Etangen skrev 2013-05-21 20:19:10 följande:
idag har jag mått skit dåligt hela dagen och haft en molande värk i nedre magen från och till oregelbundet hela natten och dagen, känns som det kanske snart e på g, men samtidigt vågar man inte hoppas på det. Vill snart träffa den lill*, se vem h*n är lik osv.
Spännande! Vilken vecka är du i?
Premismamma skrev 2013-05-21 19:57:45 följande:
Har nu haft ont i övre delen av magen i 3 dagar. Eller snarare kvällar. Har ingen värk där på morgonen. Barnmorskan trodde det var en muskelsträckning. Gör hur som helst olidlig ont. Någon annan som känner igen detta?
Det kan inte vara bebisen som trycker. Kan få ordentliga blåmärken på insidan som kan göra rejält ont när bebisen knör på. Jobbigt för dig i alla fall!! Hoppas det blir bättre. Det lättar inte om du ex. ligger ner?
hea skrev 2013-05-21 21:15:23 följande:
Monika84
Hon är jätte söt, längtar efter att få hålla i min lill*.
Stinsen
Skönt att förlossningen gick så bra och att du fick en så bra upplevelse trotts oron inför förlossningen.
Känner att jag också kommer få en liten som är aktiv på kvällar och nätter, för då är det cirkus i magen
Är orolig för att den lill* skall vända sig. H*n har leget med huvudet ner länge, men har inte fixserat sig ännu, jag är nu i v 38 + 4. H*n är som en virvelvind i magen och rumpan som legat på samma ställe i två månader börjar flytta på sig och ibland kan jag inte känna den. Är det någon som vet om det är vanligt så här sent i graviditeten att den rör sig så mycket?
Är det ditt första barn? I så fall är risken ytterst liten att hen skall göra en helomvändning. Däremot så växlar de sida från att ligga hö.vända till vä.vända. Ena stunden har de alltså rumpan åt hö. andra stunden åt vä.
Ikväll tog jag första koppen med hallonbladste. Mums vad gott det var!!