• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Har ju graviditetspenning nu men var och hälsade på mitt jobb igår...måste ju bara säga att jobba som förskollärare är det bästa! Älskar mitt jobb :)

Har också börjat få rätt mycket sammandragningar som kommer och går, behöver inte göra speciellt mycket för att de ska komma igång...är ju i v34 (33+3) så livmodern har väl börjat förbereda sig för fullt..det är första saken jag har tyckt varit lite jobbig under graviditeten...

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-04-14 20:15:07 följande:
    sofie och laura: jag har bm besök i morgon, v 32 för mig på torsdag oxå. ska prata förlossning me bm i morron. har börjat fylla i min födelseplan. Känns som tiden går snabbt nu.. men visst skulle du snittas? har du fått datum?

Ja jag skall snittas och sköt upp den 2 dagar extra får ju ingte missa min dotters allrs första skolavslutning det är inte helt ok! Så jag ringde ks planeraren och bad om en annan tid.. Hon tyckte jag var rolig då folk vill få det tidigare men jag ville ha det senare =) bebisen kommer ju aif till slut ..

på torsdag skall jag även in till gamla stan o välja shamballa kulor till babyshowern=) längtar 
  • sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-04-15 15:53:03 följande:
    Tjoho! Sista natten avklarad! Nu är det graviditetspenning för hela slanten!!! Ska bli så skönt. Nu ska det grejas i trädgården och i garderober, drickas kaffe på altanen, njutas av vår och pussa extra på mina gullungar!

Sagolina: Så skönt med flexibelt jobb efter en sådan dag

Låter som en kombination av sammandragningar och fogproblem/ischias/nervpåverkan (tänkte på det onda ner i ena benet...)

underbart nu får du tänka på dig istället =) hur långt har du kvar
  • Sagolina

Flera som fått svårt att förstå att bf faktist närmar sig?
    53dagar kvar till bf och jag börjar faktist känna mig lite stressad...Skjuter saker framför mig, som ex. att skaffa bilstol, få hem vaggan och skötbord och börja ställa i ordning saker och ting. Har typ stängt av tankarna på att förlossningen närmar sig och mina önskemål kring den... När sen flera i min omgivning kommenterat att magen har blivit lägre senaste veckan gör det ju inte stresskänslan mindre!  

• Madelen21

sagolina: ja jag har svårt att fatta att 8 v kvar.. shit de e ingenting... tycker d va nyss man plussa...
    jag har allt i ordning, ja förutom bb väskan, har börjat kolla på det å ska väl inhandla några saker till den, annars har vi vagn säng skötbord mm i ordning. känns bra. skötbordet använder vi ju så de har aldrig tagits bort.. vi har ett väggskötbord från ikea som man fäller upp på väggen, väldigt smidigt.

jag känner oxå stress men på ett annat sätt.... Jag känner stressen över att inte ha ett perfekt hem...
    Jag önskar man vore mångmiljonär ibland så man kunde uppfylla alla drömmar... Då skulle jag anlita hantverkare som fixar köket å tapetserar om överallt mm.. föör hur fint är det när det är riven tapet lite här å var? ( katter å barn) tur vi inte har dyra tapeter... jaja... de får va som det är... jag städar grejjja mm så gott ja orkar.

nu dags för 2 km promenad me älsta barnet till dagis. 

• Sagolina

Madelen: Den delen av stressen med huset finns också här... Vi flyttade in i maj förra året och har hållt på med en massa olika projekt sen dess, Många av dem är ännu oavslutade, så lever med att hela tiden känna att saker hänger över mig. Speciellt jobbigt är det nu då det mest akuta är att riva gips i badrummet i källaren och det känns inte som ett speceillet hälsosamt projekt d¨det dammar så otroligt mycket. Hoppas på att sambon ska orka/hinna ta tag i det snart, men han håller på att byta jobb, så det medför en del förändringar...,

Nu har jag i alla fall ringt ett samtal till folkpensionsanstalten gällande min föräldrapeng, så det börjar bli under kontorll. Fick också reda på att mina ledighet börjar 4maj, inte den 9onde som jag trodde. Wopssii liten miss i planeringen :S 

• mhpo

Vad skönt det låter att kunna gå på föräldrapenning nu.. Jag har det inte så värst tungt fysiskt men traglar med min förbannade c  uppsats, önskar bara att den ska bli klar och godkänd, får ångest över att tänka på att behöva plugga i sommar när vi har en liten som jag vill ge all tid. 

I dag ska vi till sjukhuset vi ska föda på för någon sort introduktion eller föreläsning, är faktiskt inte riktigt säker på vad det kommer att handla om. I morgon ska vi till mvc igen och mäta magen och allt det där.

Jag är sjukt disträ nu också.. Har svårt att koncentrera mig på en film, än mindre pluggandet. Vill absolut inte ligga med min man längre vilket förvånar mig. Allra helst skulle jag bara ligga och klappa på magen hela dagarna.. Någon som känner igen sig? Ont i ryggen, ont i ljumskarna men inte värre än någon annan skulle jag tro.. 

• Zora

Jahapp! Varit hos barnmorskan en snabbis idag och kollat hur bebis ligger och det är fortfarande säte… (v 34+6 idag) dock inte fixerad ännu. Fick boka tid för vändningsförsök, men dom var helt fullbokade!! Normalt sett får man tydligen göra ett UL först för att beräkna hur stor bebisen är och sedan får man information om vändningsförsök och en tid inbokad för det.

Nu får jag åka dit på jourtid.. ska vara där 09.00 på tisdag och sedan får jag vänta och hoppas på att dom får tid med mig. Ultraljudet trodde hon att dom skulle hinna med i alla fall och sedan bir det vändningsförsök samma dag.. om dom har tid. Kan tydligen bli flera timmars väntan och jag får bara äta flytande till frukost. Vad kul och upplyftande det känns…

• ThereseJohansson

Alltså helt galet vad trött jag är sedan i tisdags...är som någon tryckt på min stopp knapp...orkar typ inget och känner inte riktigt igen mig själv...trots mycket foglossning och mina skadade diskar har jag ändå tagit mig för att göra vissa saker...men nu är all ork som bort blåst....

• Kickilina

Zora, jobbigt för dig!! Att det inte kan lösas lite smidigare kan man tycka!

Hamnade på bussen idag bredvid en man som precis varit i simhallen, han luktade klor. Har nu kommit på att det är en ny craving...märkte hur jag bara flyttade mig närmare och närmare för att kunna sniffa in lite mer klordoft. Så, nu måste jag bara till badhuset!!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~