Sagolina skrev 2013-04-13 09:14:18 följande:
MissMe: Håller med om att det är lite konstigt att man som gravid ses som någon typ av "allmän egendom" som vem som helst får kommentera vad som helst om. Några av de som kommenterat min mages storlek är exempelvis kunder på mitt arbete, vad har de liksom att göra med om min mage är stor eller liten?
Är ju bara jag själv, läkaren och sköterskan på rådgivningen som har något som helst att göra med min mages storlek. Sambon kan väl också få kommentera den, för han tycker ju bara att det är så kul att få se hur lill*n där inne gör att jag blir större:P Och så närmaste släkten kan väl få säga positiva saker om den, men resten av alla tycker jag faktist inte har något med min kropp att göra!
MissMe83 skrev 2013-04-13 09:23:38 följande:
Sagolina: håller helt med. Jag har kommenterat andras magar när dom har varit gravida men då har kommentaren varit vilken fin mage, punkt! Något annat behövs inte. Storleken skulle jag aldrig få för mig att kommentera. Man vet ju inte om något faktiskt är fel och kvinnan är orolig. Totalt onödigt att spä på något.
Samma som att kladda på ens mage, varför? Låt min mage va!!
Jag håller med er där! När jag precis hade berättat om min grav. till min brukares föräldrar så var vi på lena ph på rondo med jobbet för att käka och ha riktigt roligt...det slutade med att jag var skit sur för att mamman hade sin hand på min mage hela måltiden, även om jag sa till att hon inte skulle röra. dessutom tycker man att man bara är "tjock" (ialla fall jag) innan magen börjar växa riktigt. Sedan var vi på julbord någon vecka senare och likadant igen. hennes hand var på min magen under hela julbordet...Och storleken på magen alla har sagt att den är så liten för att vara så långt gången, men den är större än vad den var med min första och där var allt normalt. och jag följer ju min kurva nu med.
Kan folk bara inte låta en vara, tänk om jag skulle gå fram till någon som inte är gravid och säga att du har nog lite för stor mage för att vara i den åldern eller lägga handen på och säga ååå vilken mjuk och go mage du har...Det är ju fortfarande MIN mage för fasiken....