• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cindy03
    MissMe83 skrev 2013-04-11 18:31:03 följande:
    Varit hos barnmorskan idag. Det gick sådär!

Har haft enormt mycket sammandragningar de sista två veckorna och även idag. Hon kom inte åt att känna på bebis för magen va hård hela tiden. Den blir hård även i vila alltså och sammandragningarna har börjat göra ont.
    Bebis låg långt ner i bäckenet men har inte fixerat sig ännu.
    Däremot tyckte bm att det verkade som att han är lite ivrig att komma ut. Så den närmsta veckan är det bara vila som gäller. Från v 33 är det ok å komma sa hon.
    Mitt blodtryck har börjar gå upp och jag samlar mängder med vätska. Så vi får se hur länge han vill stanna där inne.
    MissMe83 tycker jag känner igen mig i din situation. Har också haft sammandragningar sen en tid tillbaka även när jag bara läggat i soffan hela dagen.

Idag har varit en sån dag sammandragningar kan inte stå eller ligga och det trycker neråt och magen är hård hela tiden. Jag känner min bebbis väldigt långt ner, innanför höftbenet och kan inte ha tryck i form av byxor över blyg benet för då drar sammandragningarna igång. Fick hoppa i badet nu i kväll för jag stod inte ut och mådde illa till och från......
  • Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-04-11 18:31:03 följande:
    Varit hos barnmorskan idag. Det gick sådär!

Har haft enormt mycket sammandragningar de sista två veckorna och även idag. Hon kom inte åt att känna på bebis för magen va hård hela tiden. Den blir hård även i vila alltså och sammandragningarna har börjat göra ont.
    Bebis låg långt ner i bäckenet men har inte fixerat sig ännu.
    Däremot tyckte bm att det verkade som att han är lite ivrig att komma ut. Så den närmsta veckan är det bara vila som gäller. Från v 33 är det ok å komma sa hon.
    Mitt blodtryck har börjar gå upp och jag samlar mängder med vätska. Så vi får se hur länge han vill stanna där inne.
    Hm...låter som det blir en majbebis för dig! Softa gärnet! Ju längre han håller sig inne, ju bättre...

• MissMe83

Kicklina: så din erfarenhet utefter mina bekymmer säger åxå det?
    Min kropp jobbar på högvarv och magen är konstant hård. Vaknar på natten av sammandragningar. Är det vanligt att man föder tidigare om man har mycket sånt ?

• Premismamma

Är det normalt att ha förvärkar redan? 

Jag har det flera gånger om dagen. Det är obehagligt. Ibland gör det ont så jag måste stanna upp. 

• Sagolina

Börjar märka att kroppen gärna vill få lite vila under dagen nu! Jobbade 9-17 igår i blombutik, alltså stod jag i princip hela tdien, förutom då jag åt. När jag kom hem var jag helt färdig i kroppen och somnade på soffan en stund, bara för att sen släpa mig i duschen och vidare upp i sängen. Men positiva med en effektiv dag är ju att jag sovit som en stock hela natten, förutom ett wc-besök!

Nu en likadan dag till och sen ledigt veckoslut. Kanske blir det ett ikea-besök för att köpa lite saker till lill*n:) 

• Madelen21

gaah vilken morron.. varit vaken sen 06... ska iväg å ta gallsyra prov 8.45 jag är svin hungrig!! måste vänta ända tills kl 9 när provet är taget innan jag kan äta nåt :/

• Kickilina

Miss mee, sammandragningar konstant o som börjar göra ont låter ju lite som att det kan påverka livmodershalsen...och så har du ett stigande blodtryck (vad ligger det på nu) som också kan vara ett tecken på att han behöver komma ut tidigare... Men det är ju om man har mycket högt tryck och protein i urinen och lite andra symtom...

• MissMe83

Kicklina: igår låg trycket på 150/90 så inte jätte högt men på väg upp.
    Denna natt har varit hemsk. Onda sammandragningar hela natten. Sovit två timmar! Alvedon hjälpte dom två timmarna jag sov. Ingaproteiner i urinen.
    Är i v 31+0 i morgon. Stämmer det att om ytterligare en vecka kan han komma utan att det är någon fara?
    Du skriver att han behöver komma, sätter dom igång mig eller att han kommer av sig själv??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~