Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ja, man längtar ännu mer när släkt och vänner får nu.. Har verkligen babyboom omkring oss nu och fick veta precis att en vän väntar barn i juli nu och en till nära vän i april. Mys! :)

Har två andranamn till mina tjejer, första fick släktnamn från min sida och sin farmors andranamn. Andra fick släktnamn på längre håll, förutom Isabelle som jag inte sett i släktforskningspapprena. Där kan man förresten hitta många fina namn :)

• Valborgs

Ja, det får man absolut. Vi är ett gäng på 8 personer som träffas flera gånger i veckan nu och har gjort sen i januari, hoppas det fortsätter med någon träff då och då när alla börjat jobba oxå.

• Valborgs

Tråkigt Linda.. :( Funderar ni fortfarande på Melissa eller börjat tänka på något annat nu när de "snodde" namnet?

• Valborgs

Alexandra: stackare! Har haft det som du 1,5 vecka och känner mig så redan. Du har väl varit dålig betydligt längre? Kollat med BM om det finns något annat att ta för illamåendet? Måtte det gå över snart iaf!

• Valborgs

Jag är oxå sjukt nyfiken, men vill ändå spara på det för jag tycker det är lite spännande att få gå och gissa oxå.. :)

Läste att salami är ok om man fryser in den först.

• Valborgs

Hoppsan, här var det livat igår.. :) Håller med många andra, det går inte att sätta en siffra på hur mycket man behöver få in, det viktigaste är att lära sig hushålla med det man har.
    När jag fick min äldsta så klarade vi oss ok trots att jag först fick från soc i början och sen pluggade i X antal år. Allt går om man vill, men visst känns det mer avslappnat nu när man har ett jobb att gå tillbaka till.

Intressant det där med inskolning oxå. Jag velar fram och tillbaka hur jag ska göra med lilltösen i augusti, hade tänkt skola in då när hon är 1 år o 8 mån. Men funderar på att ha henne hemma iaf. Hur gör ni som har fler barn? Kommer de gå kvar på förskolan, eller får alla vara hemma? Här är det max 15h/v som gäller om man är föräldraledig och jag tror inte ens jag skulle använda all tiden om vi väljer att skola in. När jag pratat med förskollärare häromkring så rekommenderar dem inskolning före 2 år, just för att det oftast blir jobbigare för barnen (och föräldrarna) vid 2 år och framåt. Är väl bara fortsätta vända och vrida på det.. :)

Lider med allas illamående här, själv undrar jag när den där tröttheten ska försvinna. Igår somnade jag vid 17, det är ju löjligt!! Känns som jag inte gör annat än sover och tvingar i mig mat just nu.. ;) Pratade om nyår igår, är ju ingen mening att vi åker iväg nånstans för jag lär ju ändå inte kunna hålla mig vaken.. :)

• Valborgs

Tror kub ska göras mellan 11+0 och 13+6
    Jag ska göra på torsdag och kommer då vara i 11+6

• Valborgs

Vården brukar ju oftast bara prata fulla veckor, kanske är så på 1177 oxå? Så de menar 11+0-14+0?

• Valborgs

Jag går inom landstinget i Kalmar, men valde att göra ett VUL på privat klinik.

Annars har vi här hälsosamtal runt v 8
    Inskrivning v 12
    Kub/nupp eller bara UL (får välja), runt v 12, man detta så kollas inte nytt bf-datum på RUL.
    RUL vecka 18 ca
    Mitt nästa besök hos BM är vecka 25 (känns som evigheter!)
    Glukosbelastning görs i v 26 här om man har BMI över 30, diabetes i släkten eller barn som vägt över 4500g. Har man flera av dessa så görs en tidigare oxå.

• Valborgs

Meoow: vi berättade för släkten förra helgen, köpte "Storasyster"-tryck från gladagrodan.se och strök på en body till lilltösen.. :) min släkt fattade direkt, men svärmor och svärfar kopplade inte förrän vi frågade vad det stod.. ;)
    Storasyster fick veta några dagar innan, hon är ju 11 år och hade väl helst sluppit fler syskon, så fick bara ett "meeeen mamma" till svar.. ;)

Alexandra: jag hade nog haft de 15h, eftersom hon redan är inskolad. Både hon och ni behöver nog det. Om ni får ha på lovet när du är föräldrarledig dvs?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~