• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

kickilina: hur mår  du? Jag väntar me spänning på allt som komma skall :) Sista bm besöket på onsdag å jag hoppas hon kan kolla om det är nå på g än :) 19 kg plus nu å jag gick upp 18 me första på bf +3 och 20 me theo på bf + 9... tror ni att vikten man går upp har nåt å göra me om man får ett stort barn? min theo vägde 4378 när han kom... ja är livrädd att denna blir större... ja har ju gått upp mer nu än va ja hade gjort m han... har ju 25 dagar kvar till bf.... meen jag kan inte ssluta äta juh... hmm... ää dä blir som de blir.. ut kommer han väl :)

nää nu ska ja hoppai i säng... i natt  va ja vaken en timme me en helvild bäbiss i magen... jösses tror han sparkar sig ut snart :)

• Caroliin

8 dagar kvar till BF. Igårkväll och natt har jag haft förvärkar hela tiden så det blev inte mycket sömn här inte. Två dagar till vi flyttar också så vi har mycket att stå i :)

• mhpo
    ThereseJohansson skrev 2013-05-24 13:26:10 följande:
    Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)
    Grattis Solig
  • Kickilina

Madelen, lite koppling har det ju. Det blir automatiskt att du väger mer om barnet väger mycket. Men barnet blir dock inte fetare av att du går upp i vikt.

Nu postar jag även namnfrågan här...ni ger ju så bra svar Vad tycker ni om namnet Bobby??

• Carr0n
    Kickilina skrev 2013-05-27 14:09:22 följande:
    Madelen, lite koppling har det ju. Det blir automatiskt att du väger mer om barnet väger mycket. Men barnet blir dock inte fetare av att du går upp i vikt.

Nu postar jag även namnfrågan här...ni ger ju så bra svar Vad tycker ni om namnet Bobby??

Vad heter era andra barn?
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-05-27 14:09:22 följande:
    Madelen, lite koppling har det ju. Det blir automatiskt att du väger mer om barnet väger mycket. Men barnet blir dock inte fetare av att du går upp i vikt. Nu postar jag även namnfrågan här...ni ger ju så bra svar Vad tycker ni om namnet Bobby??

Superfint namn! Det hette min bästa vän när jag gick i gymnasiet! 😊
  • Baby Lei

Det känns verkligen som att det är på gång nu.. Igår rann det plötsligt ut en ganska rejäl pöl med genomskinlig klar vätska när jag böjde mig framåt för att byta om. Vi ringde Förlossningen och fick komma in på kontroll. Efter fyra timmars väntan och möten med underbar men sönderstressad personal (jag är så GLAD att jag inte ska föda vaginalt på ett överbokat BB just nu..) ansåg läkaren inte att det var vattenavgång. Det har fortsatt att rinna och blir mer och mer rosafärgat. Det är såpass mycket att det rinner rakt igenom bindor och kläder.. I morse kom det en slemklump, också den helt transparent med rosa strimmor i. Jag är ju ingen expert, men det känns som att läkaren hade fel igår. Det bara måste ju vara fostervatten?! Det är ju precis som rosafärgat vatten. Vad tror ni? Jag har verkligen ingen lust att åka in i "onödan" igen.. Den där undersökningen gjorde ju jätteont! Jag blev verkligen förvånad. Vilket jäkla skohorn de använde för att komma åt.. Min lilla bebis rör sig piggt där inne i magen i alla fall så jag känner mig inte särskilt orolig.

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-05-26 18:09:28 följande:
    Man klipper nog av benen på dom så de blir som en bandeau ktror jag hon mnear :)

Ah.. Såklart! :) Hur mår du idag? Hur gick det hos BM?
  • cindy03
    Baby Lei skrev 2013-05-27 16:00:01 följande:
    Det känns verkligen som att det är på gång nu.. Igår rann det plötsligt ut en ganska rejäl pöl med genomskinlig klar vätska när jag böjde mig framåt för att byta om. Vi ringde Förlossningen och fick komma in på kontroll. Efter fyra timmars väntan och möten med underbar men sönderstressad personal (jag är så GLAD att jag inte ska föda vaginalt på ett överbokat BB just nu..) ansåg läkaren inte att det var vattenavgång. Det har fortsatt att rinna och blir mer och mer rosafärgat. Det är såpass mycket att det rinner rakt igenom bindor och kläder.. I morse kom det en slemklump, också den helt transparent med rosa strimmor i. Jag är ju ingen expert, men det känns som att läkaren hade fel igår. Det bara måste ju vara fostervatten?! Det är ju precis som rosafärgat vatten. Vad tror ni? Jag har verkligen ingen lust att åka in i "onödan" igen.. Den där undersökningen gjorde ju jätteont! Jag blev verkligen förvånad. Vilket jäkla skohorn de använde för att komma åt.. Min lilla bebis rör sig piggt där inne i magen i alla fall så jag känner mig inte särskilt orolig.
    jag tycker det låter som om det är på gång! men tycker du ska ringa förlossningen och råd fråga dem!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~