• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caroliin

Är i v.35+0 imorgon. Va hos bm idag. Bebis ligger med huvudet ner, men inte lagt sig till rätta och det va fullt rörligt!
    BM Sa att bebis mycket väl kan snurra runt men det hoppas jag inte. Är nu orolig över detta, tänk om den ändrar sig.

• Premismamma
    Kickilina skrev 2013-04-30 21:04:38 följande:
    Och du har väl fått tidigare också om jag inte missminner mig?! Kanske snart dags för din del...
    Vilken vecka är du nu i?
    Jag går in i vecka 33 i morgon. Fast anledningen var ju att jag mådde dåligt av Hellp förra gången. Det var inte hans fel.

Jag hoppas att hon håller sig där inne till 1 juni i alla fall. Sen får hon gärna komma. Är så less på detta nu. 
  • Uffesson
    monika84 skrev 2013-04-28 15:02:22 följande:
    Vad roligt att ni lyckades med ett bebis då. Själv hade jag bf 1 Juni men lilla ville ut tidigt så 25 april föddes hon. 3 dagar gammal och vi kommer ut idag eller imorgon. 
    Ja, det känns jätteroligt att vi ska få vår lille knodd nu! :)

Jag läste det! Men hon mår bra och så? Förvånad
    Lizz89 skrev 2013-04-28 23:03:09 följande:
    Uffesson: bor också i Nässjö ;) har bf 10 juni ;)
    Vad kul! :D Var bor du någonstans? Vi bor i Hultet i Nässjö stad.

• sofie och laura

Välkommna alla nya!!

Ser att det e många som fått bebisar tom men än är det en del kvar här !!

Maj månad e här och jag tror att denna månad kommer att brasa iväg. Längtar otroligt tills det blir vår dag .. ska bli otroligt spännande.

Funderade lite på detta planerade datumet vi fick 6 dagar innan BF ska vi får vår bebis men känner mig en aning stressad att det inte blir så .. Vill ha det där inskrivningssamtalet mm hoppas jag går tiden ut. Läkarna skulle iaf ringa mig tors el fre för att eventuellt kolla om det gick några dagar innan eftersom jag har 2 tidiga födslar vi får se hur det blir .
    Maj brasan var lyckad och alla barnen skötte sig utmärkt igår, tycker ju att det  eläskigt när små barn springer runt en brinnande eld=/ och tyvärr ser dom inte faran i den. Mina stog och beundrade den som aldrig förr =O)       

hA EN UNDERBAR DAG IDAG kram 

• Madelen21

gomorron!!
    Här är en som är jäkligt trött idag.. var på majbrasa igår och vi gick dit, på väg hem orka jag knappt gå... fick så ont i ryggen å magen var stenhård mest hela tiden... skulle vilja/behöva sova mer.. men me 2 pigga barn är de bara å masa sig upp :( Får nog lov å vila senare idag.. jaa tänk tjejjer nu är det maj, snart är våran månad här!
    dags för frukost! 

• Nifelheim

Va kul Caroliin (man kan inte citera via appen va?)

Jag är i v 35+5 idag och min sitter upp fortfarande. Han verkar inte riktigt komma runt för när han varit på väg kommer han som längst till strax innan tvärläge :S jag är inte alls sugen på varken vändning eller snitt så jag tycker helst att han kunde få snurra runt o lägga sig rätt nu.

• Zora
    Nifelheim skrev 2013-05-01 09:27:40 följande:
    Va kul Caroliin (man kan inte citera via appen va?)

Jag är i v 35+5 idag och min sitter upp fortfarande. Han verkar inte riktigt komma runt för när han varit på väg kommer han som längst till strax innan tvärläge :S jag är inte alls sugen på varken vändning eller snitt så jag tycker helst att han kunde få snurra runt o lägga sig rätt nu.

Så du har också en som sitter! Det har jag med! Är i v 36+5 (Har BF 23 maj, men hänger kvar i junitråden lite ändå eftersom första datumet jag fick var i juni och man vill ju inte släppa kontakten riktigt med tråden). Jag var in och skulle göra vändningsförsök i förra veckan, men det bidde inget med det eftersom det upptäcktes att bebis är lite för liten och då vill dom inte stressa den med ett vändningsförsök... så jag har fått börja ställa in mig på snitt och jag tycker inte att det känns alls roligt..
  • Valborgs

Tips till er som funderat på att köpa Olgas bok om träning för nyblivna mammor.. kampanj.bonniertidskrifter.se/Mama/BLOGGAR/Olga-Ronnberg-april13/ Hoppas ni alla mår bra! Jag går in och läser då och då hur det går för er.. Här härjar foglossning och sammandragningar, längtar tillbaka till min kropp nu. Bebisen har redan satt sig på tvären och ligger nu på tvären.. hoppas hon vänder sig snart :)

• MissMe83

Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan.
    Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful.
    3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel??

Åååå giv mig styrka

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~