• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-05-24 13:04:22 följande:
    Det absolut bästa är vanligt vatten, papper och rapsolja. Rapsolja funkar till allt när det handlar om bebisar Jag har dock alltid kört parfymfria våtservetter i skötväskan och sen har jag successivt gått över bara till det (det är ju grymt smidigt!) Jag deppar lite, drog oss precis ur ytterligare em budgivning på ett litet hus här i närheten...men egentligen var det kanske någon mening med det, hade vi vunnit hade det blivit visning och flytt med nyfödd. Men lite snyftigt är det allt!

Tack för tipset! Jag ska inhandla ekologisk rapsolja :) Tråkigt med huset! Vet hur det känns när man rent mentalt redan har flyttat in... Men som sagt, det brukar finnas en mening med det, du kommer vara glad att det inte blev det huset sen när ni hittat "ert" hus. :)
  • Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-05-24 17:30:37 följande:

Tack för tipset! Jag ska inhandla ekologisk rapsolja :) Tråkigt med huset! Vet hur det känns när man rent mentalt redan har flyttat in... Men som sagt, det brukar finnas en mening med det, du kommer vara glad att det inte blev det huset sen när ni hittat "ert" hus. :)
    Tack för de orden! Hoppas verkligen att det är så! Någon gång borde det bli rätt!

Therese! Grattis!!! Fantastiskt! Hoppas att allt gick bra och att du återhämtar dig snabbt och utan problem! Har han fått något namn ännu?
  • hea
    ThereseJohansson skrev 2013-05-24 13:26:10 följande:
    Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)
    Stort grattis!
    Kickilina skrev 2013-05-24 13:04:22 följande:
    Jag deppar lite, drog oss precis ur ytterligare em budgivning på ett litet hus här i närheten...men egentligen var det kanske någon mening med det, hade vi vunnit hade det blivit visning och flytt med nyfödd. Men lite snyftigt är det allt!
    Det brukar finnas en mening med det mesta. Vi budade inte ens på huset vi ville ha då det blev så dyrt och nu bygger vi vårt drömhus. Hoppas att ett ännu bättre hus snart dyker upp i ert letande.

• Sagolina

Usch idag känns allt bara tråkigt... Vill inte vara hemma mera, utan ha något program för dagarna! Sambon jobbar extra idag, så har inte bilen så jag kommer iväg någonstans och att gå längre väg känns inte riktigt aktuellt mera... Har varit hemma i tre veckor nu och är så trött på att vara ensam! Alla bekanta studerar/jobbar/både och och har inte tid att träffas, eller så bor de någon timme härifrån. Det enda jag gör på dagarna är fixar här hemma (tvättar, städar, diskar, bakar, lagar mat mm), ser på filmer/serier, läser bloggar och hänger på familjeliv. Ute i trädgården klarar jag inte av några tyngre jobb längre, för då blir kroppen genast sjuk...

Ja, livet känns ganska så tråkigt faktist! Är inte alls trött på själva graviditeten, men just det här att inte träffa människor och ha saker att göra utanför vår egen trädgård gör mig snart tokig!  Att jag sen ännu bor i en liten stad utan särskillt mycket program gör ju inte saken bättre. Och inte känner jag någon annan som är gravid/mammaledig heller, så att jag skulle kunna skapa en ny bekantskapskrets. Blääh..

Jepp, dagens klagostund över, nu måste jag bara försöka motivera mig att hitta på något denna dag också... 

• regnskogen

Sagolina - känner Samma sak som du. Min sambo är en riktig sjusovare, så han sover till typ klockan elva eller tolv.. Jag däremot vaknar mellan klockan 6-10. Jag har då alltid tråkigt, finns verkligen inget att göra. Jag har inget körkort, alla i min omgivning har skolan eller jobb, känns som att jag bara står här och ba... Väntar typ. :( vill att bebisen ska komma snart, då jag har en känsla att han är väldigt morgonpigg! :) då kan han hålla mamma (mig) sällskap, så jag slipper känna mig ensam :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~