Kickilina skrev 2013-04-10 18:00:02 följande:
Rackarunge

Klart att det finns chans att den gör en helomvändning! Rutinerna skiljer sig kanske åt i olika delar av landet men här i Göteborg görs 2 vändningsförsök och därefter kan man, om man verkligen står på sig, ändå föda vaginalt efter bäckenmätning (större chans att man "får" om man är omföderska) Annars bokar man in kejsarsnitt i v 38.
Ja, jag hoppas att den ska slå en frivolt snart, fast det blir väl inte mer gott om plats misstänker jag..
Som jag förstod det så är det bara ett vändningsförsök här, misslyckas det kan man välja att föda vaginalt i säte efter bäckenmätning, annars är det kejsarsnitt i v 38. OM bebis inte behagar vända på sig och OM ett ev. vändningsförsök skulle misslyckas så kommer jag troligen att välja kejsarsnitt. Känns som att det finns en massa risker med att föda i säte (för barnet). Är ju första barnet för mig också, så jag vet inte riktigt om dom rekommenderar det heller. Men jag håller hoppet uppe ett tag till! Vill gärna veta hur det är att föda "normalt" (kan ju bli snitt ändå iof.. men ändå)