mhpo skrev 2013-05-30 13:19:32 följande:
Idag är det 15 dagar kvar till BF och som man längtar. Idag är det också dags för MVC, ska bli spännande och se vad som har hänt med alla värden sedan sist. H*n är pigg där inne iaf och brottas ordentligt med sin mamma.
Varenda liten grej får en att tänka att nu kanske? Men som förstföderska är det väl bara att ställa in sig på att gå över tiden

Nåväl han eller hon får inte komma före den 6 iaf för den 3 och 4 har jag det sista i skolan. Går på mammaledighet den 8 juni..
Är det någon som vet eller ha fött barn förut som har koll på det här med svanskotan? Hur vanligt är det att man får ont i den efteråt eller till och med bryter den? Finns det någon ställning att föda i som minskar riksen för att skada den?
Har aldrig hört talas om att man kan bryta svanskotan när man föder barn!? :-O
Är 4:e barnet för mig och jag har aldrig haft några problem efteråt, förutom att man är öm i hönan :-P
Men jag brukar köpa tjocka bindor från början, det är lite skönare att sitta ner då.
Har då aldrig fått ont i svanskotan. Däremot så har eftervärkarna blivit starkare efter varje barn, vilket jag hört att dom kan bli.
Har aldrig ens funderat på ställning heller. Det har gått så fort och gjort så ont att jag inte velat att någon rör mig eller att jag rör mig överhuvudtaget.
Lägger mig på rygg och ligger så tills det är dags att duscha efteråt