Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Usch mår inte bra idag, jag och lilltösen har legat med magsjuka sen i torsdags så det har ju inte blivit några mängder med mat precis. :(

Idag vaknade jag med kramper i magen, gör så ont och blir så orolig att det ska vara början till missfall :( Hoppas ju att det är att kroppen bara vill ha mat, så man får behålla den oxå. Men blir ju orolig att något ska hända när man fått i sig så lite.. Men borde ju finnas resurser att ta av iaf? Hoppas jag!

• Valborgs

Härligt mysmamman! :)
    Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till doppler, har ju hört att man helst inte ska använda det själv, men vet inte vad det skulle påverka?

• Valborgs

Någon som testat den där appen i mobilen som någon skrev om, var ju som en doppler väl? Men säkert inte lika lätt att höra med den? :)

• Valborgs

Achanta: babyscope tror jag den heter, har inte tagit hem den själv ännu.

Sömntutan: håller med dig! Tycker bara det är bra att få läsa andras åsikter och tankar, men man bestämmer ju ändå själv i slutändan vad man gör och inte. Det är ju hela grejen med ett forum här, att få ventilera allt som rör graviditeten.

• Valborgs

Så hoppar jag över att ta hem appen iaf, den kostade väl ändå lite har jag för mig, onödiga pengar att kasta ut då..

• Valborgs

Nu är vi hemma efter en helg på bortaplan.. Dop och bara umgänge med familjen.. :) har berättat nyheten oxå och fick höra av flera att det redan syns.. Hmm.. ;)

Men skönt att ha berättat iaf..

Har dock legat med migrän oxå, så dopet var en pina att ta sig igenom.. :( var inne på Apoteket då jag hört att man kan ta zomig i början av grav, men expediten tyckte absolut inte jag skulle köpa något sånt, så gick därifrån tomhänt. Brukar ju äta tabletter varje dag annars, så det är en pina! Men något pos är iaf att migränen har blivit bättre EFTER senaste grav, så hoppas det blir så efter denna oxå.. :) bara stå ut ca 7 månader till..

Såg att fler åkt på magsjuka nu, lider med er! Men fått lugnande ord från alla håll att det inte ska vara någon fara för bebisen.

Imorgon har jag tid hos BM för inskrivning -längtar! Då får jag även tid för kub..

• Valborgs

Mytol: vi verkar följa varandra :) hade oxå i skrivning igår och ska på UL 29e, fast för vår del blir det kub iofs.

Kommer dock få göra glukosbelastningen först i vecka 26, ser inte precis fram emot det efter allt man hört. Har sluppit det i mina tidigare graviditeter..

• Valborgs

Håller med om alkoholen! Dricker väldigt sällan i vanliga fall iofs, men skulle aldrig få för mig att ens smutta på det nu.

Brie kom jag däremot på mig själv att äta när vi var utomlands senaste graviditeten, nu hände ju ingenting, men hade inte förlåtit mig själv om det gjort det!

Pellefanten: Stort grattis till din nedgång :) kämpar på jag oxå med att komma under 90. Helst hade jag ju sett under 70 på vågen, men det lär ju dröja.. :) Hur mycket har du gått ner sen du plussade??

Jag fortsätter tyvärr bli liggande med migrän var och varannan dag, så får nog inte i mig det jag behöver.. :( Blir så orolig! Först magsjuka och sen bara oförmåga att ta sig upp och äta något, men försöker tvinga i mig lite. BM skulle prata med läkaren så att jag nog iaf kommer kunna äta citodon som senaste grav iaf. Hjälper ju inte lika bra som det vanliga, men bättre än inget!

• Valborgs

Vad skönt Moniica :)

Har själv börjat bli orolig för min tid nästa vecka, tänk om något är fel :(

Litenochskeptisk: har du barn sen innan? Man ska ju tydligen kunna känna det tydligare då. :) jag kände i v 15-16 med tvåan. Minns inte hur det var med ettan.. :) är i v 11 nu och än så länge har jag inte känt något..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~