• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • monika84
    annamedfamilj skrev 2013-04-18 19:49:03 följande:
    För oss är det ett syskon som kommer. Skillnaden på barnen blir 17 månader. Några fler som väntar andra barnet?

Ja vi väntar andra flicka. 3 år emellan syskonet ja mindre än 3 år 
  • monika84

Och för mig  känns som att lillan vill komma ut nu. Har ont i magen är gnällig hon var vänta åtminstone 2 veckor till. Jag är i vecka 34 (33+5) nu min första dotter föddes i vecka 37 

• regnskogen

Här känns det som om sonen vill komma nu. Vill dock att han ska vara där inne till iallafall v 37, sen får han komma om han vill. :)

Var hos BM för några dagar Sen och fick veta att min livmoderstapp är förkortad och att jag läcker fostervatten.. Har blivit förbjuden till att göra typ allt, men ändå tycker jag att det på något sätt känns värre.

Har så ont i magen, känns som knivhugg i mitten av magen typ, och jag känner hur bebisen typ sjunker ganska långt ner i bäckenet, samtidigt som mensvärken värker där och i ryggen. Hoppas inte det är dags nu för bebisens bästa!

• Kickilina
    regnskogen skrev 2013-04-19 16:06:16 följande:
    Här känns det som om sonen vill komma nu. Vill dock att han ska vara där inne till iallafall v 37, sen får han komma om han vill. :)

Var hos BM för några dagar Sen och fick veta att min livmoderstapp är förkortad och att jag läcker fostervatten.. Har blivit förbjuden till att göra typ allt, men ändå tycker jag att det på något sätt känns värre.

Har så ont i magen, känns som knivhugg i mitten av magen typ, och jag känner hur bebisen typ sjunker ganska långt ner i bäckenet, samtidigt som mensvärken värker där och i ryggen. Hoppas inte det är dags nu för bebisens bästa!
    Hm...vilken vecka är du i? Låter verkligen som bebis på gång inom snar framtid...

Här blir det inte bebis på länge gissar jag. Men ju längre han stannar inne ju bättre...så hinner nummer 2 i syskonskaran bli ännu lite större Sen är det ju klart att man är trött på att vara gravid, men det har jag varit sedan v 17...

Och jag väntar nr 3. 6 år till 1:a och 2 år + 3 mån. till 2:an.

Har ni alla bestämt er för namn ännu? Vill ni berätta vad ni i så fall bestämt er för? Det är ju alltid så kul att veta...
  • Madelen21

kickilina: Namn ja, det är svårt.... diskutera namn me sambon är inte de enklaste :) Han tycker väl typ: de får vi väl se när ungen kommer ut... men jag har iaf några alternativ, men det jag tycker mest om är faktiskt Elias och Lukas. Så vi får se. Syskonen heter Agnes och Theo.

Elias
    Lukas
    Liam
    Edvin

• Maravilhosa

Väntar nr.3... och  syskonen fyller 6 och 8 i år :)

Pojknamnet är så gott som färdigt (om det nu blir en grabb och namnet passar), men nästa vecka ska vi på tillväxt-  UL så ska se om de kan berätta då vad det blir. Vid RUL.. så knep bebisen med benen så var något svårt att se, även om vi fick en hint om vad det blir. Hoppas vi kan få veta på torsdag..!  

• Maravilhosa
    Fransa skrev 2013-04-19 14:28:26 följande:
    Vecka 27 Glad

...jag har gått upp 12 (Förvånad) kg! Ahhhh! Nog för att jag ser att jag liksom har blivit "mer" hela jag lite överallt (armar, rumpa, lår etc), men 12 j-a kilon! Huvva. Iofs har jag ju varit alldeles galen i bregott med bröd (vilket jag har ätit i mängder...), plus att vi i princip har haft fri tillgång på onyttigheter på jobbet.. Jag får helt enkelt hoppas på att jag är en av dem som tappar kilon genom att amma Tungan ute

Tycker du ser jätte fint ut i kroppen!! Helt ärligt.. jag har lagt på mig runt 10 kg själv.. kommer nog sluta på 15 eller nåt Tungan ute
  • monika84
    Madelen21 skrev 2013-04-19 20:16:37 följande:
    kickilina: Namn ja, det är svårt.... diskutera namn me sambon är inte de enklaste :) Han tycker väl typ: de får vi väl se när ungen kommer ut... men jag har iaf några alternativ, men det jag tycker mest om är faktiskt Elias och Lukas. Så vi får se. Syskonen heter Agnes och Theo.

Elias
    Lukas
    Liam
    Edvin

Min lille bror heter Elias så himla fin namn. Så jag tycker Elias är finast 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~