• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Premismamma
    ThereseJohansson skrev 2013-04-24 10:25:38 följande:
    Idag är det precis 1månad till vårat planerade snitt...snart har vi våran lille prins i våran famn :)
    Åh vad härligt. Jag längtar jag med. Jag får dock vänta till den 13/6 om nu inte bebis tänker titta ut tidigare.
  • Hjärtat3

Jag gör ett nytt litet försök... :)

Hur känns era sammandragningar/förvärkar? När brukar de oftast komma och vad gör ni då?
    De senaste dagarna har jag haft riktigt låååånga som varat i flera minuter trots att jag sitter ner, framförallt på kvällen. De gör inte direkt ont, men det blir ju bra obehagligt att röra sig när det trycker neråt...  

• Zora
    Hjärtat3 skrev 2013-04-24 11:21:19 följande:
    Jag gör ett nytt litet försök... :)

Hur känns era sammandragningar/förvärkar? När brukar de oftast komma och vad gör ni då?
    De senaste dagarna har jag haft riktigt låååånga som varat i flera minuter trots att jag sitter ner, framförallt på kvällen. De gör inte direkt ont, men det blir ju bra obehagligt att röra sig när det trycker neråt...  
    Jag har inte heller märkt av några förvärkar och inga sammandragningar heller (tror jag). Är mitt första barn så jag vet iof inte riktigt hur det ska kännas. Nån gång ibland blir magen liksom hård, som om jag spänner den. Men när jag upptäcker det så kan jag liksom bara slappna av så släpper det. Men om det är sammandragningar, eller om det bara är jag som omedvetet spänner mig har jag ingen aning om.
  • cindy03

Hjärtat3 likadant som du känner jag, dem kommer ibland när jag är igång eller jag ligger i soffan. Några av mina sammandragningar har hållt i sig typ hela dagen och då har jag bara fått ligga ner och ta alvedon till men nu har det börjat även att göra ont i bak i ryggen....

Idag har jag gjort glukosbelastning inte gott men nödvändigt! invänta bara svar nu, och på tisdag ska jag gå och mäta magen igen. Hoppas allt är bra med med lille i magenHjärta

• Hjärtat3
    cindy03 skrev 2013-04-24 12:17:53 följande:
    Hjärtat3 likadant som du känner jag, dem kommer ibland när jag är igång eller jag ligger i soffan. Några av mina sammandragningar har hållt i sig typ hela dagen och då har jag bara fått ligga ner och ta alvedon till men nu har det börjat även att göra ont i bak i ryggen....

Idag har jag gjort glukosbelastning inte gott men nödvändigt! invänta bara svar nu, och på tisdag ska jag gå och mäta magen igen. Hoppas allt är bra med med lille i magenHjärta
    Vilken vecka är du i nu? Jag är 31+4.
    Du får gärna berätta vad glukosbelastning är, för det vet inte jag... Skäms
    Jag tycker även att magen sjunkit väldigt mycket redan. Den liksom nästan hänger över byxkanten och jag måste sitta väldigt bredbent för det är så obehagligt att han den liggandes i knät.
     En väninna till mig fick barn igår exakt på bf, men vi träffades för ett par dagar sen så konstaterade vi att min mage är myyycket lägre än va hennes var.  
  • Sagolina

Var precis in en kvinna på jobbet som försiktigt frågade om det är länge kvar tills babyn är beräknad. Hon var utbildnad förlossningsbarnmorska och hade gissat på 3veckor max och undrade lite varför jag fortfarande jobbar (man blir mammaledig 30 vardagar före bf i Finland). Hon blev lite förvånad när jag sade att det är 6½vecka kvar. Eftersom magen inte är superstor funderar jag lite vad hon grundade sin gissning på?:P Nog för att jag bara sku vara glad om lill*n tittar ut om 4v :D

• Maravilhosa

Ende åker ju på en del udda cravings,.. men ja, det är ju kännt att man kan göra det.
    Är glad att jag inte åkt på något sådant sug.. (än kanske man ska säga) för det är nog rätt jobbigt att vara
    jätte sugen på något, men inte kunna äta det. ;) 

Har en hel del sammandragningar som kommer ganska ofta. Svårt att gå när det kommer för det trycker så, sen rör sig inte bebisen så smidigt heller.. galen liten en.   
    7 veckor kvar...

• Madelen21

maravillhosa: jag har som du, var å hämta dottern på dagis 2 km promenad, de va jobbigt!! onnt fick jag...å bäbisen bökar å knölar runt som alddrig förr :)
    7 v kvar här oxå men jag hoppas snarare på typ 5 :) 

• Premismamma

Tänkte att jag skulle ta cykeln för att underlätta för mina höfter. I stället fick jag sammandragningar i uppförsbackarna. När jag klev av så högg det till högt uppe i typ livmodertappen. Är det någonting man ska bry sig om eller är det normalt?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~