• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

regnskogen: åå ja längtar efter att slemproppen ska släppa här oxå. Ja har ett enormt tryck i magen och så mår ja illa av trycket.. blää... nästa v ska ja på bm besök och då får hon bannemej undersöka mig... kommer vara i v 38 då.

• Moniica

Läste lite om att gå över tiden. Jag kunde få in i min förlossningsplan att på BF dagen och inget hänt så sätts jag igång för att slippa gå över tiden. Tycker alla ska få det rådet och möjligheten faktiskt. För det finns ju ingen höggravid kvinna som vill gå över elr hur... Själv så har fått beviljat kejsarsnitt nästa torsdag annars hade jag haft det i min F-plan att slippa gå över.

• Carrossk

Moniica: håller med dig att man borde få det rådet. Gick över sist med sonen men denna gång så vet jag att grodan kommer efter max BF +8 med snitt. Bara för att de vill ge bebisen möjlighet att komma. Känns så mycket bättre att i alla fall ha ett slutdatum och inte gå o vänta så länge som sist.

• Maravilhosa
    Premismamma skrev 2013-05-22 11:59:48 följande:
    I dag är jag skitrisig i magen. Kan kanske vara någonting på gång. 

Jag brukar göra nummer 2 typ varannan dag. I dag har jag redan varit 4 gånger.

Ursäkta intimiteten.  

Bara att skriva av sig.. det är naturligt och kan faktiskt vara något som kan påverkas när det närmar sig. :)
  • Maravilhosa

Har sådant tryck mot lugnorna så jag tror jag blir tokig snart! ....... Går ju knappt att andas..

• Sagolina

Idag är trycket bättre, 116/82, så hoppas på att det var någon tillfällig stress i kroppen som gjorde trycket så konstigt igår. Däremot mår jag illa idag, kanske beror på att jag börjar känna av lite värkar nu och då? I alla fall tror jag att det börjar vara dags att packa BB-väskan, för säkerhetsskull! Och så borde jag ta mig i kragen och köpa hem det sista, amningsbh, mjölkuppsamlare och amningsnapp har jag ännu oköpt...

• ThereseJohansson

Imorgon är det dags för vårt planerade snitt....vaknade redan kring 3:30 tiden imorsse och har inte kunnat somna om...är så förväntansfull...vid denna tid imorgon sker snittet och vi blir föräldrar och får träffa den underbara lilla killen som bor i min mage :)

Idag njuter jag av sista dagen som gravid och att känna hans rörelser i magen...kan knappt förstå att det gick så snabbt för oss att bli gravida för just då kändes det som att det blir aldrig ett plus men nu 1år senare så har vi han snart i våran famn :)

• Etangen

Nu är det fjärde dagen jag går med molande värk i mage och rygg, så igår testade vi färdknäppen men det har icke hänt något. några andra tips på att få igång värkarna mer? Börjar bli tröttsamt och jag vill se bebis nu ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~