• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KäRinGa2

Eifwinter,önskar dig oxo lcka till!

Min erfarenhet av neo i borås är att de är mkt bra där, lugna o proffsiga.. Även om det är nga år sedan jag låg där me min förstfödde (o nga år senare låg en väninna där med sin nyfödde) så skulle jag vara någorlunda trygg i ert ställe (så trygg man nu kan vara)
    kramar, o återigen, Lycka till!!  

Gjorde ett UL i förra veckan, för att kontrollera att moderkakan förflyttat sig uppåt i takt med livmodern, o det hade den. Passade på att kika vilken sort som ligger där inne, o tur var väl det.. Föll ganska snabbt, då jag varit SÅ säker på att NU måste det vara en tös, det bara känns så rätt, o så visar det sig att det t 99% säkert e en liten grabb till.. Nu har jag (vi) smält det iaf, men tog sin lilla stund. Nu söks frenetiskt efter namn på en grabb :p    

BF130622 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Maravilhosa

KäRinGa2:
    Ja... det var väl änna tur att ni fick veta vad det var då.. hur som grattis till lillebror i magen din! :)
    Ska på tillväxt-Ul nu i veckan och hoppas få veta vad det blir då. vore snällt om de kunde berätta. På Rul fick vi en hint om "vad", men bebisen var så duktig på att knipa med benen så var väldigt svårt att se :)

Elfwinter84: Lycka till idag!   

• mhpo

Ååååå jag är så sjukt sugen på skumgummi!!! Skulle kunna äta upp en madrass eller en svamp!! Skit jobbigt. 

• MissMe83

Ha ha vad är det med gravida å skumgummi? Har hört jätte många gravida som har den cravingen

• Maravilhosa

Hahaha... skumgummi är säkert jätt gott ;) skämt å sida.. Inget annat du kan frossa i som är lite skummig? skumtomtar? (om det nu finns)

• mhpo
    MissMe83 skrev 2013-04-22 10:12:57 följande:
    Ha ha vad är det med gravida å skumgummi? Har hört jätte många gravida som har den cravingen
    Jaha, trodde jag var ensam :) Bra att det finns fler så att man inte känner sig ensam :)
    Maravilhosa skrev 2013-04-22 10:32:15 följande:
    Hahaha... skumgummi är säkert jätt gott ;) skämt å sida.. Inget annat du kan frossa i som är lite skummig? skumtomtar? (om det nu finns)
    Nej nej nej det måste vara skumgummi, kan tänka mig att köpa ett gäng såna där gula tvättlappar och bara hiva i mig.. Känns inte så hälsosamt så jag låter nog bli.. Men åååå så sugen jag är! Kan det vara något artificiellt ämne i skumgummi som lockar? Hr hört om andra som vill ha avgaser, eller bensin och sånt..

• Maravilhosa
    mhpo skrev 2013-04-22 12:24:50 följande:
    Jaha, trodde jag var ensam :) Bra att det finns fler så att man inte känner sig ensam :)

Nej nej nej det måste vara skumgummi, kan tänka mig att köpa ett gäng såna där gula tvättlappar och bara hiva i mig.. Känns inte så hälsosamt så jag låter nog bli.. Men åååå så sugen jag är! Kan det vara något artificiellt ämne i skumgummi som lockar? Hr hört om andra som vill ha avgaser, eller bensin och sånt..

Go du är... haha. kan dock tänka mig att ljust det suget är jobbigt, för det är ju inte direkt något man kan äta ;) kanske suget påverkas av just konsistensen.. doften av det (för det brukar ju ha en viss doft oftast) eller vad tror du?
  • cindy03
    vart hos barnmorskan idag. Hade för höjt blodsocker så nu ska jag göra glukosbelastningObestämd sen så hade mitt sf mått minskat så ska till henne igen nästa vecka och meta igen och visar det samma resultat så blir det UL...

Hur ska jag nu tolka detta?

Annars har jag bara gått upp 7 kg totalt under  denna tid och det känns jätte braGlad
  • Hjärtat3

Ett konstigt craving som jag har fått är sånt där ättiksvatten som smörgårgurka ligger i. Det konstiga är att jag tycker inte ens om smörgåsgurka!! Yuck! 
    Men nu har jag köpt hem två stoora burkar som jag skopar spat ur o dricker som juice. :P

• Premismamma

Intimvarning Nu på morgonen hade jag kaskadkräkning. Tur som satt jag på toa med hink i högsta beredskap. När jag var "klar" märkte jag att jag börjat blöda. Blod är aldrig bra. Ringde till förlossningen och de bad mig avvakta eftersom det inte var så mycket. Fick order att vila. Hon får inte komma än!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~