• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • regnskogen

Kickilina - jag undrar vad som krävs för att man ska kunna få igångsättning? Jag bara undrar eftersom jag nu har gått och mått ganska dåligt fysiskt, pga förhöjt blodtryck och andra saker. Jag vet inte ens om jag vågar fråga min BM eftersom hon inte ät världens snällaste.. Vill verkligen få ut honom nu, så jag kan orka och må mycket bättre.

• Kickilina
    regnskogen skrev 2013-05-23 21:20:00 följande:
    Kickilina - jag undrar vad som krävs för att man ska kunna få igångsättning? Jag bara undrar eftersom jag nu har gått och mått ganska dåligt fysiskt, pga förhöjt blodtryck och andra saker. Jag vet inte ens om jag vågar fråga min BM eftersom hon inte ät världens snällaste.. Vill verkligen få ut honom nu, så jag kan orka och må mycket bättre.
    Är inte proffs på just detta ämne eftersom jag jobbar på förlossningen men tror inte det är lätt att få igenom igångsättning före v 42+0. Vilken vecka är du i nu? Tror det är svårare om det är första barnet och om barnet verkar må bra. Hur förhöjt är ditt blodtryck? Har du andra symtom också såsom protein i urinen osv.? Sen är det ett beslut av doktorn om det skall bli igångsättning eller ej. Men tycker absolut att du ändå skall ta upp det med din barnmorska även om hon är en bitch Säg exakt hur du känner och hur du mår och att du inte hade klarat att gå till v 42+0 utan hade önskar tidigare igångsättning....
  • Moniica

Jag kunde få in i min förlossningsplan att slippa gå över BF. Min Graviditet har varit Normal förutom att jag Är fruktansvärt förlossningsrädd. Jag gick och prata med ett förlossnings team. Mycket trevliga och förstående. Tycker att du kan fråga din "bitch" om hon kan hjälpa dig att få kontakt med någon du kan prata med. jsg blev beviljad Snitt en vecka innan BF. Tycker det e dåligt att inte alla får den hjälp man behöver. Bebisen ska ju vara färdigbakad i V.38
    Kram på dig

• Hannathu

Hej allihop

Idag har jag gråtit mig genom ett besök hos barnmorskan för att jag har så gräsligt ont av foglossningen. Hon började med att säga att hon skriver en notering till min ordinarie BM men när jag gått därifrån ringde hon och bokade in en läkartid nästa vecka för att diskutera om jag kan bli igångsatt på grund av smärtorna. Vill ju helst att det sätter igång av sig själv men klarar varken fysiskt eller psykiskt att gå över. Bara de fem veckor som är kvar till BF känns för långa.

• regnskogen

Tack för era svar angående min fråga! :) ska nog ta ett snack med BM iallafall, får se om det händer något. Hennes svar på mina plågor/oroligheter och andra saker brukar oftast vara "men det är ju över snart, inte långt kvar " vilket irriterar mig ibland. :/

Kram på er!

• Baby Lei

Good morning girls! Vecka 39 för mig idag! Herregud! Nu går det undan!

Så skönt det är att vara ledig! Jag slutade i fredags förra veckan, (har i och för sig varit inne på ett jobbmöte och tagit några mejl och telefonsamtal under veckan.. men ändå!!) Lyx!

Nu har vi tvättat alla bebiskläder, skruvat ihop skötbordet (det blev ett billigt Gulliver från IKEA)
    idag ska vi rensa ut ur vårt gästrum så att det blir lite bebisvänligt, även om han inte kommer bo där på länge än.
    Vaggan ska skruvas ihop och BB väskan ska packas.

Bara småsaker kvar att göra alltså.

En fråga till er som har barn sedan innan.. vad tvättar ni nyfödda med när ni byter bajsblöjor? Vatten?
    har förstått att de kan bli röda i rumpan av vatten? I Frankrike tvättar man dem med olja istället.
    Våtservetter känns kemiskt såhär i början tycker jag.

En fråga till! Hur byter man profilbid? Jag har försökt på Mina sidor men inte lyckats..

• Carr0n
    Baby Lei skrev 2013-05-24 09:37:18 följande:
    Good morning girls! Vecka 39 för mig idag! Herregud! Nu går det undan!

Så skönt det är att vara ledig! Jag slutade i fredags förra veckan, (har i och för sig varit inne på ett jobbmöte och tagit några mejl och telefonsamtal under veckan.. men ändå!!) Lyx!

Nu har vi tvättat alla bebiskläder, skruvat ihop skötbordet (det blev ett billigt Gulliver från IKEA)
    idag ska vi rensa ut ur vårt gästrum så att det blir lite bebisvänligt, även om han inte kommer bo där på länge än.
    Vaggan ska skruvas ihop och BB väskan ska packas.

Bara småsaker kvar att göra alltså.

En fråga till er som har barn sedan innan.. vad tvättar ni nyfödda med när ni byter bajsblöjor? Vatten?
    har förstått att de kan bli röda i rumpan av vatten? I Frankrike tvättar man dem med olja istället.
    Våtservetter känns kemiskt såhär i början tycker jag.

En fråga till! Hur byter man profilbid? Jag har försökt på Mina sidor men inte lyckats..

Jag är också i v39 nu.. bara drygt en vecka kvar till BF, men jag har allting klart.
    Ligger dunderförkyld i soffan och väntar på en förlossning :-P

Jag har tvättat alla mina barn med våtservetter och torkar torrt med en handduk efteråt. Blir så denna gång också    
  • Sagolina

Baby Lei: Har från flera håll fått rådet att tvätta/putsa med olja och papper/bomull, om det inte är mycket bajs att få bort. Blir att köpa hem en stor flaska olivolja tror jag:) Till skötväskan har jag däremot våtservetter. Är ju första barnet, men tycker olja känns som ett bra råd!

• Moniica

Jag körde med parfymfria våtservetter och en handduk efter. Smidigt som attans. Papper som kan smula sig med för mycket vatten elr olja va inget för mig.

• Kickilina

Det absolut bästa är vanligt vatten, papper och rapsolja. Rapsolja funkar till allt när det handlar om bebisar Jag har dock alltid kört parfymfria våtservetter i skötväskan och sen har jag successivt gått över bara till det (det är ju grymt smidigt!)

Jag deppar lite, drog oss precis ur ytterligare em budgivning på ett litet hus här i närheten...men egentligen var det kanske någon mening med det, hade vi vunnit hade det blivit visning och flytt med nyfödd. Men lite snyftigt är det allt!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~