Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sagolina: ni bor inte i Sverige va ? Tänkte på att när deg kostar i cent på loppis ;9)

Det är ganska intressant att se hur folk ser på den biten om man handlar beg, jag tycker att det inte är något fel med att handla begagnat, men gör det sällan varför vet jag inte?

Jag väntar nr 4 och jag aldrig utnyttjat loppis klädbytar dag eller så får nog bli ändring

• sofie och laura

Var hos Bm idag och lämnade urin prov samt pratade om vad det kan vara varför jag har ont i ryggen typ under skulderbladet, så går det runt om vid bröstet det trycker o blir svårt att andas... får jag jätte svårt med andningen måste jag ringa förlossningen?? Men har ett läkarsamtal den 2 april får se vad som sker.........

Kappahls newbie Kollektion e ju bara fööööör söt think i will die naaaaaaw   

• sofie och laura
    ThereseJohansson skrev 2013-03-18 11:11:26 följande:
    Varit på spec mödra och träffat läkaren för att prata förlossning och han var inne på samma spår som mig och med den rygg jag har så är kejsarsnitt bättre...vart så nervös för detta möte men han höll med mig och satte upp mig på en tid så den 24maj blir vi föräldrar...är sååå lycklig just nu :)

välkommen therese =) pratats vid förut... Visst blir lyckan total när man vet vilken dag det blir...
    Samma här datumet är magiskt =) 
  • sofie och laura

Hej alla fin !!!!

Vintern kom tillbaka igen hastigt o lustigt det e ju som sagt bara mars, förra året i början av maj slog det ju slint i sthlm o började snöa men men man vet ju aldrig............

Vår graviditet var mer kommer det så kommer det, Mannen blev jätte glad o jag blev mer OSHIT 4 barn innan 30  detta kommer bli att göra..
    Men jag märker själv har man rutiner så blir det inte jobbig,t Älskar man att vara mamma så blir det inte heller jobbigt , och alla måsten kan man lägga åt sidan.  och allt det där jobbiga kan man göra ngt roligt av =) ni förstår säkert vad jag menar.

Jag har en helt annan syn på barn o alla måsten pga:
    Mitt mitterst barn föddes prematurt och vi låg På neo i 3 1/2 månad Leo skulle egentligen inte överleva men visade sig vara en kämpe. Leo fick en lätt cp skada spastisk diplegi och är rullstols bunden han skulle aldrig kunna gå enligt neurologer, men en dag efter att Leo fick sin första botoxbehanfling och blev gipsad på båda benen dagen efter tog han sina första steg med gips .. Min leo började gå   skulle fylla 4, den dagen glömmer jag ALDRIG alla måsten släpptes allt slutade att vara så jobbigt..

Ville bara dela med mig lite...  

• sofie och laura
    Baby Lei skrev 2013-03-19 11:52:48 följande:
    VIken fantastisk lite kämpe han är! Helt otroligt! Hur tidigt föddes han? Och hur tidiga barn man man rädda idag?
    Har en kompis som är född i v. 25m (eller kanske 26?), han hamnade i Guinnes Rerkordbok, och var det tidigast födda barnet som kunnat överleva på den tiden. Han är närmre 40 år idag och är en stor karl. Svårt att tro att han varit så liten :)

tack vännen han e en riktig kämpe.... v27 kom leo i. 

Jag beundrade alla barnskötare o sjukskötare samt alla Bm som tar hand om dessa små liven när de kommer ut till världen.  
  • sofie och laura
    Solrosen82 skrev 2013-03-19 12:06:00 följande:
    Sofie och Laura: Vilken magisk känsla det måste ha varit när han började gå! :)
    Missme: kan det vara så att du har dåligt blodvärde? Jag tycker att jag känner mig piggare nu när jag äter järn varje dag.

Ja solrosen det största och vackraste minnet =) som jag någonsin har
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-19 11:03:57 följande:
    vi kommer få ny bil i maj en familjebuss en ww sharan å där är golvet plant bak så där kan man ha bilstolen i mitten vilket är bra.

Underbart Madelene21 vi sålde vår Mercedes Amg (GUBBEN GRÅTER ) Jag jublar och investerar strax på en familjebil
    MissMe83 skrev 2013-03-19 11:58:01 följande:
    Går snart in i v29 och har börjat bli så gräsligt trött igen. Är det normalt nu?
    Orkar knappt göra något alls. Känns som i första trimestern

Jo jag tror att det har med att man börjar bli större? vete tusan ja har också blivit tröttare igen vete tusan vad det kan vara  Kanske kickiliina vet?
  • sofie och laura

Har en ärlig fråga hur intresserade är era män gällande vagn köp kläd köp samt dyl till barn eller bebisen?

Här är det mer: Ta vad du vill du kan det där?
    eller typ: Varför ska vi köpa en ny vagn (har en EL  scooter.s) bebisen kan sova i den ? 
    Din nya vagn e lika dan som din gamla vagn (Köpt EL nitro limited edition svart chassi och liggdelen i vitt letheret) och skratt retar åt mitt köpande.  

Vi skrattar ju åt det emellan varven.

Kickilina skrev 2013-03-20 21:08:28 följande:
    Nu kommer jag med info igen
    Ökat tryck på blodkärlen i underlivet pga växande livmoder och ökad genomblödning leder till ett svullet underliv. Underlivet kan se ut att vara i 7:e månaden också...
    ser underlivet typ tjock ut då? Jag har dock Aldrig med de andra 3 fått ett svullet underliv, men med denna har det typ blivit mer bulligare?

Sen tänkte jag fråga dig Kickilina jag kommer ju ha planerat snitt och det där med att mjölken inte rinner till direkt tar typ någon extra dag tog typ 2 dagar med mina andra 2 barn(snitt)
    tycker du att jag ska börja pumpa kvällen innan ????   

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-21 13:43:07 följande:
    sofie och laura: min sambo bryr sig inte heller om kläder åt barnet utan jag får  väl bestämma sånt, jag som köper allt... känns lite trist då han faktiskt tjänar så jäkla mkt mer än jag!

sitter här å funderar på en sak, på söndag är det klädbytar dag och jag vill så jäkla gärna gå dit å fynda åt mina barn, men problemet just nu är pengar å jag tycker min sambo kan ge mig  pengar till det. Tycker inte det är mer än rätt att han också får köpa kläder åt barnen och inte bara jag!! vad tycker ni??

happymom: tack :) Jag har nästan gått upp 11 kg nu. sen i lördags har jag ätit 2 påsar jordnötter, är inne på min tredje nu. köpte en till idag, det är mitt nya craving å det måste vara OLW :) 

Ja men visst gör det? Det skulle inte skada att han tar insiativet han kanske gör det med att gilla allt jag handlar hahahaha. det är kanske vi som gör dom till det näe da kanske inte alls!!

Men känns lite som ibland att det inte skulle skada.
    Kickilina skrev 2013-03-21 14:09:16 följande:
    Sofie och Laura; du kan ju fått åderbråck i underlivet, det känns jobbigt men går oftast över efter förlossningen.
    Ang. Amningen så hade jag rekommenderat dig att börja pumpa/handmjölka först efter snittet.

Den e inte jätte stor men en aning bulligare jag har inte ont eller så, det ensa som gör ont är när jag skall ta upp saker känns som om apyan skall komma upp blir galen, eftersom det e så painfull för ryggen att böja sig.

Ang amningen har jag aldrig hört att man kan börja innan tänkte kanske att det kunde vara ngt men då avråder jag mig själv till att göra det....
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~