• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Har precis kommit hem från rådgivningskoll + läkarbesök. Allting ser bra ut med mig och babyn. Lill*ns hjärta tickade på runt 145 mitt i allt bökande som han/hon passade på att göra när läkaren sku lyssna:P SF-måttet låg på 32 nu i v34+3, så fint på kurvan. Ännu har huvudet inte sjukit och finns inga tecken på att lill*n sku ha stress att komma ut från magen!
    Själv känner jag mig lite mindre duktig då jag gått upp 1,8kg på 10dagar!! Men förhoppningsvis är det vätska som lagrats någonstans. Fick i alla fall rekommendationen att dricka mycket vatten och promenera i lugn takt, så eventuell vätska kanske kommer ut.

Idag jobbade jag mina sista timmar på förmiddagen, så nu är jag mammaledig! Känns så skönt att få vara hemma och njuta av våren och solen! Och börja förbereda allting inför lill*ns ankomst:)   

• Zora

Då har jag varit på kontroll igen på förlossningen. CTG och flödet i navelsträngen såg bra ut. Bebis ligger fortfarande med rumpan ner och det blir inget vändningsförsök pga att den är så pass liten som den är. Finns ju en liten möjlighet att den vänder sig själv, men läkaren tyckte det kändes som den var fixerad, eller nära nog fixerad. Fast å andra sidan sa ultraljudsbarnmorskan att hon tyckte det kändes mjukt, så jag vet inte vem som har rätt.. Är den fixerad lär den väl inte vända på sig..

Fick träffa en läkare som planerade in tid för snitt, så nästa vecka 7/5 kommer våran lilla bebis!! Är ju väldigt snart och jag blev skapligt nervös nu kan jag säga...

• MissMe83

Kicklina: jätte tack för ditt svar. Då känner jag mig lugnare. Vågar lita på RUL då.
    Jag har bestämt att min bebis tillhör de 4 %
    Så rent tekniskt skulle jag då kunnat bli gravid D 25 sept om vi hade mys D 20? Jösses! Snacka om att kunna klara sig länge där inne.

• Madelen21

Suck!
    hade tid hos bm å åkte dit satt där till 20 över å ingen bm kom... gick iväg å kolla om hon va där... knacka på dörren ingen bm... fråga den andra bm... då så ringde hon min bm som satt på ett ställe utan bil... fy fasen va matt ja blev.... så nu ska hon ringa mig i morron... då hoppas ja hon har en ny tid å ge mig direkt i morron för min sambo är ledig och jag vill gärna att han är med på dom sista besöken.

• cindy03

Ingen BM som hörde av sig idagDemon hoppas hon ringer imorgon annars får jag väl ringa henne istället men känns lite si så där jag är inte direkt den som tycker om att vänta.....men men

Zora snart bebis dags vad kul!!Glad 

• Kickilina
    Zora skrev 2013-05-02 14:06:20 följande:
    Då har jag varit på kontroll igen på förlossningen. CTG och flödet i navelsträngen såg bra ut. Bebis ligger fortfarande med rumpan ner och det blir inget vändningsförsök pga att den är så pass liten som den är. Finns ju en liten möjlighet att den vänder sig själv, men läkaren tyckte det kändes som den var fixerad, eller nära nog fixerad. Fast å andra sidan sa ultraljudsbarnmorskan att hon tyckte det kändes mjukt, så jag vet inte vem som har rätt.. Är den fixerad lär den väl inte vända på sig..

Fick träffa en läkare som planerade in tid för snitt, så nästa vecka 7/5 kommer våran lilla bebis!! Är ju väldigt snart och jag blev skapligt nervös nu kan jag säga...
    Tänkte på dig idag och undrade så hur det gått för dig! På tisdag har ni er bebis....wow! Lite småfuskigt ändå
  • Premismamma

A

Då har jag varit på kontroll igen på förlossningen. CTG och flödet i navelsträngen såg bra ut. Bebis ligger fortfarande med rumpan ner och det blir inget vändningsförsök pga att den är så pass liten som den är. Finns ju en liten möjlighet att den vänder sig själv, men läkaren tyckte det kändes som den var fixerad, eller nära nog fixerad. Fast å andra sidan sa ultraljudsbarnmorskan att hon tyckte det kändes mjukt, så jag vet inte vem som har rätt.. Är den fixerad lär den väl inte vända på sig.. Fick träffa en läkare som planerade in tid för snitt, så nästa vecka 7/5 kommer våran lilla bebis!! Är ju väldigt snart och jag blev skapligt nervös nu kan jag säga...

Då har jag varit på kontroll igen på förlossningen. CTG och flödet i navelsträngen såg bra ut. Bebis ligger fortfarande med rumpan ner och det blir inget vändningsförsök pga att den är så pass liten som den är. Finns ju en liten möjlighet att den vänder sig själv, men läkaren tyckte det kändes som den var fixerad, eller nära nog fixerad. Fast å andra sidan sa ultraljudsbarnmorskan att hon tyckte det kändes mjukt, så jag vet inte vem som har rätt.. Är den fixerad lär den väl inte vända på sig.. Fick träffa en läkare som planerade in tid för snitt, så nästa vecka 7/5 kommer våran lilla bebis!! Är ju väldigt snart och jag blev skapligt nervös nu kan jag säga...

Åh vad spännande. Jag har missat vilken vecka du är i.
  • Zora
    Kickilina skrev 2013-05-02 18:25:02 följande:
    Tänkte på dig idag och undrade så hur det gått för dig! På tisdag har ni er bebis....wow! Lite småfuskigt ändå

Ha ha! Ja, visst är det fuskigt! Känns faktiskt lite så Jag är verkligen inte beredd känner jag, men det kommer nog bli bra. Jag både längtar och längtar inte. Jag har ju hela tiden haft i baktanke att mitt första datum,1/6, är det rätta även om RUL sa 23/5, så med lite övertid och allt sånt som väl är ganska vanligt med första barnet så har jag nog varit ganska så inställd på att bebis kommer i juni. men men.. det blir visst aldrig riktigt som man tänkt sig och det som känns som huvudsaken just nu är att bebis får komma ut så man kan ha lite bättre koll på att den växer som den ska.

Premismamma skrev 2013-05-02 18:26:22 följande:
    A

Åh vad spännande. Jag har missat vilken vecka du är i.

Idag är jag i vecka 36+6 och bebis kommer i vecka 37+4

• hurskadetgå

Jag har blivit heltidssjukskriven då mitt blodtryck höjs vid minsta lilla aktivitet. Nu har jag även huvudvärk och känner mig orolig. Jag har också ont i ögonen, de är trötta och torra. Var hos BM imorses och det ser bra ut i övrigt. Jag är i v.33 och bebisen har börjat röra sig neråt med huvudet så har lite som mensvärk också. Ska jag ändå söka hjälp? Min urin är klar så ingetfel där.

• Kickilina
    hurskadetgå skrev 2013-05-02 20:16:25 följande:
    Jag har blivit heltidssjukskriven då mitt blodtryck höjs vid minsta lilla aktivitet. Nu har jag även huvudvärk och känner mig orolig. Jag har också ont i ögonen, de är trötta och torra. Var hos BM imorses och det ser bra ut i övrigt. Jag är i v.33 och bebisen har börjat röra sig neråt med huvudet så har lite som mensvärk också. Ska jag ändå söka hjälp? Min urin är klar så ingetfel där.
    När skall du till barnmorskan nästa gång? Hade du samma symtom med ögonen och huvudvärken imorse? Om inte så skulle jag söka hjälp. Annars hade jag avvaktat och sett vart det tar vägen.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~