppas allt är bra med er, och att ni som får en babyhower får en lyckad sådan :) jag tycker det är lite överskattat med en babyshower och har valt att inte fixa en sådan. :)

• Zora

Då har jag varit hos BM. Hjärta 148 sf-mått 32.

Som jag trodde så har bebis inte vänt på sig än.. (är i v 34, 33+5). Vi kollade förra gången också, och det är exakt samma position som då, huvudet upp och fötterna ner, ej fixerad (hon kollade med ultraljud). Vad jag vet har bebis legat på det här sättet i åtminstonde två månader. Har alltid bara känt sparkar nedanför naveln. Ska gå på en extra kontroll i nästa vecka och ligger den som den gör nu blir det vändningsförsök om ca 2 veckor, i v 36. Tycker sånt verkar lite läskigt och hoppas verkligen att den vill vända sig själv!!! Fast BM trodde inte att den skulle göra det    (vad hon nu baserade det på). Misslyckas vändningsförsöket blir det kejsarsnitt i v 38+?. Vill att den vänder sig själv!! Visst finns det hopp fortfarande att den ska göra det själv? Det kan väl inte redan vara för trångt

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~