• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • hea

Kickilina
    Tack, då behöver jag inte oroa mig. Det är första barnet.
    Rumpan har legat och tryckt på samma ställe (höger sida) så länge och nu bara försvinner den i bland och jag kan inte känna den. Men den verkar ju komma tillbaka som du skriver.

Madelene21
    Fina kläder. Jag har kollat på dem men varit snål. Kanske skall kolla om det är rea här också.

I dag skall jag till IKEA och närmaste köpcentrum för att kolla på inredning till kök, badrum och tvättstugan till vårt hus. Hoppas vi kan flytta in snart.

• Hannathu

Den här lilla skrutten i magen flyttar sig enormt mkt under en och samma dag ligger den på tvären, huvudet ner, huvudet upp och på tvären igen emellan allt annat  (gissar på att det är huvudet upp resp ner då sparkarna kommer på andra ställen)

• Sagolina
    Hemma från ännu ett rådgivningsbesök och tror min kropp börjar tröttna på att vara gravid.  Mitt blodtryck som hittills har varit jättebra under graviditeten har nu stigit och var först 145/74 och sen 134/87 när jag mätte i morse, hemoglobinet har sjunkit från 124 till 109 på 3veckor, kroppen lagrar mer och mer vätska och vikten ökar... 
    Lill*n var också stressad, men det beror förhoppningsvis på att min kropp inte riktigt tycker om sig. Hjärtljudet låg i alla fall vid 170, vilket ju är för högt, så hoppas det bara var tillfälligt. Bökar på gör ju han/hon hela tiden, så inte verkar han/hon må dåligt. Huvudet är nu i princip helt fixerat, gick inte att få att röras nästan alls. SF-måttet har också ökat från 31cm till 33cm, så nu är jag tillbaka mitt på normalkurvan. Skönt det i alla fall, för det tyder ju på att lill*n växer som han/hon ska!
    Nåja, nu blir det i alla fall en vecka som jag ska fokusera på att få kroppen att må bättre, så ska försöka hålla mig borta från alla större projekt. Fast egentligen hoppas jag på ett "större projekt" och det är att lill*n bestämmer sig för att det är dags att komma ut!
  • Etangen
    Kickilina skrev 2013-05-21 22:09:31 följande:
    Spännande! Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 37+1, och min 3-åring kom 37+0 så man går och trampar lite vilket man inte borde gör för då går man väl över ;)
  • mhpo

Åh vad härligt, nu verkar det som om det börjar hända grejer här inne! Kommer vara så avis när det börjar födas för fullt! Har ju inte BF förrän den 14 och jag är tvärsäker på att gå över med minst en vecka :) 

• mhpo
    Premismamma skrev 2013-05-21 19:57:45 följande:
    Har nu haft ont i övre delen av magen i 3 dagar. Eller snarare kvällar. Har ingen värk där på morgonen. Barnmorskan trodde det var en muskelsträckning. Gör hur som helst olidlig ont. Någon annan som känner igen detta?
    Så har jag också haft, min barnmorska trodde det var som ett blåmärke på insidan. Riktigt ömt var det i några dagar. Ibland är sparkarna riktigt hårda :) 

• Premismamma

I dag är jag skitrisig i magen. Kan kanske vara någonting på gång. 

Jag brukar göra nummer 2 typ varannan dag. I dag har jag redan varit 4 gånger.

Ursäkta intimiteten.  

• Sagolina

mhpo: är också inställd på att gå över.. Därför känns det lite extra kämpigt att kroppen börjar vara trött på graviditeten redan nu... 2½v kvar till BF, så tänk om jag sen ännu går över 2veckor... suck...

• Premismamma

I går köpte jag en digital blodtrycksmätare. Känns lite tryggt att kunna ta trycket själv. Mitt ligger på 130/90 som på sjukhuset. 

• regnskogen

Madelen21 - jag är i v 37 (36+5) så har egentligen 22 dagar kvar till BF. :) jag får en känsla av att du kommer föda tidigare än beräknat, faktiskt. Får väl se vad som händer :) kram!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~