• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Lite andra tips, som jag kommer göra, det är att ta med mig hem några extra stora bindor från bb bara för att ha första dagen/dagarna eftersom sådana stora ej finns att köpa. Sen kommer jag ta med nättrosor, de är kungliga att ha hemma och går att tvätta. De är även super att ha upptill som bh när man har läckande ev såriga bröst!

• Baby Lei
    Tessss skrev 2013-05-26 14:39:11 följande:
    Kickelina: trosor som bh? Hur fungerar det rent praktiskt? :-P

Haha! Tänkte precis samma sak :)
  • ThereseJohansson

Nättrosorna och de stora bindorna är kanon bra!

Vi har fått komma hem idag och det känns så skönt...vi kände oss redo redan igår egentligen men sa till idag om att vi kände oss redo att åka hem och komma in i rutinerna hemma...Vincent är sååå duktig, ammar, sover, kissar och bajsar...alla grundbehoven uppfyllda :)

Visst känns det i mitt kejsarsnitt men tar endast panodil nu och känner att det är hanterbart...tittar man dessutom på sonen så hade jag kunnat ha hur mycket ondare som helst för det är såååå värt det :)

• Isa82

Jag fattar ingenting, ingår inte blöjor på era bb? I halland finns inget sådant. Där finns blöjor, så många du behöver under din bb vistelse. Sen har de olja på pumpflaska som du använder tillsammans med varmt vatten på tvättlapp. Alla barn gör av med olika många blöjor/ dygn.

• Madelen21

när jag fick min son 2010 så fick man i sin låda vid sängen ett visst antal blöjor jag har alltid tagit med egna, men hade man sagt till hade man säkert fått flera.. ja vet itne hur de funkar, de ska ja kolla upp lite mera... men ja har packat ner ett paket blöjor, men ja tänker åka hem dagen efter om allt går som  det ska .

• Kickilina
    Madelen21 skrev 2013-05-26 18:09:28 följande:
    Man klipper nog av benen på dom så de blir som en bandeau ktror jag hon mnear :)
    Precis så
  • Mrs staar

ja det är ju lite konstigt att det kan skilja så..

jag har packat ner några blöjor. och jag har planer på att åka hem till resten av familjen så fort det bara går. skulle det dock ske något som gör att vi måste vara kvar så får jag skicka gubben till att köpa fler ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~