• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

theresejohansson: åååå ja blir inte alls avis på dig som får bäbis i morron :) Ja nu längtar man som en tok efter den lille :)

• regnskogen

Här har det inte hänt så mycket efter slemproppen :/ har haft mensvärk då och då, men jag tolkar det som typ "snälla" värkar... Vill att det ska dra igång på riktigt! :( börjar må psykiskt dåligt för att vara gravid in i det sista och jag vill inget annat än att han ska UT! :p

• Kickilina

Premismamma: hoppas allt är bra med dig och att leverproverna såg bra ut!

Therese: fusko!!! Stort lycka till imorgon!!

• Madelen21

Jaha då va de torsdag igen å ny vecka.. vi ska åka iväg å bunkra upp stort nu fylla på med både rengöringsmedel mm.. dollarstore och maxi blir det... storhandla mat mm.. .
    här kommer iaf en magbild på magen... hoppas bäbis kommer snart... 

Kickilina: nästa v har ja sista besöket hos bm och hon sa att då räknas jag som fullgången, v 38 och då tänkte jag be henne om undersökning, vad tror du om det?? Är det helt omöjligt?? Jag gör det ihopp om att nåt ska hända haha.... magen från sidan v 37

å så framifrån :)

• cindy03

Varit på tillväxt ultraljud idag och bebis verkar må bra växer sakta men säkert!

Ska ditt om 2 veckor igen och doktorn sa att de skulle stimulera livmodertappen... Om det går så att säga.

• Kickilina

Madelen: Är lite olika på olika MVC hur de gör. Ex. så på vissa MVC i Göteborg får de inte lov att göra hinnsvepning (om det var det du tänkte att hon skulle göra) utan de vill att det görs på förlossningen. På andra MVC gör vissa barnmorskor det på omföderskor som gått över tiden...

Men fråga på du, det enda du kan få är ett nej

• Premismamma

Ligger fortfarande inne. Proverna är bra och leverproverna något förhöjda. Mitt blodtryck gick från 130/90 - 120/65 och gav mig springande huvudvärk. Har fruktansvärt ont i barnet och längtar verkligen till bebis är ute.

• lovea01

Igår och idag har jag haft onda förvärkar lite då och då, men sedan försvinner det plötsligt och kommer tillbaka. Spelar ingen roll om jag vilar eller inte... Känner även fruktansvärt tryck nedåt och så fort jag är uppe och gör något så får jag ont direkt. Känner trycket och får jätteont i underlivet, gör bara ont. Så nu vilar jag igen...är i v 35. Vad kan detta vara? Känns helskumt, igår satt jag mesta tiden då vi va på besök hos en i familjen. Då plötslugt från ingenstans får jag förvärkar men oregelbundna och nu detta trycket nedåt, känns som mensvärk samtidigt och trycker liksom så det gör ont på sidorna och i mitten precis på det där benet men längre ner och där inne. Får ont så fort jag gör något, kan ju inte ha det såhär hela tiden

• Bellabu

10 dagar kvar till bf.. Idag var dagen då jag gissade på att den lille skulle komma. Fick sonen 8dagar tidigt så. Börjar vara riktigt less och vill bara hålla min lilla bäbis i famnen nu!! Men inga känningar alls än så länge.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~