• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Premismamma
    MissMe83 skrev 2013-05-01 11:05:30 följande:
    Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan. Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful. 3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel?? Åååå giv mig styrka

Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan. Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful. 3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel?? Åååå giv mig styrka

Klart att du kommer tycka att din bebis är den finaste som finns.
  • monika84

lillan är nu 6 dagar. Då otroligt älskad <3 hur mår ni tjejer?

• Kickilina
    Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan.
    Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful.
    3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel??

Åååå giv mig styrka
    Tror det är en ganska naturlig rädsla/oro. Känner likadant jag, ändå är jag barnmorska och det är tredje barnet. Men nu känner jag att jag ångrar mig, har inte alls lust att föda barn! Får lite småpanik ibland men samtidigt så vet jag ju att man fixar det och sedan har man sin lille!
  • Lizz89

Uffesson: jaha okej ;) jag bor på den berömda queckfeldtsgatan hehe ;) inte vanligt att se en Nässjö bo i sånna här trådar ;)

• MissMe83

Kicklina: Gud vad skönt att läsa att du också känner så. Jag har också ångrat mig några ggr.
    Sen är det en sak som oroar mig som du kanske kan hjälpa mig med.
    Fick veta på RUL att mitt bf är 14 juni. De tidiga ultraljuden har skiljt ca 2 dagar från det datumet. Min hälsostatus gör ju att det kan vara rätt farligt för mig att gå över tiden. Hur säker kan man vara på att RUL är rätt? Det stämmer ju bra med min senaste mens om det nu var den som va min mens.
    Enligt rul skulle jag då haft ägglossning 20-22 sept ca, det stämmer ju ok med mina beräkningar. Kan det skilja mycket mellan bm bf uträkning och vad som är verklighet? Är livrädd att gå över utan att veta det och så händer något med mig å bebis. Hur stor är egentligen risken efter några ul och mina egna beräkningar att dom räknat fel på någon vecka??

• Hjärtat3

Spenderade valborgsmässoafton på sjukhuset jag. Egentligen åkte vi in för extra kontroll då jag inte känta av bebis på hela dan trots buffar och knuffar som jag alltid får gensvar på. Konstaterade att mina sammandragningar va lite väl täta och kraftiga och min tapp har börjat mjukas upp och dra sig framåt. Är bara i v 33 så det är liiiite för tidigt. Fick en spruta bricanyl och ligga kvar några timmar, fick sen åka hem med nöd och näppe. Jag gifter mig på lördag! Bebis får inte komma nu!!

• MissMe83

Hjärtat: nej bebis! Ajjabajja! Får allt hålla sig inne tills mamma och pappa har gift sig.
    Lycka till

• Kickilina
    Hjärtat3 skrev 2013-05-02 06:39:11 följande:
    Spenderade valborgsmässoafton på sjukhuset jag. Egentligen åkte vi in för extra kontroll då jag inte känta av bebis på hela dan trots buffar och knuffar som jag alltid får gensvar på. Konstaterade att mina sammandragningar va lite väl täta och kraftiga och min tapp har börjat mjukas upp och dra sig framåt. Är bara i v 33 så det är liiiite för tidigt. Fick en spruta bricanyl och ligga kvar några timmar, fick sen åka hem med nöd och näppe. Jag gifter mig på lördag! Bebis får inte komma nu!!
    Ojsan! Hoppas Bricanylet hade kanoneffekt!! Du får försöka att ta det jättelugnt (kanske inte det lättaste inför ett bröllop )
    MissMe83 skrev 2013-05-01 22:23:30 följande:
    Kicklina: Gud vad skönt att läsa att du också känner så. Jag har också ångrat mig några ggr.
    Sen är det en sak som oroar mig som du kanske kan hjälpa mig med.
    Fick veta på RUL att mitt bf är 14 juni. De tidiga ultraljuden har skiljt ca 2 dagar från det datumet. Min hälsostatus gör ju att det kan vara rätt farligt för mig att gå över tiden. Hur säker kan man vara på att RUL är rätt? Det stämmer ju bra med min senaste mens om det nu var den som va min mens.
    Enligt rul skulle jag då haft ägglossning 20-22 sept ca, det stämmer ju ok med mina beräkningar. Kan det skilja mycket mellan bm bf uträkning och vad som är verklighet? Är livrädd att gå över utan att veta det och så händer något med mig å bebis. Hur stor är egentligen risken efter några ul och mina egna beräkningar att dom räknat fel på någon vecka??
    RUL:et är det viktigaste instrumentet för att bedöma när bebisen förväntas komma. Tidiga ultraljudet kan diffa en hel del. Men studier har visat att bebisar i v 18-20 är ungefär lika stora och därför är det då lättast att beräkna på. Tidigare i graviditeten och även senare kan det skilja väldigt mellan olika bebisar. Ens egen uträkning är också inte den bästa att följa eftersom man inte vet när ägget exakt blivit befruktat. Spermier kan ju överleva upp till 5-7 dagar. Tycker absolut att du skall lita på det datumet som bestämdes på RUL:et...Att tillägga är att endast ca4% av bebisarna föds på BF

• Premismamma
    Hjärtat3 skrev 2013-05-02 06:39:11 följande:
    Kniiiiip!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~