• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cindy03

Ursäkta lite äckel info men måste fråga......

Jag vet att man kan få rikliga flytningar under graviditeten och så men vad betyder det när dem är genomskinliga  och trådiga som vid ägglossning??

Har haft mensvärk liknande symtom sen ungefär 10.30 och så dem där trådiga flytningar.

Något jag behöver vara orolig för? 

• MissMe83

Cindy: det har jag åxå. Trot inte det är någon fara. Flytningarna ändrar utseende under hela grav. Det har mina gjort i alla fall

• Hannathu
    Solrosen82 skrev 2013-04-11 11:59:44 följande:

Spännande! :) Jag ska på UL om en vecka och då ska jag be dem kolla hur stor bebis är.

Mer tips på järnrik kost är kiwi och broccoli ;)  

Fast det är Fe3+ i vegetabilier - de tar man upp väldigt väldigt lite av jämfört med hemjärn i animalier
    1-3% jämfört med 25-40%
  • ThereseJohansson

Hur känns det när bebisen fixerar sig?? I natt tvär högg det till, som när man nyser ibland och ligamenten gör ont....påminde om den känslan och idag tycker jag att trycket neråt har ökat...han rör sig så tror inte det är någon fara men gör ont emellanåt då man känner detta tryck...

• MissMe83

Varit hos barnmorskan idag. Det gick sådär!

Har haft enormt mycket sammandragningar de sista två veckorna och även idag. Hon kom inte åt att känna på bebis för magen va hård hela tiden. Den blir hård även i vila alltså och sammandragningarna har börjat göra ont.
    Bebis låg långt ner i bäckenet men har inte fixerat sig ännu.
    Däremot tyckte bm att det verkade som att han är lite ivrig att komma ut. Så den närmsta veckan är det bara vila som gäller. Från v 33 är det ok å komma sa hon.
    Mitt blodtryck har börjar gå upp och jag samlar mängder med vätska. Så vi får se hur länge han vill stanna där inne.

• Madelen21

jag har oxå varit hos bm idag fast jag var inte där på ett inplanerat besök. Hade ett ärende på bvc och då hade hon tid för mig för jag ringde i morse och hade lite frågor.
    Jag ska dit i morgon 8.45 och ta gallsyra prov för jag har sån fruktansvärd klåda på hela kroppen. sen skulle hon prata med någon läkare om klådstillande och ringa mig under dagen i morgon.. mitt riktiga besök är på måndag nästa v. jag har haft sammandragningar idag som gjort ont av å till.

jag fick med födelseplan hem idag så nu har jag börjat fylla i den. 

• Madelen21

missme83: jag har skrivit massor, tidigare erfarenheter rädslor ja u name it :)

känns att det närmar sig nu... 9 veckor är ju inte långt... känns iaf inte så nu.. veckorna går fort å snart har vi våra små här.... min lilla bökar som en tok.. å nu ska jag gå å duscha...

jag är alltid upp några ggr/natt å alltid äter jag/dricker.. men inatt får jag inte göra det.. jisses ja kommer va super hungrig i morgon juh: / aja tur de bara är i morgon :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~