~* Juni Bebisar 2013 *~
Meoow: torsdag blir det för oss, velade länge men bestämde oss för kub. Hur ska ni göra?
Meoow: torsdag blir det för oss, velade länge men bestämde oss för kub. Hur ska ni göra?
Ålder: jag fyller 32 i dec, sambon fyller 41 samma månad
Planerad graviditet, tog sig på tredje försöket
Plussade på BIM-2, trodde inte det tagit sig då jag inte kände något i brösten som jag gjort vid tidigare innan BIM.
Vi blev glada
Jag har en 11 åring sen tidigare och en snart 1 åring (dec) tillsammans.
Sambo sen slutet av 2009, väntar på ringen.. ;)
Vi bor i en fyra nu, men kommer flytta till ett hus i mitten av dec.
Bor några mil från Kalmar
Är i vecka 11 (10+5)
Inga direkta cravings ännu, olika sug varje dag ;) men svårt för godis nu..
Bortser man från migrän som jag ligger med var och varannan dag så mår jag rätt så bra. Mår sällan illa, har inte gjort i någon grav. Trött är jag däremot, vilket jag varit alla gånger. Somnar lätt samtidigt som minsta nu, vid 18-tiden och sover hela natten ;) det enda som skilt sig från tidigare är att brösten inte varit ömma alls.
Gjorde ett VUL i vecka 7, då vi fick se hjärtat slå
13 juni är bf (får väl se om det slutar med 16e, systrarna är födda 16 mars och dec.. ;))
Kommer inte kolla kön denna gång heller, vill spara det till fl :)
Vill föda vaginalt denna gång oxå, börja med bad och lustgas. Om det går så vill jag förbereda för EDAn så jag kan få den fort när jag vill ha sen.. Här blir det inte utan smärtlindring iaf :)
Här tror jag inte man får föda i vattnet, annars hade jag gärna gjort det med.. Men långt varmt bad brukar ju göra susen i början av värkarbetet iaf :) synd dock man inte har eget badkar.
Räknar ni från första värken då? :)
Här tog det tre dygn båda gångerna, men 10 år mellan, så räknades som förstagångsföderska på båda. Räknas detta som andra grav då tro? 1,5 dygn låter ju underbart! ;)
På fl låg jag 18h med första och 9h med andra (efter att ha blivit hemskickad en gång med båda)
Börjar få dåligt samvete över att jag har så svårt att äta! Först fick jag inte i mig tillräckligt pga illamående, sen magsjuka och nu migrän titt som tätt. Frukosten brukar jag tvinga i mig (gröt, ägg och makrillsknäckebröd). Men sen resten av dagen tar det stopp, några tuggor av maten innan illamåendet sköljer över mig!
Vågen visade på -5kg idag. Nu väger jag ju mycket från början och har BMI över 30 så för min del finns det ju att ta av.. Men hur mår bebisen om det fortsätter såhär?
Har kommit på mig själv med att tänka att jag är nöjd över att det går neråt.. Men vill inte att det ska ske på bebisens bekostnad såklart :(
Mytol: det känns ju lugnande :) hur mycket gick du upp totalt den graviditeten sen?
Jag har två tjejer, första gången +30, men då vräkte jag i mig mat oxå.. Andra gången +17 och då tyckte jag att jag åt ganska bra ändå, gick ner till vecka 20 ca men sen gick det fort upp.. Hoppas inte det slutar på +17 denna gång oxå.
Har mått lite illa med alla, men inte kräkts med någon. Enda skillnaden denna gång mot innan är att jag inte har haft ont i brösten alls.. Får väl se om det visar sig bero på att det är en pojk nu.. :)
Jo, 17 är nog rätt normalt, speciellt som jag var normalviktig innan andra grav. Men denna gång vägde jag mer och kommer sluta på tresiffrigt om jag går upp 17 igen.
En graviditet väger väl egentligen 9kg? Min BM rådde mig till att inte gå upp mer än 6kg denna gång, får väl se hur det går.. :)
Kul att ni pratade om spända bröst eller inte.. :) kan nog lägga ner tankarna om andra könet då.. :) Fast även om det hade varit kul med en pojk eftersom jag har tjejer sen innan så hoppas jag nog lite på tjej ändå, eftersom jag vet lite mer hur det "funkar".. Men blir lika glad för båda delarna givetvis.. :)
Pratade förresten lite om namn här idag igen, jag hade svårt att somna inatt så letade namn igen.. :)
Och fastnade för Tove! Har inte ens tänkt på det innan, men fint är det.. :)
Ja, visst är det kul med namn.. :) vet inte hur många gånger jag kollat igenom almanackan :) men sambon är kräsen tyvärr.
Sigge gillar jag oxå, men inte sambon.
Mina töser heter Emilia och Alva. Emilia bestämdes när hon låg i magen, Alva däremot hette Isabelle sina första timmar :) Hade Emilia varit en pojk var vi inne på Jakob och Alva var mer tveksamt, men lutade mot Alexander eller Jakob. Kollade ni kön med era? :)
Alex som Alex.. ;)
Inga andranamn bestämda här ännu, men Alvas var bestämda innan hon låg i magen (bara att vi bytte tilltalsnamn till ett av andranamnen :)) så är lite förvånad över mig själv, att jag har så svårt att hitta namn som fastnar den här gången.. :)