• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Premismamma
    Baby Lei skrev 2013-05-19 09:11:47 följande:
    samma snittdag som mig då! När var du beräknad? Jag hade BF den 6/6

Jag är beräknad till den 19/6. Har havandeskapsförgiftning i ryggsäcken så de ville vara på den säkra sidan.
  • Premismamma

Nu i natt började jag få ont i övre delen av magen. Vill inte skrämma upp mig själv för det känns som en muskelbristning mellan revbenen.

• Etangen

Inte för att detta har med bebisar att göra men igår var jag och min sambo ute och byggde altan och jag brände mig som aldrig förr (har aldrig bränt mig i hela livet) men kan det vara vanligare när man är gravid? Och är det någon som har bra huskurer på svedan? (förutom yoghurt, aloe vera och sånt vanligt?)

Tack på förhand! 

• Hjärtat3

Min mage beter sig jättekonstigt idag... Den är stenhård hela tiden. Alltså ungefär som när man får sammandragningar, men utan uppehåll. Nån mer som får så?

• Baby Lei

Hur stor mage kan man få egentligen?? V. 38, och det finns ingen hejd..
    Var hos barnmorskan idag och hade gått upp ytterligare 3 kg sen förra veckan.. Jag är SÅ svullen nu!! 
  • Baby Lei
    Moniica skrev 2013-05-18 13:48:46 följande:
    Baby Lei: Jag är beräknad till den 6 juni. Fick snitt dag 1 vecka tidigare. Vrf fick du en dag efter BF? Låter ju inte klokt.
    Det var fullbokat! Lite galet, men de har visst bara ett begränsat antal tider för planerade snitt. Men om det sätter igång så blir det ju ett akutsnitt. Enligt min läkare så kommer det inte vara någon panik för det utan då åker man bara in, får något som gör att det stannar av, så gör man snittet då helt enkelt.. Men jag är så stor nu att jag undrar om det inte kommer bli tidigare.. (var tvungen att posta en bild ovan så att ni förstår.. hahaha!)
    Hur mår du? 
  • Baby Lei
    monika84 skrev 2013-05-18 20:56:41 följande:

Våran lilla Keira blir en månad den 25 maj. Helt otroligt hur fort det gick. 
    Åååh vad fin hon är! Helt fantastiskt!
  • Baby Lei
    Premismamma skrev 2013-05-19 10:47:35 följande:
    Nu i natt började jag få ont i övre delen av magen. Vill inte skrämma upp mig själv för det känns som en muskelbristning mellan revbenen.
    Men det borde du kolla upp i så fall! Särskilt som du har en HF i bagaget sen tidigare. Har du haft något förhöjt blodtryck eller protein på kontrollerna den här gången? Eller har du någon huvudvärk? Även om du inte har det så tycker jag absolut att du ska åka och kolla upp dig när du fått ont. Hellre en gång för mycket du vet.. 
    Kram! 
  • Moniica

Baby Lei: ja så sa dom till mig oxå att det e bara att komma in om det börjar innan. Jag fick min dotter 11 dagar tidigare så jag är dö nojig att det ska börja tidigare denna gången oxå. Går som på nålar här hemma nu och för varje sammandragning så stannar hjärtat på mig. Vill bara att det ska va över nu. Min mage har inte sjunkit ner iheller och han ligger med rumpa och fötter vid bröst och revben. Den borde väl ha sjunkit ner nu ??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~