• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Etangen
    Sagolina skrev 2013-04-13 09:14:18 följande:
    MissMe: Håller med om att det är lite konstigt att man som gravid ses som någon typ av "allmän egendom" som vem som helst får kommentera vad som helst om. Några av de som kommenterat min mages storlek är exempelvis kunder på mitt arbete, vad har de liksom att göra med om min mage är stor eller liten?

Är ju bara jag själv, läkaren och sköterskan på rådgivningen som har något som helst att göra med min mages storlek. Sambon kan väl också få kommentera den, för han tycker ju bara att det är så kul att få se hur lill*n där inne gör att jag blir större:P Och så närmaste släkten kan väl få säga positiva saker om den,  men resten av alla tycker jag faktist inte har något med min kropp att göra!
    MissMe83 skrev 2013-04-13 09:23:38 följande:
    Sagolina: håller helt med. Jag har kommenterat andras magar när dom har varit gravida men då har kommentaren varit vilken fin mage, punkt! Något annat behövs inte. Storleken skulle jag aldrig få för mig att kommentera. Man vet ju inte om något faktiskt är fel och kvinnan är orolig. Totalt onödigt att spä på något.
    Samma som att kladda på ens mage, varför? Låt min mage va!!
    Jag håller med er där! När jag precis hade berättat om min grav. till min brukares föräldrar så var vi på lena ph på rondo med jobbet för att käka och ha riktigt roligt...det slutade med att jag var skit sur för att mamman hade sin hand på min mage hela måltiden, även om jag sa till att hon inte skulle röra. dessutom tycker man att man bara är "tjock" (ialla fall jag) innan magen börjar växa riktigt. Sedan var vi på julbord någon vecka senare och likadant igen. hennes hand var på min magen under hela julbordet...Och storleken på magen alla har sagt att den är så liten för att vara så långt gången, men den är större än vad den var med min första och där var allt normalt. och jag följer ju min kurva nu med.

Kan folk bara inte låta en vara, tänk om jag skulle gå fram till någon som inte är gravid och säga att du har nog lite för stor mage för att vara i den åldern eller lägga handen på och säga ååå vilken mjuk och go mage du har...Det är ju fortfarande MIN mage för fasiken....

• sofie och laura

Idag packade jag min bb väska =)

Iden befinner sig:
    två ombytesplagg till Vanessa, filt, strumpor och mössa
    hemfärdskläder till mig ´linnebyxor med resor midja, 3 parlinnen, kofta, och en sommarskjorta,
    Kamera samt kameraladdare    
    ansiktskräm lite ansikts grejjer o så

Fattas schampo balsam, nappar,     

• MissMe83

Etangen: oh jösses jag hade total flippat! Min mamma är väldigt glad för att klappa mage, helt ok det är min mamma MEN kan bli för mycket och inland får jag säga ifrån. Gillar inte att min man petar hela tiden heller. Har alltid varit mån om mitt space och väldigt ofysisk av mig. Bli knappast mer fysiskt för att jag har en bebis i magen

• Premismamma

Har ett tryck långt ner i dag. Som om jag hade stödbältet på mig men det har jag inte.

Min kille tror att jag kommer behöva åka in snart men det hoppas jag inte. Han är väldigt överbeskyddande :) 

Ska till mvc på torsdag och kolla trycket. Hoppas på att allt ser bra ut då.

• Madelen21

sofie och laura: jag har oxå packat lite.. men måste handla lite saker men det hinner jag än... typ schampoo deo mm...

idag har ja varit ute i flera timmar å grejjat när ja kom in var min rygg helt förstörd... hade så ont så ja knappt kunde gå... nu är det bättre men jag har ont på insidan av vänster lår... ush nu lär jag nog tagga ner lite..

BM besök i morgon.. å v 32 på onsdag, när är det som det blir varannan v? snart va? 

• monika84

Kom in i vecka 34 idag helt underbart :)

• Etangen
    MissMe83 skrev 2013-04-14 15:36:03 följande:
    Etangen: oh jösses jag hade total flippat! Min mamma är väldigt glad för att klappa mage, helt ok det är min mamma MEN kan bli för mycket och inland får jag säga ifrån. Gillar inte att min man petar hela tiden heller. Har alltid varit mån om mitt space och väldigt ofysisk av mig. Bli knappast mer fysiskt för att jag har en bebis i magen

Btw det var inte min mamma utan min brukares mamma (öt personlig assistent)
    MissMe83 skrev 2013-04-14 15:36:03 följande:

• Etangen

Jag har en fråga om sammandragningar och "mensvärk" i ryggen. Igår kväll hade jag väldigt ont i ryggen när jag fick sammandragningar, somnade efter många om och men. Idag har jag bara lite ont ibland men har ganska ont ner i hela höger ben. Någon som varit med om detta. Tror ju bara att de är förvärkar men det med benet är obehagligt

• Madelen21

Etangen: Jag har varit ute i 2 timmar å grejjat på gården idag, när jag kom in trodde jag ryggen skulle gå av... å smärtan i benet känner jag igen, fast för min del är det vänster ben :( jag har förövrigt en himla massa åderbråck på vänstra benet oxå...

i morron bm besök ska bli spännande å se sf måttet. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~