• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-04-14 16:49:02 följande:
    sofie och laura: jag har oxå packat lite.. men måste handla lite saker men det hinner jag än... typ schampoo deo mm...

idag har ja varit ute i flera timmar å grejjat när ja kom in var min rygg helt förstörd... hade så ont så ja knappt kunde gå... nu är det bättre men jag har ont på insidan av vänster lår... ush nu lär jag nog tagga ner lite..

BM besök i morgon.. å v 32 på onsdag, när är det som det blir varannan v? snart va? 

Ja jag har en del kvar som sagt.
    Ja vi skall ju ta d lugnt egentligen men vi boar som aldrig förr hahahhaa

Jag har fått tillbaka min ryggsmärta under skulderbladet.
     vet ej vad d kommer ifrån ?
     äh det e inte så långt kvar nu Jag går in i v 32 på torsdag och har bm besök i slutet av månaden.
    monika84 skrev 2013-04-14 17:23:18 följande:
    Kom in i vecka 34 idag helt underbart :)
    grattis underbart

• Madelen21

sofie och laura: jag har bm besök i morgon, v 32 för mig på torsdag oxå. ska prata förlossning me bm i morron. har börjat fylla i min födelseplan. Känns som tiden går snabbt nu.. men visst skulle du snittas? har du fått datum?

• Sagolina

Heldag på IKEA och i shoppingcenter igår, bilåkande och två vilda och närgångna katter har gjort att sömnen har varit nästan obefintlig inatt. Hela kroppen är öm och att sen ha två katter som vill sova på mig/fast i mig gjorde inte saken bättre... Märks tydligt att kroppen inte riktigt gillar att gå omkring stora delar av dagen + sitta 2½h i bil!

Nåja, nu blir det frukost och tidig start på dagen. Tur så har jag flextid på jobbet, så kan åka dit när jag är klar och istället komma hem tidigare:) 

• Pernilla74

Etangen och andra som jobbar som personliga assistenter. Jag vill bara be er om att tänka på sekretessen. Även om man har påhittade namn så är det kanske alltid nån som kan lista ut vem man är och därifrån är inte steget långt till att förstå vem man jobbar hos. Man lever väldigt utsatt som familj med barn med funktionshinder som är i behov av assistenter. Det är så väldigt många fler som får insyn i ens liv och i alla möjliga situationer. Därför är det oerhört smärtsamt om det sedan sprids saker om en som ingen i normala fall skulle ha fått reda på. Sen förstår jag att det som i fallet ovan kanske inte var så kul med hur hon betedde sig. Men man måste ändå tänka professionellt i sånna lägen och isåfall ta det med henne direkt eller begära handledning. Jag skulle aldrig få för mig att skriva något om min dotters personliga assistenter på nätet, även om vi såklart råkar ut för många märkliga situationer.

• Etangen
    Pernilla74 skrev 2013-04-15 11:40:17 följande:
    Etangen och andra som jobbar som personliga assistenter. Jag vill bara be er om att tänka på sekretessen. Även om man har påhittade namn så är det kanske alltid nån som kan lista ut vem man är och därifrån är inte steget långt till att förstå vem man jobbar hos. Man lever väldigt utsatt som familj med barn med funktionshinder som är i behov av assistenter. Det är så väldigt många fler som får insyn i ens liv och i alla möjliga situationer. Därför är det oerhört smärtsamt om det sedan sprids saker om en som ingen i normala fall skulle ha fått reda på. Sen förstår jag att det som i fallet ovan kanske inte var så kul med hur hon betedde sig. Men man måste ändå tänka professionellt i sånna lägen och isåfall ta det med henne direkt eller begära handledning. Jag skulle aldrig få för mig att skriva något om min dotters personliga assistenter på nätet, även om vi såklart råkar ut för många märkliga situationer.
    jag vet sekretessen och förstår hur du tänker men har inte nämt något om vem det är var dom bor och om brukaren överhuvudtaget har ett funktionshinder. Och jag har tagit det direkt med henne bägge gångerna, även med vår samordnare osv. Vet mkt väl vad jag får skriva och inte.
  • Kickilina

Tjoho! Sista natten avklarad! Nu är det graviditetspenning för hela slanten!!! Ska bli så skönt. Nu ska det grejas i trädgården och i garderober, drickas kaffe på altanen, njutas av vår och pussa extra på mina gullungar!

Sagolina: Så skönt med flexibelt jobb efter en sådan dag

Etangen skrev 2013-04-14 19:33:00 följande:
    Jag har en fråga om sammandragningar och "mensvärk" i ryggen. Igår kväll hade jag väldigt ont i ryggen när jag fick sammandragningar, somnade efter många om och men. Idag har jag bara lite ont ibland men har ganska ont ner i hela höger ben. Någon som varit med om detta. Tror ju bara att de är förvärkar men det med benet är obehagligt
    Låter som en kombination av sammandragningar och fogproblem/ischias/nervpåverkan (tänkte på det onda ner i ena benet...)
  • ThereseJohansson

Hur länge innan bf har/ska ni packa bb väskan?? Jag har 39dagar till snitt så börjar kanske vara dags....

• Kickilina
    ThereseJohansson skrev 2013-04-15 21:43:43 följande:
    Hur länge innan bf har/ska ni packa bb väskan?? Jag har 39dagar till snitt så börjar kanske vara dags....
    Har packat ca 2 veckor innan jag varit beräknad...
  • Madelen21

gomorron tjejjer...
    hoppas alla mår bra! var hos bm igår allt bra, sf 31 vikt +14 kg blodvärde 114, lite lågt.. bltr minns ja intee..
    ska dit igen om 2 v.

nu ska jag och mina barn på öppna förskolan :) 

• MissMe83

Kicklina: underbart! Vila upp dig och njut av våren nu.

Mina sammandragningar fortsätter börjar bli trött! Helt utmattad. Jätte jobbigt att knappt få sova och sen ha det hela dagarna oxå

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~