Baby Lei skrev 2013-05-27 16:00:01 följande:
Det känns verkligen som att det är på gång nu.. Igår rann det plötsligt ut en ganska rejäl pöl med genomskinlig klar vätska när jag böjde mig framåt för att byta om. Vi ringde Förlossningen och fick komma in på kontroll. Efter fyra timmars väntan och möten med underbar men sönderstressad personal (jag är så GLAD att jag inte ska föda vaginalt på ett överbokat BB just nu..) ansåg läkaren inte att det var vattenavgång. Det har fortsatt att rinna och blir mer och mer rosafärgat. Det är såpass mycket att det rinner rakt igenom bindor och kläder.. I morse kom det en slemklump, också den helt transparent med rosa strimmor i. Jag är ju ingen expert, men det känns som att läkaren hade fel igår. Det bara måste ju vara fostervatten?! Det är ju precis som rosafärgat vatten. Vad tror ni? Jag har verkligen ingen lust att åka in i "onödan" igen.. Den där undersökningen gjorde ju jätteont! Jag blev verkligen förvånad. Vilket jäkla skohorn de använde för att komma åt.. Min lilla bebis rör sig piggt där inne i magen i alla fall så jag känner mig inte särskilt orolig.
Tycker det låter som slemproppen. Den kan vara väldigt lös och flytningarna som kommer i samband kan vara vattenlika. Att det kommer rosafärgade strimor i är ju positivt då vet man att det händer grejer där inne! Spännande!
Carr0n skrev 2013-05-27 15:26:49 följande:
Vad heter era andra barn?

Alma och Ebbe heter mina två godsaker här hemma!