• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Maravilhosa

Monika84: Så söt hon...! Gör ju inte så att man längtar mindre precis.;)

Stinsen: Grattis till Lilltjejen..! Och vad härligt att höra att du fick en sådan bra förlossningen. Det där med kommunikationen är verkligen viktigt och att man känner sig trygg. :)

• Maravilhosa
    Baby Lei skrev 2013-05-20 11:05:12 följande:
    Hur stor mage kan man få egentligen?? V. 38, och det finns ingen hejd..
    Var hos barnmorskan idag och hade gått upp ytterligare 3 kg sen förra veckan.. Jag är SÅ svullen nu!! 
    Know the feeling ;) Nog för att jag har lagt på mig lite och varit lite svullen även innan, men i helgen fick jag verkligen en "shock" när jag helt upptäckte vilka elefanfötter jag fått (ink.anklar, nederbenen)! 

Tycker du ser superfin ut på bilden! :)  

• Kickilina

Monika: Alltså, vilken sötnos!!! Så stor redan!

Baby Lei: Skitsnygg är du och magen!

Blev godkänd hos barnmorskan idag. Känns alltid så skönt. SF-mått på 35 nu i v 37 och ett Hb som stigit till 134!! Wow! Viktuppgång 12-13 kg. Helt nöjd med det också faktiskt!

• Sonaten
    regnskogen skrev 2013-05-16 11:25:21 följande:
    Sagolina - tror inte du behöver oroa dig om ditt sf mått. Jag är i v 35+6 idag och igår mätte BM magen, fick fram 32 cm. Hon sa att det var normalt, även fast jag tycker det låter skitlite! :/
    Min BM mätte mitt SF-mått till 33 cm idag, v 35+1.
    Och då får jag dagliga kommentarer av kollegor och alla möjliga kända och okända omkring mig att magen är enorm.

Jag tror det beror lite på hur de mäter. Och så tror jag att min mage putar mycket framåt när jag står, men när jag ligger på rygg så flyter den ut lite mer.
  • Madelen21

kickilina: jag känner mig som en flodhäst om jag jämför med dig, 18 kg plus:) undra hur stor bäbis jag kommer få egentligen.... hoppas inte på mer än 4378 som nr 2 vägde :P sista bm besöket nästa v för mig. undra om ja ska våga be om gyn undersökning då å se om det är på g snart :)

• Myrizz
    Madelen21 skrev 2013-05-21 14:23:27 följande:
    kickilina: jag känner mig som en flodhäst om jag jämför med dig, 18 kg plus:) undra hur stor bäbis jag kommer få egentligen.... hoppas inte på mer än 4378 som nr 2 vägde :P sista bm besöket nästa v för mig. undra om ja ska våga be om gyn undersökning då å se om det är på g snart :)

Så olika det fungerar.. här bokar man tider med bm ända till bf och även någon tid efter bf innan man ens vet om det blir övertid..
    Får hoppas på att bebis inte blir större! Men viktuppgång och magstorlek behöver väl egentligen inte säga så mkt.

Sonaten: Alltid ska väl folk ha nåt att säga eller kommentera när det gäller magen... Jag får höra precis motsatsen. 
  • Tessss

Jag få hela tiden höra att min mage är liten och många tror inte att jag har bf förrän i augusti! Men igår på 34+6 mätte jag 32,5 i sf och det var strax över medel på kurvan!

• Sagolina

Hmm, att äta blodgrape till frukost var kanske inte min smartaste idé... Har haft halsbränna sen dess... Nåja, eget dumt val, men nu blir det nog inte mera grape innan lill*n är ute!

Imorgon är det dags för besök på rådgivningen igen. Hoppas på att SF-måttet har ökat lite, annars hamnar det snart under kurvan:S Från att ha varit upp till övre kanten på kurvan känns det som en ganska stor förändring att nu vara nere vid undre kanten...  

• Hjärtat3

Faaaan va förbannad jag är på min korkade karl!! Vår bebis ligger ju fel och vi ska in på vändningsförsök nästa vecka. Åså har han mage att såga till mig "gumman, blir det kejsarsnitt så kommer vi gå under". (Han mena att vi inte kommer ha råd att han går hemma nån längre period och hjälper mig när snittet är nytt) Nähä, sa jag. Jag får väl plåga mig igenom att föda i säte då, sa jag lite syrligt och ironisk. "Ja, men det kan väl inte va värre än att föda vanligt" kläcker han till mig då. Så jävla dum i huvet!!

• Premismamma

Har nu haft ont i övre delen av magen i 3 dagar. Eller snarare kvällar. Har ingen värk där på morgonen. Barnmorskan trodde det var en muskelsträckning. Gör hur som helst olidlig ont. Någon annan som känner igen detta?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~