• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina
    Zora skrev 2013-04-10 17:24:48 följande:
    Då har jag varit hos BM. Hjärta 148 sf-mått 32.

Som jag trodde så har bebis inte vänt på sig än.. (är i v 34, 33+5). Vi kollade förra gången också, och det är exakt samma position som då, huvudet upp och fötterna ner, ej fixerad (hon kollade med ultraljud). Vad jag vet har bebis legat på det här sättet i åtminstonde två månader. Har alltid bara känt sparkar nedanför naveln. Ska gå på en extra kontroll i nästa vecka och ligger den som den gör nu blir det vändningsförsök om ca 2 veckor, i v 36. Tycker sånt verkar lite läskigt och hoppas verkligen att den vill vända sig själv!!! Fast BM trodde inte att den skulle göra det    (vad hon nu baserade det på). Misslyckas vändningsförsöket blir det kejsarsnitt i v 38+?. Vill att den vänder sig själv!! Visst finns det hopp fortfarande att den ska göra det själv? Det kan väl inte redan vara för trångt
    Rackarunge Klart att det finns chans att den gör en helomvändning! Rutinerna skiljer sig kanske åt i olika delar av landet men här i Göteborg görs 2 vändningsförsök och därefter kan man, om man verkligen står på sig, ändå föda vaginalt efter bäckenmätning (större chans att man "får" om man är omföderska) Annars bokar man in kejsarsnitt i v 38.
  • Zora
    Kickilina skrev 2013-04-10 18:00:02 följande:
    Rackarunge Klart att det finns chans att den gör en helomvändning! Rutinerna skiljer sig kanske åt i olika delar av landet men här i Göteborg görs 2 vändningsförsök och därefter kan man, om man verkligen står på sig, ändå föda vaginalt efter bäckenmätning (större chans att man "får" om man är omföderska) Annars bokar man in kejsarsnitt i v 38.
    Ja, jag hoppas att den ska slå en frivolt snart, fast det blir väl inte mer gott om plats misstänker jag..

Som jag förstod det så är det bara ett vändningsförsök här, misslyckas det kan man välja att föda vaginalt i säte efter bäckenmätning, annars är det kejsarsnitt i v 38. OM bebis inte behagar vända på sig och OM ett ev. vändningsförsök skulle misslyckas så kommer jag troligen att välja kejsarsnitt. Känns som att det finns en massa risker med att föda i säte (för barnet). Är ju första barnet för mig också, så jag vet inte riktigt om dom rekommenderar det heller. Men jag håller hoppet uppe ett tag till! Vill gärna veta hur det är att föda "normalt" (kan ju bli snitt ändå iof.. men ändå)
  • mhpo

Vad festligt att så mångas bebisar verkar ha vänt sig nedåt nu. Min parvel ligger nedåt men mer på diagonalen tror jag.. Mysigt är det att känna iaf :) 

Pratade med försäkringskassan idag iaf och de sa att pappan får ta ut dagar från det att förlossningen startar, men å andra sidan förstår jag att det är många som löser det på annat sätt med semester, komp etc istället.  

• Hannathu
    sofie och laura skrev 2013-04-11 09:39:45 följande:
    Hej alla glada!

Idag skall jag på Tul och får se på ett ingefär vad bebisen kommer att väga =) nyfiken !

Jag skall nog inhandla blodpudding o käka men uschhhhh vad jag hatart bläää.     
    tunna knaperstekta skivor med bacon och lingon till
    Då är det inte den där konstiga jolmiga smaken på det

• sofie och laura
    Hannathu skrev 2013-04-11 09:45:40 följande:
    tunna knaperstekta skivor med bacon och lingon till
    Då är det inte den där konstiga jolmiga smaken på det

måste väl ska göra mitt bästa =) tack

blir en extra niferex idag o sedan får jag se hur magen klarar av det  
  • Hannathu
    sofie och laura skrev 2013-04-11 09:51:27 följande:

måste väl ska göra mitt bästa =) tack

blir en extra niferex idag o sedan får jag se hur magen klarar av det  

Niferex kan vara ganska elaka tyvärr

Paltbröd kanske kan vara något? Med messmör eller mesost på så tycker jag om det.

eller goda mackor med massor av leverpastej på varje dag

och långkok av köttfärssås på nöt eller vilt i järngryta
  • Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-04-11 09:39:45 följande:
    Hej alla glada!

Idag skall jag på Tul och får se på ett ingefär vad bebisen kommer att väga =) nyfiken !

Jag skall nog inhandla blodpudding o käka men uschhhhh vad jag hatart bläää.     

Spännande! :) Jag ska på UL om en vecka och då ska jag be dem kolla hur stor bebis är.

Mer tips på järnrik kost är kiwi och broccoli ;)  
  • Madelen21

Oj oj här har jag börjat få sammandragningar... obehagligt..  dom kommer å går..
    ja hade tid hos tandläkaren i em men de avboka jag för å ligga där me sammandragningar i 1 timme känns inte bra just nu... ush å fy...

jag håller på å betar av min att göra lista... jag gör en lista varje dag och betar av.. är skönt faktiskt.. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~