• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Hjärtat3: jag har planerat snitt på fredag pga mina rygg problem med skadade diskar, har varit på inskrivning idag...vi planerar att maken är hemma de 10dagarna och sen börjar jobba som vanligt igen....

Kan inte din vara hemma de 10dagarna eller vill du att han ska vara hemma längre??

• Hjärtat3

Det är de att vi har 4 barn till och jag vet ju inte hur bra jag kommer klara att va nysnittad och va ensam med 5 barn.

• Etangen

idag har jag mått skit dåligt hela dagen och haft en molande värk i nedre magen från och till oregelbundet hela natten och dagen, känns som det kanske snart e på g, men samtidigt vågar man inte hoppas på det. Vill snart träffa den lill*, se vem h*n är lik osv. 

• hea

Monika84
    Hon är jätte söt, längtar efter att få hålla i min lill*.

Stinsen
    Skönt att förlossningen gick så bra och att du fick en så bra upplevelse trotts oron inför förlossningen.
    Känner att jag också kommer få en liten som är aktiv på kvällar och nätter, för då är det cirkus i magen

Är orolig för att den lill* skall vända sig. H*n har leget med huvudet ner länge, men har inte fixserat sig ännu, jag är nu i v 38 + 4. H*n är som en virvelvind i magen och rumpan som legat på samma ställe i två månader börjar flytta på sig och ibland kan jag inte känna den. Är det någon som vet om det är vanligt så här sent i graviditeten att den rör sig så mycket?

• Kickilina
    Etangen skrev 2013-05-21 20:19:10 följande:
    idag har jag mått skit dåligt hela dagen och haft en molande värk i nedre magen från och till oregelbundet hela natten och dagen, känns som det kanske snart e på g, men samtidigt vågar man inte hoppas på det. Vill snart träffa den lill*, se vem h*n är lik osv. 
    Spännande! Vilken vecka är du i?
    Premismamma skrev 2013-05-21 19:57:45 följande:
    Har nu haft ont i övre delen av magen i 3 dagar. Eller snarare kvällar. Har ingen värk där på morgonen. Barnmorskan trodde det var en muskelsträckning. Gör hur som helst olidlig ont. Någon annan som känner igen detta?
    Det kan inte vara bebisen som trycker. Kan få ordentliga blåmärken på insidan som kan göra rejält ont när bebisen knör på. Jobbigt för dig i alla fall!! Hoppas det blir bättre. Det lättar inte om du ex. ligger ner?
    hea skrev 2013-05-21 21:15:23 följande:
    Monika84
    Hon är jätte söt, längtar efter att få hålla i min lill*.

Stinsen
    Skönt att förlossningen gick så bra och att du fick en så bra upplevelse trotts oron inför förlossningen.
    Känner att jag också kommer få en liten som är aktiv på kvällar och nätter, för då är det cirkus i magen

Är orolig för att den lill* skall vända sig. H*n har leget med huvudet ner länge, men har inte fixserat sig ännu, jag är nu i v 38 + 4. H*n är som en virvelvind i magen och rumpan som legat på samma ställe i två månader börjar flytta på sig och ibland kan jag inte känna den. Är det någon som vet om det är vanligt så här sent i graviditeten att den rör sig så mycket?
    Är det ditt första barn? I så fall är risken ytterst liten att hen skall göra en helomvändning. Däremot så växlar de sida från att ligga hö.vända till vä.vända. Ena stunden har de alltså rumpan åt hö. andra stunden åt vä.

Ikväll tog jag första koppen med hallonbladste. Mums vad gott det var!!

• ThereseJohansson

Premismamna: jag fick för flera veckor sedan en ordentlig spark under höger revben, riktigt sådär så jag vart illamående men sen kändes de bättre efter 10min...men så växte lillkillen och tog mer plats i magen och då började jag känna att jag är jätte irriterad på detta ställe och ibland trycker han upp lill rumpan mot revbenen och då måste jag verkligen sträcka på mig, nästan så jag blir bakåt lutad för att det ska lätta....min BM trodde att han skadat de revbenet eftersom jag får så ont där flera gånger per dag...

inte mycket att göra åt tydligen men snart är det fredag och då har jag han i mina armar så kan mitt revben få läka :)

• regnskogen

Idag är jag säker på att slemproppen har gått :) fick lite sammandragningar efteråt, men dock inga som kom tätare eller ökade i styrka... Så lite besviken blev jag :/ men man får hoppas att det är på gång nu iallafall, och att han kommer snart! :D

• Madelen21

ååå regnskogen när har du bf?? ja vill oxå... min bäbis skjuter rygg ut mot min mage (tror jag) å det är så jäkla obehagligt... fast ja vet inte om det är ryggen heller... 
    jag har ont överallt....knappt sovit nånting i natt och varit uppe sen kl 5.. blää...
    ja var på shopping igår å kunde ju inte låta bli detta:
    30% rea på mumin kläderna på lindex. de andra ta tre betala för 2.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~